Pinoon ihmisiä "huijaavat" liikkeet lyhyellä perustelulla varustettuna
Suomi Soffa - mainostavat jatkuvasti, kuten tänään lehdessä, "Iso kesäkalusteryhmä 299 € (1098 €), etusi -72%". Koskaan eivät ole tuolla suluissa olevalla, muka "ovh"-hinnalla tavaraa myyneet. Tavara suunnilleen saman hintaista kuin muuallakin, mutta ihmisiä yritetään saada tekemään "hyviä kauppoja" tuon tyyppisellä totuudesta poikkeavalla mainonnalla. Ilmeisesti aika hyvin onnistuenkin.
Kommentit (98)
Myyvät mukamas jollain -20 tai -30% alennuksella. Tosiasiassa kyseisiä vaunuja ei koskaan myydä ovh-hinnalla liikkeessä, aina vain alennuksessa. Ovat vissiin niin paskoja että haluavat eroon mahd. pian.
ISKU:
Ostettiin kaksi tonnia maksanut parisänky. Meni tietysti tilaukseen, mutta myyjä v_vannoi_ että sänky tulee viikon päästä kotiin toimitettuna. Ei tullut. Ja meille se oli ostokriteeri kilpaileviin kauppoihin nähden, koska olimme muuton yhteydessä vieneet vanhat huovot sängyt kaatikselle. Mies meni sinne selvittämään asiaa, toivat meille varastosta uudet sängyt lainaan siksi aikaa, kun uudet sängyt saadaan. Oikeat sängyt tulivat vasta 3 viikon kuluttua.
Ostimme Iskusta parin tonnin sohvan ja taas vannottiin toimitusajaksi kaksi viikkoa, koska meni tilaukseen. Ei tullut sohvaa ja soitin kiukkuisena kauppaan. Myyjä rupesi selvittämään tilannetta ja soitti kohta takaisin. Sohva oli kuulemme Iskun tehtaan varastolla valmiina Lahdessa ja kysyi, että "Haluaisitteko sohvan toimitettavan kotiinne?" Siis voiko olla tyhmempi?! Ei, kun me halutaan säilyttää se Iskun tehdasvarastossa....
En osta enää mitään Iskusta.
KULTA ROPO, Tampere:
Miten niillä voi olla koko ajan liikaa tavaraa varastossa, että ovat "pakotetut" myymään kaiken -60%?! :) Ja paikan päällä toki selviää, että ei koske Kalevala-koruja, RW:tä jne jne.
Oikeasti hyvää palvelua saa ulkomaisista kaupoista Suomessa: IKEA (aina saat varastosta mukaan mitä tarvitset ja myyjät osaa vastata kysymyksiin), smoin Bauhaus, Biltema jne
Suomalaiset ei vaan osaa palvella asiakastaan...
Paras palvelu on ulkomaalaisissa liikkeissä ja näissä myös yleensä joustavat palautus/vaihtoehdot toisinkuin suomalaisissa! Mieheni osti eräästä suomalaisesta laukkuliikkeestä itselleen laukun ja se oli repeytynyt pohjasta jo parissa kuukaudessa, vaikka oli vaan seissyt kaapissa ja vissiin kerran ollut miehen mukana matkalla. Takuu oli kolmelle vuodelle; myyjä ei suostunut edes lähettämään laukkua maahantuojalle vaan syytti miestäni valehtelijaksi kun tämä kertoi ettei tosiaankaan tiedä mistä tuollainen repeytymä voi tulla kun hän on aina huolellinen kalliiden tavaroiden kanssa (tämä aivan totta)!!
Ei jumalauta.. Hei oikeesti, älä viitti edes tollasia puhella.. täysin idioottimaista!
että heillä ei ole rahat käteen- palautusoikeutta . Mummoni osti sieltä ristiäisiin lahjan vauvallemme. Hän kysyi saako tuotteen vaihtaa tai palauttaa jos se ei käy. meille oli kuitenkin vastaavnlainen vaate tullut jo aiemmin joten menin liikkeeseen palauttamaan kun olin toisessa liikeessä nähnyt kivemman jonka ajattelin tilalle. Yllätys oli suuri kun en saanutkaan rahoja takaisin vaan minulle tuputetiin lahjakorttia. Mummoni oli nimenomaan kysynyt vielä aiemmin että saahan varmasti tuotteen palauttaa mutta myyjä jätti kertomatta että heillä palautus ei tarkoita rahat takaisin palautusta vaan lahjakortti tulee tilalle. Eli enään emme osta Bobosta mitään. Liikeitä joissa kahden viikon vaihto ja palautus oikeus on pilvin pimein varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla niin miksi käyttäisimme liiketta joka pakottaa ostamaan joka tapauksessa.
Ostin alushousut, jotka olivat sinetöidyssä pahvipaketissa. Kotona avasin paketin ja sisällä olikin aivan väärän kokoiset alushousut. Kun menin vaihtamaan niitä (olin siis vain avannut ja taitellut ne heti pakettiin - en suinkaan edes sovittanut, saati käyttänyt), minulle sanottiin, että alusvaatteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.
