Olen sairaana kotona, pomo juuri
soitti ja tivasi syytä. Olen kertonut hänelle puhelimitse sairastuneeni keuhkoputkentulehdukseen. Ääneni on lähes kokonaan pois (puheammatti) sekä lämpöilyä ja yskää. Todistukset on olemassa kaikilta päiviltä. ( nyt neljäs päivä menossa). Pomoni totesi soitettuaan juuri minulle, että palaveri alkoholin käytöstäni on tulossa heti kun menen yöihin.
wtf?! En ole alkoholisti, poissaolopäiviä sairastumisen vuoksi minulla on noin 15 kpl vuodessa. Olen pari kertaa sairas keväällä, pari syksyllä, keskimäärin.
mitäs nyt? Miten todistan, etten dokaa?
Kommentit (165)
On tainnut joku saikuttelustasi katkeroitunut juoruilla työpaikalla. Älä nyt vielä sen juristiarmeijan ja liiton kanssa sinne työpaikalle marssi. Hoida neuvottelu ensin ihan asiallisesti ja jos sitten katsot onko syytä toimenpiteisiin.
Sen kummemmin ap:n tapaukseen puuttumatta niin minulla on tähän mennessä tänävuonna 24pv sairauspoissaoloa, repikääs siitä. Ja nyt tulee 6pv lisää.
Voisitte noissa tuomitsevissa heitoissanne edes yrittää huomioida sen, että kaikki ei työskentele omassa kopissa josskain toimistossa ihmiskontaktien ollessa lähes olematonta. Puhumattakaan siitä että toisiin tarttuu pöpöt eri tavalla kuin toisiin.
Itse työskentelen lasten parissa ja ai että suorastaan kyrpii nuo tuomitsemisenne, ettehän te tuomaantorvet sitten vaan tuo lastanne joka "vain" räkii, yskii ja aivastelee sinne päiväkotiin??! meinaan vaan että silloinhan ne pöpöt juuri tarttuu ja päiväkotien vitsaus eli eri epidemiat saavat alkunsa.
Jumankekka kun harva se päivä saa sylitellä lasta joka puolikuntoinen ja turistella sellaisen räkänenää ja vaikka miten varoisi niin välillä tulee niitä aivastuksiakin suoraan päin näköä.
Ei ole kivaa tällainen, kahdeksas vuorokausi menossa kun olen sairaana, ekat 4vrk painoin töissä vaikkei ääni enää kulkenut ja olin kuin kuollut kotiin päästyäni, sitten piti luovuttaa ja varata aika työterveyslääkärille. Ja menin kuulema liian myöhään sinne, tauti on osin sen vuoksi pitkittynyt että en, tunnollisena (ja teidän tuomitsijoiden vuoksi), tarpeeksi ajoissa jöönyt lepäämään. Ja lääkäri muuten sanoi lyhyesti niistä puolikuntoisista lapsista päivähoidossa että "sitä se on kun vanhemmat ei välitä". Räikeimmissä tapauksissa lapsi kertoo että ei ole kuumetta sain aamulla lääkettä.
Joten pitäkää suunne soukemmalla, ei tämä ole kivaa kuulkaa tämäkään!
Ja ennekuin alatte lisää aukomaan päätänne niin ei, en polta, ei en ota alkoa kuin jokusen siiderin vuodessa, syön monipuolisesti, nautin maitohappobakteereja, d-vitamiinia jne, pesin käsiäni niin että nahka rullalla, käytän käsidesiä, ei ole hometta kotona jne.
Ei merkitystä dokaatko. Aivan valtiollisia alkoholiravitsemus liikkeitäkin löytyy Suomesta, niin se on täysin laillista. Kunhan et mene kännissä töihin.
Siis ihmettelenpä vain, miten sun pomo keksii tällasta? Vai yrittääkö vaan pelotella, ettet olisi muka sairas..
