Seitsemän vuotta täyttänyt poika uimahallissa naisten puolelle?
Olen nainen ja yksinhuoltaja, haluaisin kuitenkin käydä poikani kanssa uimahallissa. Voiko hän tulla mukanani naisten puolelle? Hän ei ole aivan kuten me muut ihmiset ja tarvitsee apua esim. kaapin avaamisessa (täällä panttisysteemi) ja jonkin verran myös suihkussa, pukeutumisessa jne. Kysyn vielä uimahallilta huomenna, mutta onko tähän jotain ohjeistusta?
Kommentit (173)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 07:32"]Meillä poika kulkee minun mukana naisten pukkariin. Piste. Sitten kun luotan täysin siihen että osaa hoitaa pukkariasiat Ja tulla ilmoittamaan mahdollisesta häiriöstä (pedarit ym.) Niin saa mennä miesten puolelle.
[/quote]
Jos on kouluikäinen ja meidän käyttämään uimahalliin tulette minun kanssani samaan aikaan niin ette tasan tarkkaan tule, piste!
Mulla 10 vuotias tytär, jolla rinnat ja häpykarvoitus jo kasvamassa ja ensimmäiset kuukautiset tuli heinäkuussa. Tyttö on erittäin epävarma itsestään tällä hetkellä, vaikka täysin luonnollinen asia. Selkeästi on nyt tätä vaihetta että aristaa jopa naisten edessä, on henkisesti rankkaa tuon ikäiselle lapselle muuttua naiseksi. Mutta emme lopeta seitsemän vuotta kestänyttä harrastusta.
Joten sinulle tulisin asiasta sanomaan suoraan ja ohjaksiin henkilökunnan opastamana poikasi miesten puolelle, tai voisitte lähteä kotiin jos tämä ei käy.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 08:49"]
Mää kasvattamassa poikaani niin ettei osaa 7v. pukea, käydä suihkussa ja olla miesten puolella. :D. Peiliin katsomisen paikka, mammat. Luuletteko ettei pojat koulussa kerro ketä luokkakavereita oli uimassa? Kasvattakaa niistä pojista miehiä, eivät sitten ole aikuisina mamman nuekissa pyörimässä.
[/quote]
"kasvattakaa Miehia!" Tälläkö sitä miehiä kasvatetaan...uimahallissa käynnillä? Kyllä se on ihan muut jutut.
kuvittelen tuon sinun kasvattamasi miehen pullistelemaan lihaksiaan...koska on
MIES, kun äiti on kasvattanut oikeeeen miehen! Ettei lapsi voi osoitta pienuuttaan tai herkkyyttään tai pelkojaan...kun siitä kasvatetaan MIESTÄ. Jso pelottaa, niin älä kerro. Ole mies. Sinne vaan...Äiti päättää. Sinusta tulee nyt MIES.
BLÄÄH. Kyllä on kapeat näköalat sillä miehenalulla, jos on äidillä noin yksitotinen näkökanta. Todella totinen.
Miten tähän ketjuun on kaikki yksinhuoltajat eksynyt? Siis te puolustelijat?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:27"] [quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:43"] Itse pohdin samaa. Minun poika täyttää kohta kahdeksan mutta en oikein usko että yksin pärjää pukuhuoneessa. [/quote] höpsistä. johan 7 v menee kouluunkin yksin ja pitää osata pukea, kengännauhat sitoa. Älkää tehkö uusavuttomia.- [/quote] no, ei niistä uusavuttomia tule, vaikka nyt vielä vuoden kävis äidin kanssa uimahallilla naisten puolella. Joskus voi olla sellainen olo, että tarvitsee tuen ja toisella kerralla voi mennä itse. pikkupoikia. Ihan hyvin voi tulla naisten puolelle. Ei pyörry kukaan eikä tule uusavuttomiksi kukaan.tee oma päätös. Kuuntele lasta. Tiedät kyllä. meidän poika on välillä poikein puolella ja välillä tulee naistenpuolellepukemaan ja ottaa kamat poikein puolelta, jos Siltä tuntuu....miesten puolella silloin ollut paljon väkeä. Ei kaada maita eikä mantuja. Hyvin toimii. Ai niin poika 8v. Ai kauheeta!! Pimppi ja pippeli ja alaston ihminen ja tissi. Ja uusavuttomuus!!!!!!!! Ihan on pärjäävä kaveri ainakin meillä. Mä päätän itse lähimpänä aikuisena siinä tilanteessa/ hetkessä mikä mun lapselle on paras,jos lasta ahdistaa jokin asia. [/quote] No et varmasti näe että mikä vikana kun se sun Matti Nico on niin paapottu ja totuttu siihen että susta on ihan normaalia tuon ikäisenä vielä äidin kirjaimellisesti kädestä pitäen opettaa miten peseydytään tai käydään vessassa. Sulle varmaan se osaaminen on sitä kun poika osaa nousta pytyltä itse
[/quote]
HAHHAAA! Jopas murjasit. Ainakaan et näe nyt metsää puilta. Mut ei se haittaa. Ehkä sä joku näet asioita pikkusen laajemmassa kulmassa. Nyt se näyttää hyvin pieneltä. Se sun näkökulma. Osaako sun lapsi nousta pöntöstä ihan itse!!! OOH!! Ei toi kommentoija siitä puhunut. Puhui henkisistä jutuista. Eikä sanonut, että AINA.