Höh. Eihän se näin mene. Pahvilaatikossa siis voidaan myydä ihan mitä tahansa. Sain kyllä lopulta vaihtaa tuotteen, mutta vasta vänkäämisen jälkeen. Myyjä ei myöskään osannut vastata mitään, kun kysyin, että saako pakkauksen avata koon/mallin tarkistusta varten. Hyllyn laidassa oli lappu "ethän avaa pakkauksia, mallit ja koot esillä".
Meillä niin paljon huonoja kokemuksia että niistä voisi kirjoittaa romaanin, mutta otetaan pari esimerkkiä.
Pahin eräs lastentarvikeliike, josta ostimme avokaupalla rattaat (haluttiin sovittaa hissiin) ja kun palautettiin ja saatiin laput että tuote on palautettu mooittteettomassa kunnossa, niin myyjä väitti ettei ollutkaan avokauppa ja piti rahat ja rattaat. Oltiin yhteydessä sitten kunnan kuluttajaviranomaiseen, joka katsoi, että ko firmasta useita valituksia ja sanoi, että meidän case on täysin selvä voitto, mutta oikeudessa tämän asian käsittelyyn menee varmaan pari vuotta ja sitä ennen firma voi olla konkassa. Meidän oli siis valittava, että viemmekö asian oikeuteen vai ostammeko rattaat, jotka eivät mahdu hissiimme. Ai niin ja meidät luvattiin viedä oikeuteen, jos mainitsemme jossain tämän liikkeen nimen.
Sitten varsinkin paikalliset k-kauppiaat (kilometrin säteellä kolme) ovat erikoistuneet siihen, että koskaan tarjoustuotteita ei ole. Nytkin oli maanantaina ties mitä tarjouksia mukamas kaupoissa, mutta vaikka kiersin kolmesta kaupasta kaksi (ja nämä tuotteet piti olla vielä saatavana koko viikon, ei pelkästään maanantaina), niin mistään en löytänyt näitä tuotteita. Lähimmäiseen CM:ään mennessäni yleensä katselenkin siinä edustalla, että mitä on tarjouksessa ja sitten isoon ääneen juttelen, että tutkin, että mitä täällä ei ainakaan ole koko kaupassa... No ei tule tuossa lähi CM:ssä käytyä, jollen nyt yhtä juustoa satu sieltä joskus hakemaan, muuten en jaksa sitä, että mitään tuotteita ei ole.
Muutenkin on tullut nyt kauppoihin tosi paljon ei oota. Ihme venäläistä meininkiä.
..se hyvä neli- tai kuusiosainen brittiläinen tai amerikkalainen dokumenttisarja, joka käsitteli just näitä juttuja..en muista ohjelman nimeä, mutta käytiin läpi ainakin joku matkatoimisto, huonekaluliike, näitä ihmekiviterapiahoitoja, fengshuita jne... Tulispa se uusintana - oli sen verran hyvä ohjelma ja sai niille yrityksille luun kurkkuun... :D
Esim. jos tuotteesta on menossa alen viimeinen päivä ja tuote on loppu, ollaan saatu alehinnalla vielä pari päivää myöhemminkin. Eikä ole ollut edes hankalaa vaan on riittänyt, että kassalla sanoo, että kyseinen tuote oli varsinaisina alepäivinä loppu. Mielestäni on ihan luonnollista,että aletuotteet loppuvat nopeasti, vaikka niitä olisikin varattu paljon. Ei ole siis minun mielestäni ainakaan kyse huonosta palvelusta.
alekorista teepussipaketin, jonka päiväsy oli parasta ennen 6/2008. Vuoden vanhaa.. Eräässä tietyssä k-marketissa pitää aina tarkastaa kassakuitti, sillä monasti elnnuksessa oleva tuote myydään normaaliin hintaan. Ylipäänsä olen opetellut nykyään lukemaan kassakuitin läpi heti siinä kassalla.
Erittäin hyvää ja asiantuntevaa palvelua olen saanut aina. Osaavat myyjät ihmeen hyvin suositella vaikkapa viinejä.
varastosta. Viimeiset kymmenen kertaa on varmaan jäänyt joku tuote saamatta. Netissä näkyy varastotilanne, joka ei todellakaan pidä paikkaansa. Ollaan soitettu etukäteen onko jotain tuotetta varmasti ja on luvattu että on. Paikan päällä huomattu, ettei kyseistä tuotetta ollut ollutkaan siis alunperinkään. Lisäksi Ikeasta ei voi varata tuotteita, eli esim. luvataan, että viikon päästä on tulossa tiettyä tuotetta esim.keittiöntuoleja 30 kpl. Kiva sitten ajella kiireellä sinne ja toivoa,ettei joku muu ehdi ostaa tuoleja ensin. Lisäksi muutaman kerran on puuttunut tarvittavia ruuveja tms. osia, se onkin jo toinen tarina miten niiden saaminen jäkikäteen onnistuu.
perusteella voi oikeuteen joutua.
alennusten pyytämiseen suhtautuu... siis kyllähän sitä pitäisi ainakin -10% saada alennusta jos ostaa koko laatikon punkkua...
