Oletko valmis majoittamaan ukrainalaisia?
Entä jos joutuisit itse pakenemaan maasta; hyväksytkö silloin, ettei kukaan tarjoa kattoa päälle koska tiedät ”ettei se ole mukavaa”?
Kommentit (198)
35-neliön luukuun en ottaisi ihmistä, mutta ukrainalaisen lemmikin voisin ottaa (kissa, jyrsijöitä (rotat <3), lintuja tms.) hoidettavakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi auttaisin? Paljonko ukrainalaiset auttoivat suomalaisia sotaa paenneita? Zelensky vaan valittaa lännelle. Ei kiinnosta auttaaa tuollaista kansaa.
Pakeniko suomalaisia tosiaan Ukrainaan sotaa? Never heard.
Olivat silloisen vihollisen puolella.
Juu, muuten mutta olemme kova ääninen perhe maaseudulta. Ei tänne kukaan edes haluaisi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Zelenskyin voisin ottaa ihan viereeni "nukkumaan".
Minä myös :)
Meillä on jo ukrainalaisia asumassa. Asutaan maalla pienen kaupungin lähellä, meillä on pihassa talviasuttava mökki joka on ollut tähän asti vieraskäytössä. Muutama päivä tietysti vasta takana, mutta ei mitään valittamista tähän mennessä. Naiset ovat itsenäisiä, kohteliaita ja todella huomaavaisia. Arvostan myös sitä että eivät kursaile sanoa mitä tarvitsevat ja taloon liittyvissä asioissa kysyvät ennen kuin tekevät, jos jokin on epäselvää. Eivät puhu sota-asioista meille, mutta tiedetään että heidän miehet ovat sodassa.
Viranomaisasiat ovat hoitaneet itsenäisesti. Ovat älykkäitä ja koulutettuja ihmisiä. Pitävät kotinsa erittäin siistinä, olen huomannut tämän jo tässä ajassa.
Meillä on heille on jo tiedossa edullinen auto, jolla pääsevät töihin kun saavat työluvan. Toivovat kovasti, että pääsevät takaisin Ukrainaan mahdollisimman pian, mutta tietävät että se tuskin on mahdollista ainakaan puoleen vuoteen. Kotia heillä ei enää siellä ole, kaikki on tuhottu.
Minun mummini ja pappani olivat Karjalan evakoita. Tulee aika lähelle nähdä tämä nyt näin läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Susanna Koskelle varmasti mahtuisi? Hänellä olisi kiire nostattaa imagoaan muutenkin.
Lii vältteli Susanna koski
Vierailija kirjoitti:
Näitä kotimajoituksia nimeonomaan ei suositella, juuri eilen tästä puhuttiin radiossa.
Voisiko tämän lähetyksen kuunnella yleareenasta? Millä perusteella kotimajoituksia ei suositella?
Milman mummi oli myös Karjalan evakoita.
Vissiin sen tähden sydäntä raastaa Ukrainan tilanne.
Toivottavasti Ukraina säilyttää itsenäisyyden, jottahan vieraat pääsevät takasi rakentamaan uutta....kottii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi auttaisin? Paljonko ukrainalaiset auttoivat suomalaisia sotaa paenneita? Zelensky vaan valittaa lännelle. Ei kiinnosta auttaaa tuollaista kansaa.
Kuten Hurvinen sanoi, he ovat etnisesti venäläisiä.
Kuten Putinin hännystelijät sanoo, Suomi on osa venäläistä maailmaa.
Ukraina oli osa neuvostoliittoa, siitä ei voi väittää vastaan.
En voisi majoittaa kotiimme. Meitä on muutenkin sen verran monta tässä asunnossa, ettei tilaa riitä. En myöskään oleta, että kukaan meitä ottaisi kotiinsa, jos sama tilanne olisi täällä ja pitäisi paeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kotimajoituksia nimeonomaan ei suositella, juuri eilen tästä puhuttiin radiossa.
Voisiko tämän lähetyksen kuunnella yleareenasta? Millä perusteella kotimajoituksia ei suositella?
