Ylimielisimmän tuttusi ammatti?
Mikä siinä on et kaikki tuntemani lääkärit ylimielisiä. Muilla samoja kokemuksia
Kommentit (236)
Lastentarhanopettaja. Aika kylmäävää kyllä...
Vierailija kirjoitti:
Diplomi-insinööri. On mun Eno. Itse työskentelen siivoojana, ja kerran hän vaan sanoi, että eikö susta nyt olisi johonkin muuhun hommaan. Itse ollut ihan tyytyväinen työhöni ja palkkaani. Varmaan häpeää, kun sukulainen on siivooja.
Ei tarvitse olla DI, että on noin moukka. Isäni, duunari, hitsaaja sanoi noin siskolleni, joka kävi laitoshuoltajaopinnot.
Vierailija kirjoitti:
Opistoinssi. Ilmoitti minulle, että meidän lapsemme ovat jo opiskeluvaiheessa ”ihan eri asia”. Tämä luokkajako ja minun paaria-asemani johtuu siitä, että olen akateemisuudestani huolimatta työkyvyttömyyseläkkeellä sairauteni vuoksi. Myös lapseni siis leimautuvat hänen aivoitustensa mukaan luokattomuuteen kauttani. Lapseni on arkkitehti.
Repesin tälle. Kyllä ihmiset ovat pimeitä 😂
Lakimies. Leuhka oli jo opiskeluaikanaan, mutta nyt, lakifirman osakkaana suorastaan ylpeä. Muutenkin ahne oman edun tavoittelija ja kylmä muita kohtaan. Ehkä yksi epäampaattisimpia ihmisiä, joita tiedän. Samanlaisia ovat hänen työkaverinsa.
Opettaja
Lähihoitaja
Teknikko
En usko että ylimielisyys on mitenkään ammatista kiinni.
Lääkäri, lääkäri, eläinlääkäri, dippainssi, rakennusmestari
Vierailija kirjoitti:
Diplomi-insinööri isäni joka on tällä hetkellä toimitusjohtaja Suomen suurimmassa ahtaaja firmassa tai firmassa, joka käsittelee ulkomailta tulevia merikontteja satamissa. Halveksuu meitä humanisteja, sillä hänen mukaan me ei päädytä yliopiston jälkeen oikeisiin töihin. Saksan kieltä ja kulttuuria yliopistossa opiskelleelle mun vanhimmalle isosiskolle irvailee puolileikillään että miltäs se "oikea työ" maistuu. Mun vanhin isosisko työskentelee tällä hetkellä henkilöstöassistenttina Lidlillä isossa Lidlin jakelukeskuksessa. Mun oli pakko kommentoida toissa kesänä iskän mökillä, että ilman vieraiden kielten osaamista Suomen vientiteollisuus ei kyllä hirveesti vetäis maailmalla, jos vientiteollisuuden firmoissa kommunikoitais ulkomaille vain suomeksi tai englanniksi. Muistan kun sanoi mulle aloittaessani ranskan kielen opiskelun Jyväskylän yliopistossa, että kielet on vain kommunikointiväline ihmisten välillä. Niin se suomenkin kieli on vain kommunikointiväline ihmisten välillä ja aika ongelmaista se kommunikointi ihmisten kesken olisikin ilman jonkun kielen keksimistä.
T: ranskan kielen pääaineopiskelija Helsingin yliopistosta joka pyrkii maisterivaiheessa kääntäjälinjalle ja haluaa kääntää työelämässä myös muista kielistä suomeksi kuin vain ranskasta, sillä osaa on opiskellut myös muita vieraita kieliä
Meillä on vaatimuksena englannin- ja ruotsinkielentaito. Lähes kaikki kurssikirjallisuus ja osa kursseista on englanniksi. Tutkimukset ovat englanniksi ja lopputyö tehdään ja esitellään englanniksi. Lisäksi moni osaa jotain vapaavalintaista kieltä, kuten saksaa, ranskaa tai venäjää. Ymmärrän siltä kantilta, että samanlaista vaatimusta ei taida teidän opinnoissa olla, että niihin kuuluisi myös paljon fysiikkaa ja koodausta.
-teekkari
Psykiatri. Karma tosin iski jo - karusti.
Vierailija kirjoitti:
"Karma" iskee usein ihan vääriin henkilöihin.
ohis
Lakimies, toimitusjohtaja, lääkäri ja kaksi koodaria (pohjakoulutus fysiikka ja DI). Kamalia ihmisiä, jotka kuvittelevat osaavansa ja tietävänsä kaikesta kaiken. Eivätkä arastele sanoa mielipiteitään ja vaikka usein tulee ilmi, että ovat väärässä, eivät myönnä sitä ikinä. Sosiaaliset taidot nolla. Omasta mielestään sosiaalisia eli puhuvat kyllä paljon ja muiden päälle. Pilkkaavat ja piikittelevät ja ovat omasta mielestään kovin nokkelia.
Tunnen myös sympaattisia ja empaattisia ko. ammattien harjoittajia (paitsi lakimiehet) eli ei voi yleistää.
Arkkitehti. Arkkitehti, joka on sarjahuijari ja narsisti, joka pahoinpitelee naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Karma" iskee usein ihan vääriin henkilöihin.
ohis
Sitäkin. Nyt se osui kohteeseen. Itseään ei kannattaisi ylentää muita alentamalla.
[quote = Visitor] [quote = Visitor] Psychiatrist. Karma, though, hit hard. [/ Quote]
"Karma" often strikes the wrong people.
ohis [/ quote]
Se on surullista. Mutta on ihmisiä, jotka ansaitsevat kaiken toisille aiheuttamansa haitan karman.
Aika moni osallistunut juoruketjuun vaikka on itsekin maininnut ammatin olevan siihen liittymätön asia.
1.Pappi
2. Lakimies, jolla oma toimisto.
Tiedottaja. Poikani kaverin äiti. Katsoi minua pitkin nenänvarttaan, eikä edes suostunut tervehtimään. Kuoli viinaan...