Mutta aina vaan tulee tiliotteita ja nyt tämä tili on jo 20€ miinuksella tilinhoitomaksuista. Useita kertoja olen ollut puhelinyhteydessä ko. pankkiin ja kovin pahoillaan ovat ja asia on selvä ja hoidossa ja vaikka mitä. Sitten kohta taas tulee tiliote. Miinukselle vetää kokoajan kun sinne ei tietenkään mene rahaa ja veloittavat tilinhoitomaksuja.
Jossain vaiheessa sain ISON nipun tiliotteita sieltä samana päivänä, olivat hyvitelleet niitä tilinhoitomaksuja ja jokainen tuli omassa tiliotteessaan.
Se on aina jännä odottaa että mitä Sampo mulle seuraavaksi lähettää ja onko mulla siellä tili vai ei...
Itselläni oli sammossa tili jota käytin vain harvakseen. Joskus sinne oli tullut palkka mutta vaihdoin pankkia en kuitenkaan lopettanut tiliä sammossa. Silloin tällöin käytin kuitenki myös sammo tiliä. No, meni kuitenkin n. 2 vuotta että sitä ei tullutkaan käytettyä. Possu kotona oli täysi ja ajattelin että viempä sen huvikseni sammon tilille. Yllätys yllätys..koko tiliä ei ollut enää olemassa.
Virkailija kertoi että, tilit joita ei ole käytetty 2 vuoteen ovat lopetettu!?
Miten voi pankki lakkauttaa tilin jolla on rahaa? Mun tilillä oli n. 40 euroa. En mä sen takia konkursiin mene mutta ei mun rahoja silti saa kukaan viedä (varastaa) ilman mun lupia. Ja kaikki tämä edes ilmoittamatta mulle että tili menee kiinni jos ei mitään tahahtumia tilillä tapahdu. Kirje sammolta olisi ollut ihan paikallaan.
Herää kysymys vielä siitä että, kuinka monelle sampo on näin tehnyt, ilman että tilin omistaja edes tietää siitä. Paljon on vanhuksia ja mun kaltasia "säästäjiä" kuitenkin olemassa.Niin ja tää mun tapaus tuli ilmi viime vuoden toukokuussa. Sammon kassaneiti lupasi että asia selvitetään. Vielä tänä päivänäkään ei ole sieltä päin kuulunut yhtään mitään.
Terveisin vaan Tuusulan Hyrylän konttoriin!! "hyvästä palvelusta"
kanssa cittari mainostaa isolla aletuotteita ja kaikki on aina loppu=(
Vaippatarjouksen aikaan saatiin kyllä lappu millä sai vaippoja alehintaan myöhemmin kun kaikki oli loppu,ja vielä kahviosta ilmaiset kahvit=)
En tosin ollut minä. Mutta näin itse tajusin. Tosin olishan kiva Alkostakin saada paljousalennusta.
alennusten pyytämiseen suhtautuu... siis kyllähän sitä pitäisi ainakin -10% saada alennusta jos ostaa koko laatikon punkkua...
En kyl tiedä, ovatko huijaavia vai mitä, mutta eräät liikkeet ärsyttävät mua vähän liikaa.
Erätukku: Alemainonta jo menettänyt merkityksensä, mutta olen korviani myöten täynnä siihen mainonnan määrään. Jossain Metsästäjä-lehdessäkin saattaa olla yli 30 sivua ertätukkua.
Suomi Soffa ja muut halppis huonekalukaupat: Mainosten määrä on ihan järjetön! Jotenkin tyhmää maksaa siitä, että kotiisi kannetaan päivittäin mielettömät määrät sinulle tarpeettomia mainoslehtiä. Peruin jo sanomalehden noiden mainosten takia.
Lidl: Harva se kerta joutuu kuuntelemaan korvat punaisina (harvojen) työntekijöiden tappelua. Kassajonot on pitkät, kassa huudattaa summeria ja huutaa kaveriaan apuun kassalle. Se toinen työntekijä siivooa lattioita, on tupakalla tai muuten vaan haluton kassatyöhön. Ja asiakkaat odottaa, ja kuuntelee korvat punaisina. Onneksi Lidliinkään ei ole pakko mennä!
Kaikki tupperit, partylitet yms: Tutut ja ystävät yritetään pakottaa ostamaan. Siinä joutuu monesti ystävyyssuhteet koetukselle. Onneksi noillekaan kutsuille ei ole pakko mennä.
Mainonta ylipäätään: Tiedän, mitä tarvitsen. Osaa ottaa selvää, mistä tarvitsemani löydän. Hinnatkin tippuisivat huikeasti, jos mainontaa ei olisi.