nivelsäryt olkapäissä ja polvissa, mistä johtuu
Alkoi teini-iässä, varsinkin öisin olkapäistä alkava särky joka pakottaa liikuttamaan olkaa, säteilee koko käteen. Polvissa samanlaista särkyä, esim. Bussissa alkaa särkemään polvi ja pakottaa suoristamaan jalan ja taas koukistamaan, suoristus sattuu, mutta särky helpottaa sen jälkeen hetkeksi. Oli nyt vuosia pois kunnes palasi, välillä on ollut kuukausia pois ja palannut. Kipu paikka vaihtelee olasta, polvesta ja joskus kyynärpäästäkin.
Lisäksi minulla on pala kurkussa joka pakottaa nirleskelemään ja matkapahoinvoinnin tapaista jota on myös paikallaan. Olen yrittänyt miettiä mikä on muuttunut enkä keksi muuta kuin että olen alkanut taas juomaan kahvia ja että säät ovat viilenneet. Sain myös hiivan, voisiko puolustuksessani olla nyt jokin heikkous ja nivelet tulehtua sen takia? Kenelläkään samoja oireita?
Kommentit (8)
Lääkärit puhuvat noista oireista fibromyalgiana, mutta mitään diagnoosia siihen ei saa, eikä tietenkään lääkettä.
Nivelet eivät pidä viljasta. Syötkö viljaa?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:48"]
Lääkärit puhuvat noista oireista fibromyalgiana, mutta mitään diagnoosia siihen ei saa, eikä tietenkään lääkettä.
[/quote]
Eivät kyllä puhu. Fibromyalgiaan tarvitaan tietyt kipupisteet, jotta diagnoosin kriteerit täyttyy. Olen itsekin ollut mm. reumatologin ihmeteltävänä kausittain tulevien kipujen ja jähmeyden, aamujäykkyyden takia, mutta ei löytynyt mitään kunnon selitystä. Ei selkärankareumaa, ei fibromyalgiaa. Jäin ilman diagnoosia ainakin toistaiseksi, papereissa on vain "selkäkipu" kuvaamassa koko oireilua.
Kipuun käytän Panacodia tai Tramalia silloin kun tarvitsen. Kivunhoitona kuntosaliharjoittelua, vesijuoksua, uintia. Ruokavalio tuntuu auttavan jonkin verran, eli paljon kasviksia, vähän viljatuotteita ja nämäkin sitten mielummin täysjyvätuotteina.
En usko fibromyalgiaan, oireet eivät kuulosta samalta. Viljaa syön melko vähän, palan ruisleipää päivässä. Särky ei ole tavallista kolotusta, polvea särkee niin paljon että se on PAKKO suoristaa ja suoristaminen sattuu vielä enemmän, mutta sen jälkeen helpottaa..hetkeksi. Olapäässä se yltyy niin etten saa nostettua käsiä sivuille vaan ne tippuvat alas kun olen nostanut ne melkein vaakaan karmean kivun kanssa. Ja sitten kaikki säryt hävisivät vuosiksi, reuma ei kai toimi näin? Ap
Kaikki terveysongelmat ovat lopulta infektioperäisiä. Esim. nivelnesteestä on löydetty bakteereja, joita löytyy tyypillisesti suusta; ne ovat patogeenisia, eli tuhoavat terveyden lopulta. Alaselkäkipuun on tehonnut esim. 100 päivän antibioottikuuri. Lääketiede ei näitä tunnusta, koska koko ala on suurilta osin humpuukia.
Tosi vaikea sanoa, kun pitäisi tutkia niin kauhan monta asiaa vaikka borrelia-vasta-aineesta ja verenkierrosta, lihasjumeista alkaen. Ei kai siinä auta kuin mennä lääkäriin, että voi ottaa verikokeita, tulehduksen merkkejä yms. metsästääkseen. 2, ja 6
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:59"]
Kaikki terveysongelmat ovat lopulta infektioperäisiä. Esim. nivelnesteestä on löydetty bakteereja, joita löytyy tyypillisesti suusta; ne ovat patogeenisia, eli tuhoavat terveyden lopulta. Alaselkäkipuun on tehonnut esim. 100 päivän antibioottikuuri. Lääketiede ei näitä tunnusta, koska koko ala on suurilta osin humpuukia.
[/quote]
Jaha. Mitähän ei-lääketieteellistä antibioottia suosittelisit sadaksi päiväksi nyt tällaisessa tapauksessa?
Monillakin on tulevia ja meneviä nivelkipuja ja jokapaikankolotuksia, joihin ei löydy syytä millään. Toisilla voi löytyäkin vaikka keliakia, muu suolitsosairaus, fibromyalgia tai jokin reumasairaus selkärankareumasa alkaen, mutta monesti jää selviämättäkin.