Tuttua tuo että lapsilta tulee kaikki taudit! Minä myös työskentelen varhaiskasvatuksen parissa muskariopettajana, ja lapset tuodaan kuumeisina ja räkäisinä tunneille! Ei kipeänä saa soittaa tai tehdä musiikkiliikuntaa. Ja vanhemmat ihmettelevät kun lapset komennetaan ennen muskarituntia käsipesulle. No pitäähän niiden soittimienkin pysyä puhtaina.
Huonoon kuntoon olet itsesi päästänyt, kun monta flunssaa ja vastaavaa vuodessa sairastat, vaikka sitten oletkin sellaisessa työssä, jossa pöpöt helposti leviää. Olin noin 35 vuotta töissä koulussa, jossa myös jatkuvasti riehuu joko räkätauti tai mahatauti, mutta kyllä sitä tuli äkkiä immuuniksi kaikille pöpöille. Ja ne harvat flunssat podin yleensä lomalla. Useimpina vuosina ei tullut lainkaan sairauslomapäiviä, myöhemmin sitten pari pitempää lomaa leikkausten takia. Ai niin, yksi tosi paha kurkkutulehdus oli melkein loppusuoralla, kuume huiteli päälle 39:ssä ja ääni katosi kokonaan. Muutama sairauspäivä tuli, tosin väliin osui joku juhlapäiväkin ja viikonloppu, joten varsinaisesti taisin olla töistä pois vain 2-3 päivää.
Rupea liikkumaan ja hoitamaan kuntoasi, niin ne flunssatkin kiertävät sinut kaukaa. Tarkkaile myös, mitä suuhusi pistät. Pidä huoli, että saat riittävästi vitamiineja ja hivenaineita ruuasta, ei purkista.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:04"]soitti ja tivasi syytä. Olen kertonut hänelle puhelimitse sairastuneeni keuhkoputkentulehdukseen. Ääneni on lähes kokonaan pois (puheammatti) sekä lämpöilyä ja yskää. Todistukset on olemassa kaikilta päiviltä. ( nyt neljäs päivä menossa). Pomoni totesi soitettuaan juuri minulle, että palaveri alkoholin käytöstäni on tulossa heti kun menen yöihin.
wtf?! En ole alkoholisti, poissaolopäiviä sairastumisen vuoksi minulla on noin 15 kpl vuodessa. Olen pari kertaa sairas keväällä, pari syksyllä, keskimäärin.
mitäs nyt? Miten todistan, etten dokaa?
[/quote] oho 15 pv.
Mulla ei ku pari satunnaista.
Triplaa D-vitamiiniannoksesi. 100ug on hyvä
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:46"]
Huonoon kuntoon olet itsesi päästänyt, kun monta flunssaa ja vastaavaa vuodessa sairastat, vaikka sitten oletkin sellaisessa työssä, jossa pöpöt helposti leviää. Olin noin 35 vuotta töissä koulussa, jossa myös jatkuvasti riehuu joko räkätauti tai mahatauti, mutta kyllä sitä tuli äkkiä immuuniksi kaikille pöpöille. Ja ne harvat flunssat podin yleensä lomalla. Useimpina vuosina ei tullut lainkaan sairauslomapäiviä, myöhemmin sitten pari pitempää lomaa leikkausten takia. Ai niin, yksi tosi paha kurkkutulehdus oli melkein loppusuoralla, kuume huiteli päälle 39:ssä ja ääni katosi kokonaan. Muutama sairauspäivä tuli, tosin väliin osui joku juhlapäiväkin ja viikonloppu, joten varsinaisesti taisin olla töistä pois vain 2-3 päivää.
Rupea liikkumaan ja hoitamaan kuntoasi, niin ne flunssatkin kiertävät sinut kaukaa. Tarkkaile myös, mitä suuhusi pistät. Pidä huoli, että saat riittävästi vitamiineja ja hivenaineita ruuasta, ei purkista.
