Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko surkea äiti? Istutan taaperon muumien ja maissinaksujen ääreen kun teen kotityöt

Vierailija
24.03.2022 |

Olen yh, mies löysi raskausaikana toisen naisen ja lähti. 1,5v on helppo rauhoittaa sohvalle piirrettyjen ääreen ja antaa pari maissinaksua. Siivoojaankaan ei ole varaa, joten jonkun täytyy hommat tehdä. Poika rauhoittuu n 1-2h kun minä saan tiskit ja pyykit hoidettua, imuroitua ja petivaatteiden vaihdot yms. (harjoittelee vielä pois vaipoista) Eksältä jäi myös akvaario, ja sen huoltamisessa menee aikaa.

Toki kun työt on tehty, niin teemme yhdessä. Leikimme, värityskirjoja (nojoo, ne nyt menevät yli sivujen mutta kuitenkin :D) tykkää katsoa kun minä väritän.

Kerran viikossa isäni vie minut syömään ja on palkannut lapsenvahdin kahdeksi tunniksi. Kyseessä tuttu serkku, joka on ollut aina lasten kanssa tekemisissä ja kokemusta riittää.

Tädiltäni sain kuulla, kuinka tuon ikäiselle pitäisi olla jatkuvasti läsnä. Hän on itse lapseton.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat sen taaperon mukaan kotitöihin.

Joo, hyvä ehdotus. Sillä aikaa kun itte vaihtaa puhtaat petivaatteet sänkyyn niin taapero vie likaiset pyykkikoneeseen pyörimään. Ja taapero voi imuroida niin äiti perässä pesee lattiat. Kumma kun ei ap tätä tajunnut.

Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö vaan?

Mun taapero tykkää esim laittaa pyykkiä koneeseen ja kuivausrumpuun ja ojentaa mulle narulle laitettavaksi. Vie myös astioita koneesta kaappiin. Imuroi mun kanssa pitämällä imurista kiinni, pyyhkii pölyjä omalla rätillä...

Kukahan tässä on tyhmä? Osa 1,5 vuotiasta ei edes kävele vielä kunnolla. Puhumattakaan jostain pyykin tunkemisesta pesukoneeseen. Saattaahan sinne (vahinogssa) osua ne pyykitkin, mutta sinne varmasti menee kaukosäädin, pari duploa, äipän puhelin, lompakko ja käytetty vaippa. Jos siis ei vieressä vahdi ja se voi olla yh:lta aika paljon vaadittu, että siinä arjen keskellä nyt sitten käyttää vähintään tupla-ajan siihen tekemiseen kuin mitä siihen muuten menisi. 

Vierailija
42/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina oli näitä vanhempia, jotka ylpeinä kertoivat, miten jo kaksi-kolmevuotiaat osasivat hienosti pelata kännykällä pelejä. Muumit televisioruudusta ovat siihen verrattuna paljon parempi vaihtoehto, vaikka 1,5 v. on todella pieni katselemaan niitä yksin pitkään. Muumeissa tapahtuu 1,5-vuotiaalle (ja vielä vuosia vanhemmallekin) sellaisia juonikuvioita, että olisi hyvä, jos aikuinen olisi läsnä juttuseurana.

Etkö löydä aikaa siivoukselle jossakin sellaisessa välissä, kun poika on nukkumassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aivan oiva tapa saada pikkulapsen huomio pois itsestä. Ei mitään väärää.

Vierailija
44/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään pahaa!

Mekin katsottiin usein siskon kanssa kasetteja pari tuntia kun isä oli töissä ja äiti teki kotihommia, ei kuoltu siihen ja yhteistä aikaa oli myös riittävästi.

Normaaleja fiksuja ihmisiä meistä tuli vaikka ruutuaikaa oli melkein pari tuntia päivässä.

Nykyään demonisoidaan ruutuja turhaan, telkkari ei ole läheskään yhtä paha kuin pelit.

Vierailija
45/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee.. Kyllä mä ainakin järkytyin tuosta tutkimuksesta. Tuli todella huono omatunto omien lasten ruutuajoista. Tuosta voisi kyllä enemmän neuvoloissa infota. Tuntuu et siellä aina niin silkkihansikkain kohdellaan eikä mitään faktoja kerrota.

Vierailija
46/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, hyvä ehdotus. Sillä aikaa kun itte vaihtaa puhtaat petivaatteet sänkyyn niin taapero vie likaiset pyykkikoneeseen pyörimään. Ja taapero voi imuroida niin äiti perässä pesee lattiat. Kumma kun ei ap tätä tajunnut.

Mun taapero tykkää esim laittaa pyykkiä koneeseen ja kuivausrumpuun ja ojentaa mulle narulle laitettavaksi. Vie myös astioita koneesta kaappiin. Imuroi mun kanssa pitämällä imurista kiinni, pyyhkii pölyjä omalla rätillä...

Ei niitä tenavia tarvii opettaa siihen, että koko aika pitää viihdyttää ja keksiä tekemistä. 

Eikä niiden kanssa tarvii olla 24/7. Ihan hyvä oppia rahuhassa puuhaamaan omia juttuja.

Tääki onnähty mihi se johtaa. Lapset on nykyään siinä asemassa, että ei oo kiva mennä edes kylään ku äipän pikku pallero vaatii jatkuvaa huomiota. Keskeyttää koko aika , kun yrität jutella ja äippä lähtee siihen mukaan, eikä voi sanoa sille tenavalleen, että dota vuoroas. Vaan antaa sen tenavan päättää että hän on nyt pääosassa tässä nyt ja aina. 

