Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pinoon ihmisiä "huijaavat" liikkeet lyhyellä perustelulla varustettuna

Vierailija
16.08.2008 |

Suomi Soffa - mainostavat jatkuvasti, kuten tänään lehdessä, "Iso kesäkalusteryhmä 299 € (1098 €), etusi -72%". Koskaan eivät ole tuolla suluissa olevalla, muka "ovh"-hinnalla tavaraa myyneet. Tavara suunnilleen saman hintaista kuin muuallakin, mutta ihmisiä yritetään saada tekemään "hyviä kauppoja" tuon tyyppisellä totuudesta poikkeavalla mainonnalla. Ilmeisesti aika hyvin onnistuenkin.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heillä ei ole rahat käteen- palautusoikeutta . Mummoni osti sieltä ristiäisiin lahjan vauvallemme. Hän kysyi saako tuotteen vaihtaa tai palauttaa jos se ei käy. meille oli kuitenkin vastaavnlainen vaate tullut jo aiemmin joten menin liikkeeseen palauttamaan kun olin toisessa liikeessä nähnyt kivemman jonka ajattelin tilalle. Yllätys oli suuri kun en saanutkaan rahoja takaisin vaan minulle tuputetiin lahjakorttia. Mummoni oli nimenomaan kysynyt vielä aiemmin että saahan varmasti tuotteen palauttaa mutta myyjä jätti kertomatta että heillä palautus ei tarkoita rahat takaisin palautusta vaan lahjakortti tulee tilalle. Eli enään emme osta Bobosta mitään. Liikeitä joissa kahden viikon vaihto ja palautus oikeus on pilvin pimein varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla niin miksi käyttäisimme liiketta joka pakottaa ostamaan joka tapauksessa.

Ei kerrota suoraan, että on vain vaihto-oikeus tai avo-kauppamahdollisuus. No, kyseistä firmaa melko läheltä seuranneena, en kyllä ostaisikaan sieltä muutenkaan mitään. Työntekijöillä ei ole kirjallisia soppareita (ette te niitä tarvi!), palkkoja maksetaan pimeesti, työntekijöille huudetaan naama punaisena ja pyydetään ajamaan heti kaikki ulkkarit ulos (ei saa päästää sisään), taukoja ei saa pitää jne. jne. Myyjät on siellä kyllä minusta syyttömiä noihin järjettömiin sääntöihin, ettei rahoja saa takaisin. Ne saa potkut, jos joustavat (ilman irtisanomisaikaa, koska ei ole työsopparia)...

Vierailija
82/98 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä haksahdan tutkimaan alerekkiä jossa mainostetaan Naisten housut alkaen 5 eur, sitten sovitan muutamia, niissä ei tietenkään ole hintalappuja, kassalla sitten selviää että ovat tämän kauden uutuuksia ja täydellä hinnalla 29,90 tms. Vaikka voisin jättää ne kassalle niin silti usein ostan ne kun olen jo sovittanut ja nähnyt paljon vaivaa. Tosin saattavat olla sellaisiakin että ostetaan nyt kun maksaa vain vitosen eli arvosteluni mättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain hyvää kokemusta. Ihan sain kodinkoneet keittiöremonttiinkin 1500 euroa halvemmalla kuin keittiöfirmasta ja siinä keittiöfirmalla oli jo muka 30% alennus. Samat koneet ja sarjanumerot. Toimineet ainakin viimeiset 2v. moitteettomasti.

Vierailija
84/98 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti hyvää palvelua saa ulkomaisista kaupoista Suomessa: IKEA (aina saat varastosta mukaan mitä tarvitset ja myyjät osaa vastata kysymyksiin), smoin Bauhaus, Biltema jne

Suomalaiset ei vaan osaa palvella asiakastaan...

mites olikaan se gigantti.. eihän sekään ole suomalainen, eikä lidl... :)

Vierailija
85/98 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää ikinä tilatko mitään. rikkovat lakia, eikä mitään muutosta vaikka asiasta huomautin. postimyynnissä ei ole palautus oikeutta. tilasin sormuksen ja halusin sen palauttaa niin en saanut