[/quote]
Et varmaan ole koskaan kuullut, että ihmisillä voi olla vaikkapa perussairauksia, esim astma, diabetes, reuma? Kaikki perussairaudet heikentävät vastustuskykyä, teki mitä hyvänsä. Toisekseen, immuniteetti vaihtelee muutenkin yksilöllisesti, niinhän jotkut lapsetkin sairastelevat jatkuvasti korvatulehduksia ja toiset selviävät pienellä nuhalla. Myös rakenteellisia eroja on, toisilla on ahtaammat keuhkoputket tai poskionteloissa huonompi tuuletus. Allergiat voi heikentää vastustuskykyä. Stressi tai uniongelmat vaikuttavat vastustuskykyyn myös. Enempää en jaksa tähän edes luetella, jokainen normaalilla järjellä varusteltu henkilö osaa nämä asiat itsekin päätellä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:41"]
Sen kummemmin ap:n tapaukseen puuttumatta niin minulla on tähän mennessä tänävuonna 24pv sairauspoissaoloa, repikääs siitä. Ja nyt tulee 6pv lisää.
Voisitte noissa tuomitsevissa heitoissanne edes yrittää huomioida sen, että kaikki ei työskentele omassa kopissa josskain toimistossa ihmiskontaktien ollessa lähes olematonta. Puhumattakaan siitä että toisiin tarttuu pöpöt eri tavalla kuin toisiin.
Itse työskentelen lasten parissa ja ai että suorastaan kyrpii nuo tuomitsemisenne, ettehän te tuomaantorvet sitten vaan tuo lastanne joka "vain" räkii, yskii ja aivastelee sinne päiväkotiin??! meinaan vaan että silloinhan ne pöpöt juuri tarttuu ja päiväkotien vitsaus eli eri epidemiat saavat alkunsa.
Jumankekka kun harva se päivä saa sylitellä lasta joka puolikuntoinen ja turistella sellaisen räkänenää ja vaikka miten varoisi niin välillä tulee niitä aivastuksiakin suoraan päin näköä.
Ei ole kivaa tällainen, kahdeksas vuorokausi menossa kun olen sairaana, ekat 4vrk painoin töissä vaikkei ääni enää kulkenut ja olin kuin kuollut kotiin päästyäni, sitten piti luovuttaa ja varata aika työterveyslääkärille. Ja menin kuulema liian myöhään sinne, tauti on osin sen vuoksi pitkittynyt että en, tunnollisena (ja teidän tuomitsijoiden vuoksi), tarpeeksi ajoissa jöönyt lepäämään. Ja lääkäri muuten sanoi lyhyesti niistä puolikuntoisista lapsista päivähoidossa että "sitä se on kun vanhemmat ei välitä". Räikeimmissä tapauksissa lapsi kertoo että ei ole kuumetta sain aamulla lääkettä.
Ja ennekuin alatte lisää aukomaan päätänne niin ei, en polta, ei en ota alkoa kuin jokusen siiderin vuodessa, syön monipuolisesti, nautin maitohappobakteereja, d-vitamiinia jne, pesin käsiäni niin että nahka rullalla, käytän käsidesiä, ei ole hometta kotona jne.
[/quote]
Sä varmaan desinfioit itseäsi jo liikaa ja sairastut sen takia.
Mä en ole kipeä kuin ehkä kerran kahteen vuoteen enkä todellakaan hinkkaa käsiäni rullalle ja käytä käsidesiä ym.
Ei kai kolme viikkoa vuodessa ole niin paljon?
itse sairastan joskus puolet enemmän. Eikös se joku raja ollut 50 pv vuodessa, ennenkuin työnantajan täytyy puuttua ja tipahtaa jollekkin kelan rahoille...? Ja sekin taisi koskea samaa diagnoosia..
