Suomessa ajatellaan jos tuote on tarpeeksi hyvä, se myy itse itsensä
Puuuttuu markkinointi- ja verkostoitumistaidot suomalaisilta toisin kuin ruotsalaisilla.
Kommentit (11)
On surkeaa, että hyvä tuote jää huonomman varjoon, jos jälkimmäisen tehneen yrityksen markkinointivarat ovat ylivoimaiset. Markkinoinnin verovähennykset pitäisi minimoida, ja laittaa nuo rahat puolueettomille kuluttajasivustoille joilla tuotteita arvioitaisiin; näin parempi tuote saisi ansaitsemaansa näkyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on. Jos tuote on oikeasti hyvä se myy. Jos tuote on ihan p*sk* niin ei se myy millään markkinoinnilla tai verkostoitumisella.
No ei se nyt ihan noin mene. Eihän kukaan sitä hyvää tuotetta osta, jos eivät tiedä että se on olemassa ja mitä hyviä ominaisuuksia siinä on. Paljon myydään myös ihan roskaa ja tehdään miljoonavoittoja, esim kaikki Kardashian tuotteet yms.
Suomessa ei tajuta, että muualla tykätään hauskuudesta, kauneudesta ja asioista joista tulee hyvä mieli. Täällä ajatellaan että jos tuote y täyttää perustarpeen x, sen paree riittää.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on. Jos tuote on oikeasti hyvä se myy. Jos tuote on ihan p*sk* niin ei se myy millään markkinoinnilla tai verkostoitumisella.
Et näköjään tajua markkinoinnista ja ostokäyttäytymisestä mitään. Toivottavasti mikään firma ei ole laittanut sinua näistä asioista vastuuseen.
Oikeasti hyvä tuote tehdään huolella ja hyvistä materiaaleista. Lopputulemana on kuluttajan mielestä liian kallis tuote. Hyvä idea yleensä kopioidaan nopeasti, joten kohta on myös se edullinen kiinalainen vaihtoehto tietoiselle kuluttajalle kaupan.
Siinä ei markkinoinnit auta.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on. Jos tuote on oikeasti hyvä se myy. Jos tuote on ihan p*sk* niin ei se myy millään markkinoinnilla tai verkostoitumisella.
Kukka on niin hyvä tuote että kaikki menee kaupaksi. Kysyntää on enemmän kuin tarjontaa.
Markkinointi on asiakaspalvelua joka tapahtuu ennen kuin asiakas on ostanut tuotteen. Hyvä markkinointi auttaa asiakasta löytämään tuotteen, valitsemaan itselleen sopivan ja ymmärtämään mikä tekee tuotteesta juuri hänelle sopivan.
Keskeinen osa markkinoinnin toimenkuvaa on myös kerätä ymmärrystä asiakkaiden tarpeista ja ajatuksista ja välittää sitä tuotekehitykseen jotta jatkossa näihin tarpeisiin voidaan vastata paremmin.
Se tässä nettiaikakaudessa on hyvää - kas, ainakin yksi hyvä puoli - on käyttäjien arvostelut. Luen aina ne ennen ostopäätöstä. Jos arvosteluja ei ole, en osta.
Käytän tietysti omaa älliä lukiessa arvosteluja. Jotkut nyt vaan haukkuvat kaiken ja osa arvosteluistakin on selvästi markkinointia sekin. Mut joo, järjellä kun lukee.
Vierailija kirjoitti:
Markkinointi on asiakaspalvelua joka tapahtuu ennen kuin asiakas on ostanut tuotteen. Hyvä markkinointi auttaa asiakasta löytämään tuotteen, valitsemaan itselleen sopivan ja ymmärtämään mikä tekee tuotteesta juuri hänelle sopivan.
Keskeinen osa markkinoinnin toimenkuvaa on myös kerätä ymmärrystä asiakkaiden tarpeista ja ajatuksista ja välittää sitä tuotekehitykseen jotta jatkossa näihin tarpeisiin voidaan vastata paremmin.
Varsin idealistinen käsitys.
Montako Googlen, Teslan tai vaikka Applen mainosta olet nähnyt televisiosta?
Niinhän se on. Jos tuote on oikeasti hyvä se myy. Jos tuote on ihan p*sk* niin ei se myy millään markkinoinnilla tai verkostoitumisella.