Siihen tää johtaa

Jos kävisit meillä kylässä, niin saisit kyllä sinäkin oppia odottamaan omaa vuoroasi. Aika moni aikuinenkin on mielestään maailman napa.

Vierailija
47/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään pahaa!

Mekin katsottiin usein siskon kanssa kasetteja pari tuntia kun isä oli töissä ja äiti teki kotihommia, ei kuoltu siihen ja yhteistä aikaa oli myös riittävästi.

Normaaleja fiksuja ihmisiä meistä tuli vaikka ruutuaikaa oli melkein pari tuntia päivässä.

Nykyään demonisoidaan ruutuja turhaan, telkkari ei ole läheskään yhtä paha kuin pelit.

Just vähän aikaa sitten luin, että itse asiassa pelit on aivoille parempia kuin telkkari.

Vierailija
48/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein noin vaikka mies oli mukana ja on edelleen.

Vierailija
49/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun taaperot ovat tykänneet eniten pyykkien kiskomisesta kuivaustelineeltä lattialle.

Vierailija
50/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattua nostaisin jos se ei olisi kadonnut. Olet taitava! 

Vierailija
51/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule aika hyvin toi on. Kun minä olin pieni, niin mutsi jätti minut, veljen ja siskon sisälle siksi aikaa kun meni navetalle. Sisko kun oli pienin, niin se laitettiin pinnasänkyyn, me isommat (minä jotain 4 tai 5, veli pari vuotta nuorempi) leikittiin mitä leikittiin. Silloin ei ollut lastenohjelmia (muut kuin Puoli Viisi ja Pikku Kakkonen) eikä videoita . Äiti piilotti tulitikut, veitset ja sakset ja kävi katsomassa aina välillä, että kaikki on ok. Serkkuni on minua jonkin verran nuorempi ja hän katsoi navetta-ajat Muumeja. Me ollaan kaikki ihan normaalisti yhteiskunnassa toimivia aikuisia nykyään. 

Ei tartte olla läsnä koko ajan, riittää kun lapsi tietää että se saa sun huomion jos tarttee. 

Vierailija
52/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pieni ja tule Tukholmaan kesälomalle ! Voit asua minun luona lapsen kanssa ja voin auttaa teitä! 

Ei mitään pelättävää, vakavasti!

Vierailija
53/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumeissa on pelottavia kohtia ja musiikkia aikuisellekin. Vanhempi voi silti katsoa lapsen mielialaa tai pelkääkö. Onko joku turvallisempi ohjelma kuin muumit mörköineen, hattivatteineen ja kova ääni. Entä voiko maissinaksuihin tukehtua, todella kuivia, pitäisi juoda koko ajan. Ja voiko pieni lähteä etsimään äitiä välillä tai kaatua.

Vierailija
54/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihoitko raskausaikana nin paljon että mies otti hoikemman? Vai miten et saanut pidettyä sitä lapsesi isää? N38

Sinä mikään 38-vuotias nainen ole vaan viisikymppinen persoonallisuushäiriöinen peräkammarinpoika.

Vierailija
55/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumeissa on pelottavia kohtia ja musiikkia aikuisellekin. Vanhempi voi silti katsoa lapsen mielialaa tai pelkääkö. Onko joku turvallisempi ohjelma kuin muumit mörköineen, hattivatteineen ja kova ääni. Entä voiko maissinaksuihin tukehtua, todella kuivia, pitäisi juoda koko ajan. Ja voiko pieni lähteä etsimään äitiä välillä tai kaatua.

Nuo maissinaksut on nimenomaan suunniteltu niin, ettei niihin voi tukehtua. Tietenkään en suosittele ketään jättämään lastaan yksin, mutta toisaalta harvoinpa sitä kovin kaukana on jos samaa asuntoa siivoaa.

Nämä neuvot ovat hupaisan ristiriitaisia, toisaalta pitäisi koko ajan katsoa silmä kovana lasta ettei tälle satu mitään, ja toisaalta pitäisi opettaa oma-aloitteisesti ja itsekseen vihtyväksi.

Vierailija
56/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumithan oli parasta lapsuudessa ja Pikku Kakkonen :) Eiköhän jokainen 70- ja 80-lukulainen ihan ihmiseksi ole kasvanut vaikka televisiota katseltiinkin. Nykyään hömpötetään joka-asiasta.

Vierailija
57/92 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole huono äiti,olet sun lapselle paras äiti..mäkin olen antanut katsoa tablettia ja telkkaria ja tiedätkö mitä?ei ne oikeesti riko sun lasta eikä vahingoita, ei mun lapsilla oo mitää häiriöitä kun ovat kasvaneet,nää on näitä mistä ei ääneen saa puhua kun toiset ihmiset tuomitsee sut..mun lapset on 21,18,16 ja nuorin 5..ihan ovat normaaleita😀

Vierailija
58/92 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi tehdä noin. Ei pidä olla liian vaativa itselle! Ei se lapsi rikki mene, vaikka katsoisikin muumeja ja söisi naksuja :D

Vierailija
59/92 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No terve🤣 pitäisikö kuitenkin lapsi lukita tyhjään ja pehmustettuun huoneeseen?

Vierailija
60/92 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et huono äiti tietenkään, mutta eikö lapsi voi leikkiä sillä aikaa kun teet kotitöitä? Minulla on kaksi pientä kotona ja oikein hyvin saan korityöt tehtyä ilman tvllä istuttamista. Ei meidän lapset ole esteenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi