Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni tuntee suomalaisen asunnottoman?

Vierailija
05.09.2015 |

Nyt sipilä kommenteissa ollut että "väärin sammutettu, auta suomalaisia asunnottomia".

Missä ne oikeen on? Tunteeko joku suomalaisen asunnottoman?

Tuntuu että niitä on vaan vähemmän ja vähemmän:

http://www.kaupunkitutkimusta.fi/wp-content/uploads/2013/12/Kuvio-asunnottomien-maara.jpghttp://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/733384/Asunnottomien+maara+on+laskussa+Suomessa

Kommentit (47)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yks sukulainen jolla oli vaikeuksia saada asuntoa kun oli työtön ja luottotiedoton, mut se punkkas aina välillä meillä tai äidillään tai muilla sukulaisilla ja tuttavilla...

Vierailija
4/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään, en edes tutun tutun tutun kautta. Jopa kaikkien työkavereiden opiskelevilla lapsilla on aina ollut opiskeluasunto.

Vierailija
5/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse. On vaan homeisia vuokra-asuntoja tarjolla ja niissä en pysty asumaan kun terveys menee. Niinpä asun äidin nurkissa ja käyn asuntonäytöissä vain todetakseni että taas haisee home... 

Vierailija
6/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni asuu asunnottomien asuntolassa Helsingin Kalliossa ja toinen asuu kumppaninsa luona, mutta virallisesti on asunnoton. Kadulla asuvia en tunne.

Vierailija
7/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu oli muutaman vuoden, majaili kavereillaan ja äidillään. Aikuinen ihminen, sekakäyttäjä (alkoholisti/pirinisti), väkivaltainen, luottotiedoton. Elänyt 15 tuollaista elämää.
Hän asuu nykyään päihdeongelmaisten asuntolassa.

Vierailija
8/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 21:22"]Yksi ystäväni asuu asunnottomien asuntolassa Helsingin Kalliossa ja toinen asuu kumppaninsa luona, mutta virallisesti on asunnoton. Kadulla asuvia en tunne.
[/quote]

Niin ja tunnen myös muut siellä asuntolassa. Mut se on tulkintakysymys ovatko asunnottomia, kun heillä on kuitenkin se oma huone siellä.

Vierailija
9/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 21:23"]Yksi tuttu oli muutaman vuoden, majaili kavereillaan ja äidillään. Aikuinen ihminen, sekakäyttäjä (alkoholisti/pirinisti), väkivaltainen, luottotiedoton. Elänyt 15 tuollaista elämää.
Hän asuu nykyään päihdeongelmaisten asuntolassa.
[/quote]15 vuotta siis

Vierailija
10/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kolme iältä 20-27v miehiä

Vierailija
11/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen majoittanut kolmea asunnotonta ystävääni vuosien varrella eripituisia aikoja. Helsingistä on vaikea löytää asuntoa. Ja sanottakoon, että kaikki nämä ystävät ovat olleet päihteettömiä, työssäkäyviä ja korkeakoulutettuja, joiden on vain ollut vaikea äkillisessä elämäntilanteen muutoksessa löytää omaa kotia. 

Vierailija
12/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän parikin, kaikki noin viisikymppisiä miehiä. Eivätkä edes mitääna alkoholisteja tms.

Olen myös itse ollut nuorena asunnoton.

Vierailija
13/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden asunnottoman. Tosin en ole aivan varma, onko asunnoton enää. Tapasin keväällä opiskelijabileissä, nuori 20-vuotias mies. Meni usein punkkaamaan jonkun luo baarin jälkeen. En tiedä, mitä hänelle nykyään kuuluu.

Vierailija
14/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ryhtyi asunnottomaksi eli siirsi osoitteen vanhemmiltaan poste restanteen, jotta pääsee jonossa kiireiseksi asunnontarvitsijaksi. Kävi tosin nukkumassa siellä, jollei lähtenyt baarin jälkeen kavereille tai uusille tuttavuuksille jatkoille.

Vierailija
15/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen kymmeniä.Työskentelen heidän parissaan. Ja uusia tulee viikottain.

Vierailija
16/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 21:07"]

En tunne yhtään, en edes tutun tutun tutun kautta. Jopa kaikkien työkavereiden opiskelevilla lapsilla on aina ollut opiskeluasunto.

[/quote]

Miksi joku alapeukuttaa tätä? Ei minun elämänpiirissäni ole asunnottomia. Ja olen sentään asunut useissa eri kaupungeissa ja kunnissa. Ehkä se johtuu siitä, että käyn töissä ja tunnen vain vakavaraisia ihmisiä. Mikä vika siinä on?

Vierailija
17/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 21:20"]

Minä itse. On vaan homeisia vuokra-asuntoja tarjolla ja niissä en pysty asumaan kun terveys menee. Niinpä asun äidin nurkissa ja käyn asuntonäytöissä vain todetakseni että taas haisee home... 

[/quote]

Hometta on monissa asunnoissa vaikka ei vielä näy tai haise. Remontti myös peittää homevauriot, pienet hometäplät on hyvä peittää maalilla. Halvaksi tulee vuokranantajalle.

Vierailija
18/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on asunnoton. Asuu siskoni kesämökissä nyt, talveksi täytyu keksiä jotain. 

Meillä on vuosien varrella bunkannut kuukauden tai kaksi kerrallaan joitain paikkakuntaa muuttaneita kevereita, joiden asunnot ei heti järjestyneet muuten.

Vierailija
19/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 21:27"]Olen majoittanut kolmea asunnotonta ystävääni vuosien varrella eripituisia aikoja. Helsingistä on vaikea löytää asuntoa. Ja sanottakoon, että kaikki nämä ystävät ovat olleet päihteettömiä, työssäkäyviä ja korkeakoulutettuja, joiden on vain ollut vaikea äkillisessä elämäntilanteen muutoksessa löytää omaa kotia. 
[/quote]

Miksi he eivät voineet muuttaa muualle? Monessa paikkaa maalla joudutaan purkamaan taloja kun kukaan ei halua muuttaa sinne...

Vierailija
20/47 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän nuoria luottotietonsa menettäneitä, jotka joutuvat asumaan alkoholistiasuntolassa, koska eivät saa vuokra-asuntoa luottotietojen menetyksen vuoksi.