Vierailija
86/98 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Elisa, olisin vaihtanut liittymäni Elisan liittymään. Oltiin jo sopimusta tekemässä, kun myyjä sanoo, että tähän tulee sitten tuo 600€ vakuusmaksu. Mä katoin sitä myyjää ihan tyhmänä, että mikä vakuus? No ne ei pystyny tarkistaa mun luottotietoja kuin 1v10kk ajalta, jolta ajalta ei siis ollu mitään merkintää. Olin siis ollu hollannissa 11kk ja en luonnollisestikaan pystyny siellä tekemään velkaa. Mä sit kysyin, että eikö siinä oikeasti ole mitään neuvotteluvaraa. No ei, maksat joko nyt sen 600€ tai tuut 2kk päästä uudelleen. Yritin neuvotella ja jutella asiallisesti, mutta ei. Se vaan toivotti tervetulleeks 2kk päästä. Totesin vaan, että ei kiitos, oon saanu kaiken palvelun, mitä elisalta ikinä tarvin. Soitin kuitenkin vielä asiakaspalveluun ja siellä se asiasta vastaava henkilö kohteliaasti sano, että "Emmehän me voi tietää, minkälaisia maksuhäiriöitä sinulla on ulkomaillaoloajalta." Siis ei mitään, onko niitä vaan, että minkälaisia ne on.

- DNA: oli puh.liittymä ja netti gprs:n kautta siellä. Olin laskun maksanut, mutta eipä näkynyt niiden kirjanpidossa. Faksasin sitten kuitit sinne, että sain jo suljetun liittymän auki. No liittymä aukes, mutta gprs ei toiminu. Soitin sit uudelleen sinne ja kysyin, miksi se ei toimi. No vastas, että lasku on maksamatta. Mä sit siihen, että faksasin kyllä jo kuitit sinne ja liittymä aukes muuten. No se setä ei uskonukaan sitä vaan sano, että kun kerran heidän kirjanpidossaan ei näy merkintää, niin hänpä sulkee liittymän samantien, sano kuulemiin ja löi puhelun poikki ja samantien meni myös liittymä mykäks..

Saman operaattorin kautta opin, etten avaa ikinä kenellekään toiselle liittymää. Nimittäin sen tein silloin. Tämä ihminen puhui kohtuu isot puhelinlaskut, maksamatta mitään. Sain tietää asiasta 10kk jälkeen, siis kun 10kk laskut oli erääntyny. Mulle tuli siinä vaiheessa karhu.. No kaveri hoiteli laskunsa itse ja ei siinä, ei meidän välit siihen menny. Mutta DNA:n toiminta ihmetytti, olisin olettanu, että mun olis pitäny saada tieto siinä vaiheessa, ku eka lasku jäi maksamatta. Mutta ainakin sillon niillä oli laskutus ihan kuralla.

- Pukumies, Jyväskylä: Menin ostamaan juhlavaatteita, olin valmis maksamaan mitä vaan, siis markka aikana vaikka 2000mk, opiskelijabudjetista, mutta en oikein tienny, mikä olis ollu mulle hyvä. Pyysin sitten myyjää apuun. Tämä mittas mua katseellaan päästä jalkoihin ja totes sit viileästi, että katselepa ite. En vissiin vakuuttanu farkkulookillani myyjää. No siinä vaiheessa totesin, että kiitos hei, enkä oo sen jälkeen käyny...

- Keskisuomalainen: yksi myyjä itseasiassa, olin tilannu jonkun tarjouspätkän lehteä. Tämä sitten tyrkyttämään uutta. Totesin, että en halua. Se alko huutaa mulle, että kyllä kaikille pitää lehti tulla, eikä tämä ole edes kallis jnejne.. En saanu sitä uskomaan, että en halua jatkaa tilausta, ennen kuin sanoin, että muutan 300km päähän toiseen kaupunkiin.