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:41"]
[/quote]
Yhtään ottamatta kantaa saikkujesi määrään totean, että pienten lasten vanhempien on mahdotonta jäädä kotiin hoitamaan lasta joka kerta, kun vähän räkä valuu. Muuten koko talvi menisi saikutteluun. Kolmen ikävuoden jälkeen lapseni ovat saavuttaneet sellaisen vastustuskyvyn, etteivät enää sairastele alvariinsa. Kaikki lapset eivät ole yhtä onnekkaita. Sitä ihmettelen, miten vastustuskykysi on noin heikko, itse en ole enää vuosiin sairastunut lapsieni infektioihin vaikka he yskivät päälleni ja pusuttelevat taudeista huolimatta. Lasten infektiokierre kehitti minullekin vahvan vastustuskyvyn.
Minusta 15pv/vuosi ei ole edes paljoa. Vuodessa työpäiviä on kuitenkin noin 260pv.
Ryyppää enemmän. Viina tappaa pöpöt. Alkoholisteilla on harvoin sairauspäiviä, koska viina pitää terveenä.
Viina & Terva
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:46"]
[/quote]
Voi elämä näitä ihmisiä... Joskus sattuu käymään vain niin hyvä munkki, ettei kuulu siihen helposti sairastuvaan sorttiin. Geeneillä on tässäkin merkitystä.
Itsekin olen viimeksi ollut vatsataudissa liki 12 vuotta sitten, edellisen kerran kunnon kuumeessa taisin olla kuutisen vuotta sitten. Mutta elämäntavoilta en todellakaan ole tätä tehnyt, olen helvetin laiska liikkumaan, kasviksia syön pakosta silloin tällöin jotta saa edes välillä vitamiineja, alkoholia on näiden vuosien aikana tullut välillä otettua joka viikonloppu.
Niin ja olen asiakaspalvelussa, eli varmasti päässyt altistumaan jos jonkinlaisille bakteereille.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:43"]
Siis ihmettelenpä vain, miten sun pomo keksii tällasta? Vai yrittääkö vaan pelotella, ettet olisi muka sairas..
[/quote]
Yksinhuoltajuus ja sairaspoissaolot. Voiko olla otollisempaa tilannetta juoruiluun, jonkun katkeroituneen keski-iän ylittäneen rouvan tai parin suusta.
Varsinkin näin kesälomakauden jälkeen promotaan melko näyttävästi matalaan puuttumiskynnykseen.
Siis miten teidän mielestä 15pv saikkua VUODESSA on paljon? Kyllä mulla tulee enemmänkin, vaikka olen melko nuori ja ihan perusterve. Vaikuttaakohan sitten, että joudun töissä liikkumaan ulkona säässä kuin säässä ja sen takia pikkuflunssa pääsee nostamaan kuumetta.. Mutta ei 15pv vuodessa silti ole paljon.
15pv/vuosi saikkua on paljon?!? :D Tulkaa Norjaan ihmettelemään, kun tyypit ovat "kipeenä" hyvällä kelillä. :D
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:56"]
Sitä ihmettelen, miten vastustuskykysi on noin heikko, itse en ole enää vuosiin sairastunut lapsieni infektioihin vaikka he yskivät päälleni ja pusuttelevat taudeista huolimatta. Lasten infektiokierre kehitti minullekin vahvan vastustuskyvyn.
[/quote]
En ole tuo jolle vastasit, mutta luulisin itsekin että minulla pitäisi olla oikein hyvä vastustuskyky, olenhan viimeisen vuodenkin sisällä sairastanut jo 3 keuhkoputkentulehdusta, 2 mahatautia jne. Silti olen taas flunssassa ja sairaslomalla. Katsos ei ne virukset lopu sairastamalla, virukset kun muuntuvat jatkuvasti. Ainut keino suojautua viruksilta on pestä käsiään, olla yskimättä muita kohti jne.
Kirjoita heti ylös puhelun päivämäärä, aika ja sisältö, sekä oman sairaslomailmoituksesi ajankohta ja tekotapa. Jos vastaavia yhteydenottoja tulee lisää, toimi samoin niiden kohdalla. Jos joudut riitelemään asiasta esim. liiton avustuksella, helpottaa kun kaikki on kirjattu tarkasti ylös.