Tuon kommentin kirjoittaja on tänään massapostannut samaa moneen ketjuun. Kyse on useampi viikko sitten julkaistusta haastattelusta, jossa kotimajoitusverkoston vetäjä toteaa että he eivät halua toimia kiireellä kotimajoituksen järjestämisessä, koska haluavat varmistua että toiminta koituu majoittujien parhaaksi.
Nyt ajan kanssa he ovatkin saaneet toimintansa organisoitua ja järjestävät nyt kotimajoitusta ympäri Suomea niille, joiden elämäntilanne siihen parhaiten sopii. Koulutuksia järjestetään majoitusta harkitseville juuri siksi, että kaikki sujuisi hyvin. Tsekatkaa vaikka heidän nettisivut ja Fb-ryhmät.
Massapostaajalla on agenda, eikä se minusta näytä olevan sodan uhrien auttaminen.
Tuskin niitä hirveesti mahtuis mun opiskelijayksiöön itseni lisäksi.
No en omaan kotiini, koska minulla ei ole vara maksaa ylimääräistä sähkölaskua lämmityksestä ja vesilaskua ja jätelaskua. Kotini on syrjässä, minulla ei ole myöskään vara hommata majoittujille autoa, jotta pääsisivät liikkumaan...
Olen lahjoittanut lapsille koulutarvikkeita ja ajattelin lahjoittaa pakolaisille myös hygieniatarvikkeita.
Onko kellään kokemusta millainen se palmikkopää on alla?
Kokenusta maksullisista ei nyt kysytä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo ukrainalaisia asumassa. Asutaan maalla pienen kaupungin lähellä, meillä on pihassa talviasuttava mökki joka on ollut tähän asti vieraskäytössä. Muutama päivä tietysti vasta takana, mutta ei mitään valittamista tähän mennessä. Naiset ovat itsenäisiä, kohteliaita ja todella huomaavaisia. Arvostan myös sitä että eivät kursaile sanoa mitä tarvitsevat ja taloon liittyvissä asioissa kysyvät ennen kuin tekevät, jos jokin on epäselvää. Eivät puhu sota-asioista meille, mutta tiedetään että heidän miehet ovat sodassa.
Viranomaisasiat ovat hoitaneet itsenäisesti. Ovat älykkäitä ja koulutettuja ihmisiä. Pitävät kotinsa erittäin siistinä, olen huomannut tämän jo tässä ajassa.
Meillä on heille on jo tiedossa edullinen auto, jolla pääsevät töihin kun saavat työluvan. Toivovat kovasti, että pääsevät takaisin Ukrainaan mahdollisimman pian, mutta tietävät että se tuskin on mahdollista ainakaan puoleen vuoteen. Kotia heillä ei enää siellä ole, kaikki on tuhottu.
Minun mummini ja pappani olivat Karjalan evakoita. Tulee aika lähelle nähdä tämä nyt näin läheltä.
Tämähän se pääasia onkin. Missä ovat tavalliset ja kouluttamattomat ihmiset? Edelleen sodan jaloissa Ukrainassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihetta on käsitelty ainakin näissä uutisissa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tilapaisista-yksityismajoituksista-…
En ole valmis ottamaan kotiini itselleni täysin vieraita ihmisiä; he eivät tiedä minusta mitään eli olenko esim. ns hyvä ihminen vai olenko kenties tosi paha ? Sama tietysti kääntäen...
Miksi niitä tänne pitää yleensä ottaa. Suomen päättäjät hinkuvat sotaa meillekin jatkuvilla natopuheillaan, täälläkö ne ukrainalaiset sitten olisivat turvassa.:D
Voin majoittaa naisen ja hänen mahdolliset lapset
T suvaitsevainen mies
Toivottavasti sairastut vaikeasti, kiljut paskaisissa vaipoissa kivuissasi terveyskeskussairaalan nurkassa kymmenen vuotta, eikä kukaan tule. Ihan vaan koska Sinä.