- Sonera: pääsääntöisesti siis olen ollut tyytyväinen, mutta pari kertaa oon antanu palautettakin: ekaks, kyselin kytkytarjousta. Myyjä selitti, että sehän on vaan 1€ sen puhelimen hinta. Mä sit totesin, että ja mä maksan kuitenkin sitä 2v, jos otan sen sillä sopimuksella, millä kyselin. No se siihen, että ei, ku se on vaan tämä 1€. Mä sit pyysin, että se laskis, kuin kalliiks mun puhelut tulis, jos mä en muka maksa siitä puhelimesta muuta ku sen euron. Se alko laskea ja sit tosi nololla äänellä vastas, että oot kyllä ihan oikeassa. Tulis aika hintavia puheluita, jos pelkkiä puheluita maksaa sillä hintaa. Toinen oli meidän nettiliittymä, tarjous ilmainen kytkentä jne. No ekaks ei saatu sitä sovitussa ajassa, piti tulla etäkytkentänä. No ei onnistunu. Mun piti juosta modeemin kanssa ympäri kylää testaamassa, että vika ei varmasti oo siinä, ennen ku suostuivat tekemään vikailmoituksen ja tilaamaan asentajan käymään paikan päällä. No linja oli kahdesta kohtaa poikki, eli oli otettu muuhun käyttöön.. No ne tietty sano, että hyvittävät laskussa päivät, jona netti ei toiminu. Tuli lasku: kytkentämaksu 129€ ja vielä käyttömaksu päiviltä, joina netti ei toiminu. Löysin laksun maksamattomista laskuista, mies oli sen sinne jemmannu. Mä samantien soitin soneralle, siinä vaiheessa en edes huomannu ylimääräisiä laskutuspäiviä. Asiakaspalvelija korjas laskun heti ja totes, että täähän on ihan perusteeton lasku, ku näiltä päiviltä, ei pitäny laskuttaa ollenkaan :)

Vierailija
87/98 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennessäni liikkeeseen edellä oleva asiakas sanoi, että mieti, kannattaako tästä liikkeestä mitään ostaa. Hänen ostamistaa kehyksistä alkoi viikon päästä kuoriutua pinnoite.

No ajattelin kuitenkin ostaa, kun silmälasit sai sieltä huomattavasti edullisemmin.

Tilasin silmälasit ja aurinkolasit tummanharmailla linsseillä.

Silmälasit saapuivat viikon kuluttua. Aurinkolasit saapuivat myös, mutta niissä olikin tavallisen silmälasit linssit. Ei siis tummat. No aurinkolasit lähetettiin takaisin ja taas viikon kuluttua ne tulivat. Tällä kertaa tumman punertavina. Ajattelin että olkoon, en enää jaksa juosta liikkeessä ja kun koko ajan tarvitsin aurinkolaseja ajaessani.

No kuukauden kuluttua silmälasit tippuivat puolen metrin korkeudelta ja toinen muovilinssi meni rikki. Jumaliste, mun Instrusta ostamat lasit ovat tippuneet sata kertaa, eivätkä ole menneet rikki. No eihän sitä takuu korvannut. Myyjä oli koppava ja tyytyi sanomaan, että kyllähän juomalasikin pudotessaan saattaa säilyä ehjänä tai sitten mennä rikki.

Kahden viikon kuluttua haen lasit. Myyjä pyytää istumaan tiskin ääreen ja kysyy sitten, että sopiiko, että palvelee ensin piilolinssinestettä ostamaan tullutta asiakasta, joka tuli mun jälkeen. Sanon hämmentyneenä, että kyllä, koska luulen, että mun asian toimittaminen kestää varmaan tosi kauan.¨

Kun asiakas on palveltu, myyjä ojentaa mulle lasit ja sanoo, että ole hyvä. Olin ihan että täh, miks mut piti kiilata, kun mulla meni vähemmän aikaa, kun sillä toisella.

Enää en tarvitse specsaversin palveluita. Maksan mieluusti enemmän laadusta.

Vierailija
88/98 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

gigantti teetättää kaikista jäteosista muka oikiaa tavaraa esim. nokian kännykät jotka siellä myynnissä on koottu jopa samsunginosista jossain vinkuintian vienankemissä.gigantti on niin iso ketju jotta saavat huijattua näin asiakkaitaan, itse ostin nokialaisen kännykän ja kun se ei toiminutkaan kunnolla niin palautuksessa sanoivat sen kastuneen ja mitään ei korvattu, mitenkään se ei voinu kotimatkalla autossa kastua...yhdellä kaverilla löytyi nokialaisesta vääriä osia kun hän käytti kännykkää "merkkihuollossa". mikään gigantista ostettu laite ei ole meilläpäin toiminu kunnolla edes takuuaikaa..