Hänhän kertoi, että siinä tilanteessa, kun on tarve, niin toimii lapsen edun mukaan.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 17:01"]
Viekö kukaan isä koskaan kouluikäistä tyttöä miesten puolelle uimahallissa siksi, että tyttö ei pärjäisi yksin naisten puolella? Vastaus taitaa olla ei. On se jännä, miten poikia paapotaan tässäkin asiassa.
[/quote]
Minä olen kyllä vieny. Jännä tosiaan, kun vastaat itse omaan kysymykseesi.
M39
Kyllä mielestäni eka luokkalainen voi tarvittaessa olla vielä toisen sukupuolen pukuhuoneessa. Onhan siellä yleensä perhetilojakin. Sitten kun lapsesta alkaa tuntumaan, että ei enää voi mennä, niin sitten omann puolen pukukoppiin. Yleensä varmasti 3. luokaan mennessä. Tod. näköisesti jo kakkosella kieltäytyy tulemasta.
Voisiko AP pyytää vanhempaa poikaansa mukaan uimahalliin?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 07:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:40"]
Kysehän ei ole paapomisesta vaan neurologisesta ongelmasta, joka vaikeuttaa arkea - ei tietenkään niin paljon, että saisi avustajan. Ei myöskään näy välttämättä ulospäin kuin tietynlaisena jatkuvana liikkeenä, kömpelyytenä, motorisissa taidoissa, vaikeuksissa suorittaa tiettyjä juttuja. UIminen olisi loistavaa kuntoutusta.
Tiedustelen paikalliselta uimahallilta heti aamusta! Ehkä mentäisiin jo aamu-uintien aikaan jolloin on hiljaisempaa. Pojalla ei kyllä yhtään mitkään tissit ja pimpit kiinnosta, enkä tiedä montakaan tämänikäistä joilla näin olisi. ap
[/quote]
Ikävä kyllä nämä äitiensä lellimät joilla on adhd, rillit, joilla on sitä ja tätä, ovat pahimmat kiusaajat ja huutajat, äitihän voi luulla että pillut ei kiinnosta, mutta totuus voi olla jotain muuta.
Kyllä ne säännött on tehty jokaisen noudatettavaksi. myös erkkimatteuksen.
[/quote]
täällä on kyllä ihan kipeetä porukkaa. Käsittämätöntä. Suomalaisten saunakulttuurikansa... Ja pelottaa yks pieni poika. Lapsi.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:11"]Kyllä mielestäni eka luokkalainen voi tarvittaessa olla vielä toisen sukupuolen pukuhuoneessa. Onhan siellä yleensä perhetilojakin. Sitten kun lapsesta alkaa tuntumaan, että ei enää voi mennä, niin sitten omann puolen pukukoppiin. Yleensä varmasti 3. luokaan mennessä. Tod. näköisesti jo kakkosella kieltäytyy tulemasta.
Voisiko AP pyytää vanhempaa poikaansa mukaan uimahalliin?
[/quote]
Sitten kun lapsesta alkaa tuntumaan siltä? Entä jos siitä 7 vuotiaasta tuntuu jo että ei halua poikia omalle puolelleen?
Mitä jos koittaisi joskus asettua sen toisen asemaan?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 07:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:40"]
Kysehän ei ole paapomisesta vaan neurologisesta ongelmasta, joka vaikeuttaa arkea - ei tietenkään niin paljon, että saisi avustajan. Ei myöskään näy välttämättä ulospäin kuin tietynlaisena jatkuvana liikkeenä, kömpelyytenä, motorisissa taidoissa, vaikeuksissa suorittaa tiettyjä juttuja. UIminen olisi loistavaa kuntoutusta.
Tiedustelen paikalliselta uimahallilta heti aamusta! Ehkä mentäisiin jo aamu-uintien aikaan jolloin on hiljaisempaa. Pojalla ei kyllä yhtään mitkään tissit ja pimpit kiinnosta, enkä tiedä montakaan tämänikäistä joilla näin olisi. ap
[/quote]
Ikävä kyllä nämä äitiensä lellimät joilla on adhd, rillit, joilla on sitä ja tätä, ovat pahimmat kiusaajat ja huutajat, äitihän voi luulla että pillut ei kiinnosta, mutta totuus voi olla jotain muuta.
Kyllä ne säännött on tehty jokaisen noudatettavaksi. myös erkkimatteuksen.
[/quote]
täällä on kyllä ihan kipeetä porukkaa. Käsittämätöntä. Suomalaisten saunakulttuurikansa... Ja pelottaa yks pieni poika. Lapsi.
[/quote]
Joo sitä yhtä pientä tyttöä voi pelottaa tai jännittää asia, ymmärrätkö itse kommenttisi tyhmyyden?
Tämäkin ongelma poistuisi, kun olisi vain sekasaunat ja -pukkarit.
