En ymmärrä pitkän matikan laskuja
En osaa mitää laskuja laskea oikein. Kopioin sitte taululta oikeat vastaukset ja yritän tajuta jotai.
Miks oon näi huono
Kommentit (10)
Panosta enemmän. Toiset oppii nopeammin, toiset hitaammin.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 15:28"]Panosta enemmän. Toiset oppii nopeammin, toiset hitaammin.
[/quote]
Oon lukenu ja laskenu nii et pää melki räjähtää mut en vaa tajua laskuja
No panosta vielä enemmän. Kaikki on opittavissa jos olet normaaliälyinen.
On tärkeää, että lasket itse niitä laskuja mahdollisimman paljon. Lukemisesta ei ole matematiikassa paljon hyötyä ja oikeiden vastauksien kopioinnista vielä vähemmän. Pyydä aluksi joku osaavampi auttamaan sinua alkuun ja selittämään niitä asioita, jotka ovat epäselviä.
Laske, laske ja laske vielä lisää. Hanki vaikka rinnakkainen kirjasarja ja laske siitä / tee vanhoja yo-tehtäviä. Kyllä ne oppii kun vaan jaksaa istua ja laskea niin kauan kunnes ymmärtää mitä tekee. Harvat oppii tosi nopeasti, jos lukioon asti on tiadot riittäneet, niin varmasti opit sielläkin. Se vaan vaatii työtä ja toistoa
Mikset vaihda lyhyeen ja panosta johonkin muuhun aineeseen? Vai onko pitkä pakollinen valitsemallasi alalla?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 15:48"]Mikset vaihda lyhyeen ja panosta johonkin muuhun aineeseen? Vai onko pitkä pakollinen valitsemallasi alalla?
[/quote]
Lääkis :/
Matematiikka kumuloituu, eli olethan aiemmin oppinut kaiken kunnolla?
Vaihda lyhyeen.