Vierailija
89/98 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina lähes joka ostokerralla joku alennustuote onkin kassalla ollut normaalihintainen. Tätä on siis ollut monta kertaa lähiaikoina.

Tänään sanoinkin kassalle kuinka rasittavaa tuo on (ei toki kassan vika), kun ensiksi painat mieleesi jokaisen ottamasi aletuotteen hinnan ja kassa sitten alkaa soitella tuotteiden perään. Kassa vielä selitti, että näitä alennushintoja ihmeellisesti putoaa koneelta pois..Monikaa ei tosin kuitteja edes käy läpi, eli maksavat monia euroja ylimääräistä.

Alkaa mennä Cittarin maine kohta

Vierailija
90/98 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät omistavat kaikki jonkun osan liikkeestä, ovat siis jonkinlaisia osakkeenomistajia, ja siksi välttelevät kaikin keinoin kaikenlaisia korvauksia tai rahojen palautuksia.

Ostin ekaan asuntooni vuodesohvan, jonka piti olla niin hyvä, että sillä voi nukkua ihan jatkuvasti. Maksoin siitä verrattain paljon, koska piti tosiaan olla hyvä, eikä siis mikään pelkkä varavuode. No, sohva hajosi sitten samantien. Sänky oikeasti halkesi kahtia! Kuuliaisena pikkutyttönä suostuin siihen, että korjaavat paikan päällä. Hajosi uudestaan samalla tavalla ja tuli muutakin vikaa (mm. sänkymekanismiin kuuluvat pyörät murtuivat ja pilasivat uuden parketin). Väittivät, etteivät ole velvollisia ottamaan sohvaa takaisin. Asianajaja-isäni sitten laittoi heille kirjeen asiasta firman logoilla varustetulla kirjepaperilla. Seuraavana päivänä oli kaksi ukkoa rahojen kanssa oven takana. Antoivat rahan käteisenä takaisin ja kantoivat sohvan ulos. Sahanpuruja vaan putoili pitkin matkaa. Tosi hyvä sohva.

Yli vuoden ajan bongasin tämän samaisen sohvan Sotkan mainoksista, ja lähtöhinnaksi oli aina merkattu eri hinta. Hinta oli tietenkin aina korkeampi kuin se, minkä minä siitä maksoin, vaikka malli oli muka juuri silloin tullut vasta heille myyntiin. Ja tietenkin mainostivat erinomaista sänkymekanismia!!! Voi jumalauta.

Sen jälkeen en ole kyseiseen lafkaan sijoittanut latin latia.

Vierailija
91/98 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelin pienessä helsinkiläisessä siustusfirmassa ja omistajamme tunsi jonkun hemtexin sisäänostajan.kuulemma vetävät ihan ylihintoja ja alettavat luvattoman pitkiä kampanjoita.Jos esim pussilakanat maksavat hemtexille sisäänostettaessa 5e niin niistä pyydetään ensin 49,90 ja sitten alessa 39,90 ja kaikki ajattelevat että ompas halpaa! ja hemtex saa moninkertaisesti tuotteen hinnan silti.. en mene hemtexille enää. :(

Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Mahdollisimman moni yrittäjä tottakai yrittää saada mahdollisimman hyvän voiton.

Vierailija
92/98 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassakuitti pitää AINA tarkistaa heti kassalla, lähes aina joku virhe ale-tuotteiden kohdalla.

Esim. plussatarjous jäänyt pois vaikka plussakortti vedetty lukulaitteesta.

Vierailija
93/98 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs se firma voittonsa saisi muuten?

EIkö ole päivän selvää että jokaikinen liike ostaa halvemmalla ja myy kalliimmalla!!

Maalaisjärkeä mukaan, sun ei varmaan kannata ostaa YHTÄÄN MITÄÄN, kun kaikki maksaa enemmän kuin mitä firma on siitä alunperin maksanut.

Vierailija
94/98 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sammossa tili jota käytin vain harvakseen. Joskus sinne oli tullut palkka mutta vaihdoin pankkia en kuitenkaan lopettanut tiliä sammossa. Silloin tällöin käytin kuitenki myös sammo tiliä. No, meni kuitenkin n. 2 vuotta että sitä ei tullutkaan käytettyä. Possu kotona oli täysi ja ajattelin että viempä sen huvikseni sammon tilille. Yllätys yllätys..koko tiliä ei ollut enää olemassa.