Missä näiden kaikkien poikien isät on?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:59"]Kun itse olin tuon ikäinen poika niin ihailin suuresti kaikenikäisiä vanhempia naisia, mutta kyllähän se nolotti nähdä alastomuutta vaikka ne tissit niin upeilta näyttikin :-)
[/quote]
Sama täällä..
nimimerkillä 7 vuotiaana naistenpuolella
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:16"]Missä näiden kaikkien poikien isät on?
[/quote]vuorotöissä, matkatöissä, toisella paikkakunnalla, etävanhempana, kuollut, uimataidoton, sairas... you name it!
minusta 7v saa tulla vielä naisten puolelle,MUTTA opettakaanille pojille että esim. saunassa toisen toljottaminen ei ole hyvä asia. itselläni liikaa kokemuksia että 6-8v poika tuijottaa häpeilemättä saunassa ja vaikka kuinka pieni olis niin saunassa haluaa rentoutua ja olla rauhassa.
t:16v
Sekä tytön, että pojan vanhempana en voi käsittää tätä keskustelua. Tytöt oppivat häveliäisyyden omilta vanhemmiltaan. Jos aikuisen asenne on toinen, ei ongelmia synny. Meillä yhdeksän ja kymmenvuotiaat tytöt istui syömässä, kun ohimennen ilmoitin, että kun kuukautiset alkaa ja pikkuhousuihin tulee sotkua, ne kannattaa heti huuhdella kylmällä vedellä. Kumpikaan ei tirskunut vaan totesi että "jaa" ja jatkoivat syömistä. Sama uimahallin kanssa, poikia on tyttöjen puolella, jos ovat liian pieniä pärjäämään yksin "jaa".
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:16"]Missä näiden kaikkien poikien isät on?
[/quote]vuorotöissä, matkatöissä, toisella paikkakunnalla, etävanhempana, kuollut, uimataidoton, sairas... you name it!
[/quote]
Näistä ainoita hyväksyttäviä syitä on matkatyö ( jos siis koko ajan reissun päällä), toinen paikkakunta, kuollut ja sairas.
Eikö näillä pojilla noissa tapauksissa ole ketään toista miestä elämässään?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 07:16"] [quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:40"] Kysehän ei ole paapomisesta vaan neurologisesta ongelmasta, joka vaikeuttaa arkea - ei tietenkään niin paljon, että saisi avustajan. Ei myöskään näy välttämättä ulospäin kuin tietynlaisena jatkuvana liikkeenä, kömpelyytenä, motorisissa taidoissa, vaikeuksissa suorittaa tiettyjä juttuja. UIminen olisi loistavaa kuntoutusta. Tiedustelen paikalliselta uimahallilta heti aamusta! Ehkä mentäisiin jo aamu-uintien aikaan jolloin on hiljaisempaa. Pojalla ei kyllä yhtään mitkään tissit ja pimpit kiinnosta, enkä tiedä montakaan tämänikäistä joilla näin olisi. ap [/quote] Ikävä kyllä nämä äitiensä lellimät joilla on adhd, rillit, joilla on sitä ja tätä, ovat pahimmat kiusaajat ja huutajat, äitihän voi luulla että pillut ei kiinnosta, mutta totuus voi olla jotain muuta. Kyllä ne säännött on tehty jokaisen noudatettavaksi. myös erkkimatteuksen. [/quote] täällä on kyllä ihan kipeetä porukkaa. Käsittämätöntä. Suomalaisten saunakulttuurikansa... Ja pelottaa yks pieni poika. Lapsi. [/quote] Joo sitä yhtä pientä tyttöä voi pelottaa tai jännittää asia, ymmärrätkö itse kommenttisi tyhmyyden?
[/quote]
ei lapsia yleensä pelota toiset lapset. Aikuisia pelottaa omat asenteensa, joita juurruttavat omiin lapsiinsa. Tässä ketjussa puhutaan satunnaisesta tapahtumista. Tässä puhutaan pienistä lapsista. Ei tässä puhuta murrosikäisistä pojista naisten puolella. Joku kyllä mainitsi, että kehittyneitä tyttöjä on miesten puolella isiensä kanssa. Tuo kommentti on ihan järkevä, koska siinä puhutaan pienistä lapsista.
Lapsissa on paljon eroja kehityksessä eikä se riipu siitä ikäluvusta. Voi olla kolmekin vuotta eroa lapsilla samalla ikäluvulla.
Jotkut ne vaan pystyy epäonnistuun kasvattamisessa. 7 vee poika naisten osastolle...voi morjens!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:16"]Missä näiden kaikkien poikien isät on?
[/quote]
Näistä ainoita hyväksyttäviä syitä on matkatyö ( jos siis koko ajan reissun päällä), toinen paikkakunta, kuollut ja sairas.
Eikö näillä pojilla noissa tapauksissa ole ketään toista miestä elämässään?
[/quote] mikäs rouva ylituomari Te olette?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:49"]
Mistä kiikastaa jos seitsemänvuotias ei voi tulla naisten puolelle. Sairasta. Pienihän se vielä on.
[/quote]
Hih, entäs jos se on iso! Kauheeta sitä meteliä sitten!