Oletko valmis majoittamaan ukrainalaisia?
Entä jos joutuisit itse pakenemaan maasta; hyväksytkö silloin, ettei kukaan tarjoa kattoa päälle koska tiedät ”ettei se ole mukavaa”?
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen Kotimajoitusverkoston toiminnanjohtaja Terhi Aaltonen sanoo Helsingin Sanomille, ettei ukrainalaisten kotimajoitus suuressa mittakaavassa ole heidän etunsa. Tulijat tarvitsevat monenlaisia terveyspalveluja, ohjausta ja neuvontaa, joita pystytään antamaan parhaiten vo-keskuksissa. He tarvitsevat apua viranomaisten kanssa asiointiin ja tulkkauspalveluja. Lasten pitää päästä kouluun. Tulijat voivat olla hyvin traumatisoituneita, ja he voivat tarvita ammattiapua. Kotimajoitukseen pitäisi myös sitoutua pitkäksi aikaa. Pelkkä asunnon tarjoaminen ei riitä, vaan majoittajat vastaavat myös tulijoiden elatuksesta ja ruuasta. Kotimajoituksessa on myös hyväksi_käytön riski.
Ja kuten ketjusta voimme todeta; suomalainen mies on hyväksikäyttäjä. Aina.
Nyt on melkoiset harhat. Ketjusta voimme todeta, että suomalainen mies ymmärtää huumorin päälle, mutta jotkut naiset eivät.
Ketjusta voimme todeta, että suomalaisen miehen huumorin taso on todella heikkoa.
Ja naiset tosikkoja
Toivottavasti joku iso karvainen homomies tulee iskemään sinua limaisesti. Siinä sitä olisikin naurussa pitelemistä!
Toivottavasti moni ukrainalainen kuolee tänäänkin. Saamme sillä itsellemme jälleen lisää rahaa.
Miksi pitäisi majoittaa? Ei paljon kiinnosta jotkut nobodyt jossain Ukrainassa. Eikä kiinnosta suurinta osaa muistakaan ihmisistä, he eivät vain uskalla sanoa sitä ääneen.
Minulla ptsd, ahdistuneisuushäiriö ja masennus. Ajatuskin vieraasta/vieraista ihmisistä kattoni alla saa oksentamaan.
Miksi auttaisin? Paljonko ukrainalaiset auttoivat suomalaisia sotaa paenneita? Zelensky vaan valittaa lännelle. Ei kiinnosta auttaaa tuollaista kansaa.
Täällä meidän seudulla on ukrainalaisia kotimajoituksessakin, koska v o k avaa ovensa vasta huhtikuussa, jos silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi auttaisin? Paljonko ukrainalaiset auttoivat suomalaisia sotaa paenneita? Zelensky vaan valittaa lännelle. Ei kiinnosta auttaaa tuollaista kansaa.
Kuten Hurvinen sanoi, he ovat etnisesti venäläisiä.
No en kuuna päivänä! Vieraita ihmisiä talooni asumaan. En saisi unta kunnpitäisi miettiä onkohan näillä asuttamillani tyypeillä puhtaat jauhot pussissa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Pakeniko suomalaisia tosiaan Ukrainaan sotaa? Never heard.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten Hurvinen sanoi, he ovat etnisesti venäläisiä.
Kuten Putinin hännystelijät sanoo, Suomi on osa venäläistä maailmaa.
Olen unohtanut jo koko sodan. En lue uutisia tai muutenkaan jaksa välittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole historiantuntemuksesi ainakaan hääppöistä.
Hakijat voivat ne myös majoittaa ja elättää,en ottaisi vaikka tilaa on.
En majoita koska ne haisee niin pahalle
Kyllä ottaisin 16-20v tytön.
M27.
Nuorempi minä olisi, koska oli naiivi ja uskoi ihmisistä aina hyvää. Nykyään suhtaudun kaikkeen varauksella ja jos vain voin valita, valitsen aina tilanteen jossa MINULLA on mahdollisimman turvallinen olo. Oma henkeni ja turvallisuuteni on minulle tärkeämpää kuin ukrainalaisten.
Ap on ostanut kokonaisen kerrostalon pakolaisille.