Virkailija kertoi että, tilit joita ei ole käytetty 2 vuoteen ovat lopetettu!?

Miten voi pankki lakkauttaa tilin jolla on rahaa? Mun tilillä oli n. 40 euroa. En mä sen takia konkursiin mene mutta ei mun rahoja silti saa kukaan viedä (varastaa) ilman mun lupia. Ja kaikki tämä edes ilmoittamatta mulle että tili menee kiinni jos ei mitään tahahtumia tilillä tapahdu. Kirje sammolta olisi ollut ihan paikallaan.

Herää kysymys vielä siitä että, kuinka monelle sampo on näin tehnyt, ilman että tilin omistaja edes tietää siitä. Paljon on vanhuksia ja mun kaltasia "säästäjiä" kuitenkin olemassa.

Niin ja tää mun tapaus tuli ilmi viime vuoden toukokuussa. Sammon kassaneiti lupasi että asia selvitetään. Vielä tänä päivänäkään ei ole sieltä päin kuulunut yhtään mitään.

Terveisin vaan Tuusulan Hyrylän konttoriin!! "hyvästä palvelusta"

Vierailija
95/98 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sille valopäälle joka kirjoitti viestin nro 30.

Vierailija
96/98 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Itäkeskuksen Riveristä ostin paidan.

Pyörin tunnin muissa liikkeissä ja tulin katumapäälle. Menin liikkeeseen ja sanoinkin haluavani perua kaupan. Kassalla seisoi lapussa isolla että on vaihto-ja palautusoikeus myyntikelpoiseen tavaraan nähden.

Myyjä halusi nähdä paidan ja otin tietenkin sen esiin saadakseni rahat. Mutta myyjä haisteli paitaa ja sanoi sen tuoksuvan minun parfyymilleni eli sitä ei voisi enää myydä. Olin pöyristynyt!!! Olin sovittanut paitaa joten tottakai se saattoi tuoksahtaa parfyymilleni (jota en muuten edes juurikaan käytä eli hyvin miedosta häivähdyksestä jos siitäkään oli kyse).

Kysyin että mitäs kun ihmiset sovittavat liikkeessä vaatteita, heittävätkö ne sen jälkeen roskiin tai pakkomyyvät asiakkaalle, kun niihin on saattanut tarttua jotain hajuja. Myyjä sanoi hänellä olleen tällaiset ohjeet.

Pyysin myymäläpäällikön paikalle ja linja pysyi samana. Oikeesti VOI VITTU!!! Siihen liikkeeseen ei enää ikinä!

Vierailija
97/98 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan itsekin asiakaspalvelussa joskus toimineena toivon, että muistatte siellä liikkeissä, että ne myyjät on siellä töissä, ne ei omista sitä liikettä/päätä toimitusajoista jne. Niille voi tietysti valitttaa asioista, mutta älkää huutako pää punaisena niinkuin jossain oli mainittu... Ne myyjät ei oikeasti voi mitään jos esim. toimitukset ei toimi niissä liikkeissä, sillon kannattaa esim. lähettää sähköpostia asiakaspalveluun tai soittaa. Myyjiä oikeasti harmittaa asiakkaan puolesta, mutta pakko myös olla liikkeen puolella mistä palkka tulee.

Käykääpä muuten www.aasiakas.net ja ymmärrätte paremmin :)

Vierailija
98/98 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikauppa on ihan uskomaton: Edellispäivänä vanhentuneet laskiaispullat olivat yhä myynnissä hikisellä 40 % alella. Paketissa luki vieläpä "viimeinen käyttöpäivä", ei "parasta ennen". Aletuotteet vilahtavat kassan läpi usein normaalihinnalla, ne saa aina tarkistaa. Makkarapaketin päiväys saattaa olla seuraavana päivänä ja silti se myydään normaalihintaan. Tarjousrypäleiden merkinnän alla ei ole lainkaan tarjouksessa olevaa lajiketta, vaan 4,90 maksavaa toista laatua. Terveiset vaan Itä-Vantaalle K-markettiin!