Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko valmis majoittamaan ukrainalaisia?

Vierailija
24.03.2022 |

Entä jos joutuisit itse pakenemaan maasta; hyväksytkö silloin, ettei kukaan tarjoa kattoa päälle koska tiedät ”ettei se ole mukavaa”?

Kommentit (198)

Vierailija
181/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ottaisin 16-20v tytön.

M27.

Hei lopettakaa provoulu vakavalla asialla. Mielestäni suomalaismiesta on lyöty, suorastaan kuohittu ja täällä joku taho heittelee taas kaikkea. Meillä tytöt ja tyyöministerit  ottivat miehet 2015 lämpimästi vastaan, palvelivat vastaanottokekuksissakin sydämellisesti Uskon,  että suomalaismieskin toimii sivistyneesti. Ukrainasta tänne tulevat ovat luku-ja kirjoitustaitoisia ihmisiä.

Vierailija
182/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa pisti korvaan Haaviston ilmaisu "ruumiiden" tilanteista.

Minusta oli mahdottoman kaunista,  kun edesmenneen äitini veli kuoli heti toisena päivänä sodassa, häntä kutsuttiin kaatuneeksi. Hän kaatui isänmaan puolesta!

Hänet haudattiin väliaikaisesti ja tuotiin sitten myöhemmin lautalaatikossa kotimaan multiin. Mummolan aitassa on vielä pahvilappu jossa lukee, X -omaisille, avaaminen kielletty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odotellut että yks tai kaks kappaletta  nuoria hoikkia naisia ois yösijan tarpeessa, vaan ei ole näkynyt.

t.setämies.

Vierailija
184/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Ukraine reports tens of thousands of new TB cases annually and has one of the highest rates of multi-drug-resistant TB in the world"

Tämä ja kaikki muut mahdolliset tartuntataudit. Kotona on kaksi riskiryhmäläistä ja teen myös töitä riskiryhmäläisten kanssa joten ei kiitos, ei ulkopuolisia majoittujia meille.

Vierailija
185/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sijoittaa kymmenen ukrainalaista Juha Sipilän kotiin. Meille ei mahdu.

Vierailija
186/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tarvitsen omaa rauhaa. Hermot menisi heti kommuunissa. Lapsuus suku ja uusperhe kommuunissa oli ihan tarpeeksi kamalaa rääkkiä. 

Johan täällä luulisi niille olevan hotelleja ihan tarpeeksi. Majoittakoon valtio ne sinne jos ottaa. 

Vierailija
187/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoittaisin söpön ukrainalaistytön mielelläni. Voisin alkaa adoptoida hänet.

Vierailija
188/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valmis ottamaan. Yksi talo on ylimääräinen jossa on nyt vuokralaiset ja kotiini en halua ketään ylimääräisiä.

Vierailija
189/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi varaa kustantaa ylimääräisten suiden elämistä edes osittain, voisin teoriassa majoittaa. Kukaan tuskin haluaisi tänne maalle vanhaan taloon, jossa ei ole edes vierashuoneita, tulla kuitenkaan.

Vierailija
190/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainalainen perhe, isä, äiti ja kolme lasta (lapset 6v. 9v. ja 14 v.) ovat nyt reilut puoli vuotta asuneet kälyni omistamassa vanhassa, suuressa maalaistalossa, sen vahdin asunnossa. (Keittiö, olohuone , kolme makuuhuonetta + kylpyhuone)

He eivät maksa vuokraa, ainoastaan vesi-/sähkölaskun 100 € asti.

He tulivat erään "kirkon kautta"/ avustamana; lapset käyvät ko kirkon omistamaa yksityiskoulua. Ukrainalainen rouva on ammatiltaan musiikinopettaja; tällä hetkelläkin hän antaa musiikkitunteja majapaikassaan niin paikallisille kuin muillekin ukrainalaisille/ heidän lapsilleen; hänen miehensä on seinämaalari.

He ovat viihtyneet mainiosti; suuren talon suuri piha-/ puutarha-alue on heillä myöskin käytössään; he voivat grillailla, pelata palloa, ottaa aurinkoa jne.

He harrastavat myöskin pyöräilyä ja käyvät kuntosalilla.

Olemme kerran juoneet teetä yhdessä, minä, mieheni ja hänen sisarensa (kälyni); ukrainalaiset kertoivat tällöin meille halustaan perustaa jonkinlainen oma yritys.

En tiedä, kuinka kauan kälyni ( sinkku) aikoo vielä majoittaa heitä ilmaiseksi. Kälyni ei siis itse asu ko tilalla, ainoastaan tämä ukrainalaisperhe. (ULKOMAILTA)

Vierailija
191/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, jos he osaavat suomenkieltä. Itse en näet puhu mitään muuta kieltä, kun savoa ei lasketa omaksi kielekseen.

Vierailija
192/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kielimuuri.

Vierailija
193/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiö ja kolmivuorotyö niin ei. Vaikka jo ihan tilan (puutteen) takia.

Vierailija
194/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa pisti korvaan Haaviston ilmaisu "ruumiiden" tilanteista.

Minusta oli mahdottoman kaunista,  kun edesmenneen äitini veli kuoli heti toisena päivänä sodassa, häntä kutsuttiin kaatuneeksi. Hän kaatui isänmaan puolesta!

Hänet haudattiin väliaikaisesti ja tuotiin sitten myöhemmin lautalaatikossa kotimaan multiin. Mummolan aitassa on vielä pahvilappu jossa lukee, X -omaisille, avaaminen kielletty.

Voi hyvän tähden. Kaunis tarina, mutta mitä kaunista on siinä, että sodassa tapettua kutsutaan kaatuneeksi. 

Se on nimenomaan sitä sodan retoriikkaa, jolla kierretään todellisuutta, irtautetaan sotilaat tappamisesta. Ja irtautetaan myös siitä, että saattavat itse kuolla. Kaveri ei kuollut, vaan kaatui. Vastapuolta ei tapettu, vaan eliminoitiin. Ei vihollinen, vaan kohde

Kiertoilmaisuja käytetään, jotta toisen ihmisen tappaminen ei olisi ihan niin vaikeaa. Tuskin kukaan haluaa tappaa. Niinpä emme puhu tappamisesta. 

Vierailija
195/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majoittaisin söpön ukrainalaistytön mielelläni. Voisin alkaa adoptoida hänet.

Miksi alapeukut? Olisin valmis laskemaan omaa elintasoani auttaakseni toista ihmistä hädässä?

Vierailija
196/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä, ainakin muutamaksi kuukaudeksi. Jos he eivät puhuisi yhtään englantia niin kyllähän se asettaisi aikamoisia haasteita arjen keskellä.

Vierailija
197/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin jo hätämajoitukseen kyselyä, että yksi tai kaksi 18-30v ukrainalaisnaista asuntooni mahtuisi helposti.

M42

Aloituksessa käskettiin miettimään että jos olisit itse ukrainalaisten tilanteessa niin varmaan hypit innosta, jos joku ruma ja yksinäinen ukrainalaismummeli kristää sinut luokseen?

Vierailija
198/198 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen odotellut että yks tai kaks kappaletta  nuoria hoikkia naisia ois yösijan tarpeessa, vaan ei ole näkynyt.

t.setämies.

Ja minä oikein odottelen tuommoisia nuoria ja tyhmiä setämiehiä tänne pihtiputaalle seksiorjiksi. Ikinä en ole saanut.

T. Kyllikki 86 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi