Ylimielisimmän tuttusi ammatti?
Mikä siinä on et kaikki tuntemani lääkärit ylimielisiä. Muilla samoja kokemuksia
Kommentit (236)
Muusikko & graafinen suunnittelija (yksi ja sama henkilö)
Tietojenkäsittelytieteen tohtori, käytännössä koodari
Eräs julkisen puolen johtaja sote-alalla
Pappi, peruskoulun opettaja, valtion virkamies, insinööri
Sosiaalityöntekijä, lievästi viineissään naureskelee ja halveksii asiakkaitaan.
Vierailija kirjoitti:
Diplomi-insinööri. On mun Eno. Itse työskentelen siivoojana, ja kerran hän vaan sanoi, että eikö susta nyt olisi johonkin muuhun hommaan. Itse ollut ihan tyytyväinen työhöni ja palkkaani. Varmaan häpeää, kun sukulainen on siivooja.
Minäkin siivoan työkseni ihan vain sukulaisteni riesaksi. Lähisuvussa mahahaavaa, verenpainetta, diabetesta ja aivoinfarkteja. Totesin melko nuorena että stressinsietokykyni ei ole järin hyvä.
Hävetköön, minulla on oikein hyvä elämä siivoojana, en minä heidän hyväksyntäänsä siihen tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä, lievästi viineissään naureskelee ja halveksii asiakkaitaan.
Tunnen psykiatrin, joka tekee tätä ihan ilman viiniäkin 🤷🏻♀️
Kirjastonhoitaja. Voi sitä kävelevää ensyklopediaa, jos pilkun paikka on puheessakaan kuultavissa väärässä kohdassa, tulee välitön oikaisu. Ei kuitenkaan itse kestä sitä, että mainitaan esim. n-sanan käytöstä, koska sehän on ollut Suomessa normaali sana vuoden 1922 aapisessa, kolmannessa painoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokki/kotiäiti
SairaanhoitajaKorkeasti koulutetuilla on hyvä itsetunto ja keskittyvät omaan elämäänsä, mutta nuo katsovat nenänvarttaan pitkin muita.
Sairaanhoitaja on AMK-tutkinto, joten heidätkin lasketaan korkeasti koulutetuiksi.
Ei amk-tutkinto ole oikeasti korkeakoulututkinto vaan ylin amistyyppinen tutkinto. Ylimielistä sakkia koko porukka. Bioanalyytikkokin on vaan tavallinen laborantti…
Pappi. Ei ymmärrä tavallisen ku0levaisen elämää. Sovinisti, joka sotkee työpaikallaan ja kyläpaikoissa kuin sika, aina joku muu alempiarvoinen siivoaa mm. hänen virtsansa lattioilta. On varakas, reissaa kesällä hienolla matkailuautollaan, joka parkkeerataan puolitutunkin pihaan ja otetaan sähköä. Ei haittaa, vaikka on köyhä opiskelijaperhe, eikun jatkoroikka paikalleen ja pyykit perheelle pestäväksi. Mitään korvausta ei koskaan anna, no kerran paketti vanhoja Lidlin kahvipapuja, jotka oli itselleen vahingossa ostanut.
Opettaja ja insinööri. Opettaja rouva pahin.
Vierailija kirjoitti:
Pappi. Ei ymmärrä tavallisen ku0levaisen elämää. Sovinisti, joka sotkee työpaikallaan ja kyläpaikoissa kuin sika, aina joku muu alempiarvoinen siivoaa mm. hänen virtsansa lattioilta. On varakas, reissaa kesällä hienolla matkailuautollaan, joka parkkeerataan puolitutunkin pihaan ja otetaan sähköä. Ei haittaa, vaikka on köyhä opiskelijaperhe, eikun jatkoroikka paikalleen ja pyykit perheelle pestäväksi. Mitään korvausta ei koskaan anna, no kerran paketti vanhoja Lidlin kahvipapuja, jotka oli itselleen vahingossa ostanut.
Tyypillinen ylimielinen pappi, näitähän ne on. Tottuneet siihen, että aina on joku muu palvelemassa ja huolehtimassa. Kokevat, että rahvaan tuleekin palvella pyytettömästi pappis-säädyn edustajaa. Vastenmielisiä ihmisiä.
Graafinen suunnittelija. Feikkaa jotain yläluokkaa ja kehuskelee itseään menestyneemmillä ystävillään ja sukulaisillaan, ja luulee että se tekee hänestä jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidon työntekijä
Sama täällä! Onkohan peräti yhteinen tuttu/sukulainen 😅 ihan lähihoitajataustainen tämä minun tuntemani, mutta on kyllä niin veemäinen ja ylimielinen ihminen, ettei tosikaan. Saattaa esittää jotain aivan täydellistä naista, mutta totuus paljastuu hyvin äkkiä millainen oikeasti onkaan. Töissäkään hänestä ei pidetä.
Me ihmiset olemme monin tavoin viallisia, ja siksi jotkut vaikuttavat leuhkalta ja jotkut ovat leuhkoja. Suosittelen että pyyhit pölyt itsetunnostasi, niin ettei tule kipeetä jos lääkäri tai poliitikko ei ehdi ensimmäisenä tervehtimään.
Vierailija kirjoitti:
Diplomi-insinööri. On mun Eno. Itse työskentelen siivoojana, ja kerran hän vaan sanoi, että eikö susta nyt olisi johonkin muuhun hommaan. Itse ollut ihan tyytyväinen työhöni ja palkkaani. Varmaan häpeää, kun sukulainen on siivooja.
Ehkä hän näkee sinussa potentiaalia. Jännä muuten, että DI-vanhempia ei yleensä haittaa, jos lapsestakin tulee DI, mutta siivoojavanhempia saattaa haitatakin, jos lapsesta tulee siivooja.
Sähkötekniikan DI. Toinen ylimielinen on biokemian tohtori, jolla on myös narsistinen persoonallisuushäiriö. Molemmat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Opistoinssi. Ilmoitti minulle, että meidän lapsemme ovat jo opiskeluvaiheessa ”ihan eri asia”. Tämä luokkajako ja minun paaria-asemani johtuu siitä, että olen akateemisuudestani huolimatta työkyvyttömyyseläkkeellä sairauteni vuoksi. Myös lapseni siis leimautuvat hänen aivoitustensa mukaan luokattomuuteen kauttani. Lapseni on arkkitehti.
Ei vttu 🙈
Valokuvaaja. Dissasi jatkuvasti kun olin opiskellessani kaupan kassalla töissä. Mielestään kaikki luovien alojen työntekijät on jotain yli-ihmisiä ja kaikki muu työ on turhaa ja rahvaanomaista. 😄 Itse en edes pidä valokuvausta mitenkään erikoisena ammattina, enemmän kunnioitusta herättää tieteenalat, joissa vaaditaan oikeasti korkeaa älykkyyttä, esim. matemaatikot ja fyysikot.
Opettaja, joka äitiyslomalla ollessaan jotenkin höyrähti salaliittoteorioihin. Tykittää somen täyteen koronarokotekritiikkiä ja nyt jopa jakaa "vaihtoehtoisia faktoja" Ukrainan sodasta.