Keuhkoröntgen
Mitkä syövät näkyy keuhkoröntgenissä? Kurkku? Ruokatorvi?
Kommentit (43)
Ap, mistä olet löytänyt nuo syöpätilastot?
Kirjoita Googleen pohjoismaiden syöpätilasto. Sieltä tulee nordcan tai jokin vastaava.. Wieltä sitten ilmaantuvuus/kuolleisuis ja ikäryhmittäin. Sieltä sitte valitsemaa ikää ja maa valita myös..
-Ap
Ruokatorven syöpä on harvinainen kyllä.
Mene yksityislääkärille niin saat varmuuden ettei ole mikään syöpä. Taidat olla herkkä ahdistumaan ja oireet vaan pelottaa. Julkisella ei ihan huvikseen poissuljeta erittäin epätodennäköisiä sairauksia, mutta jos olet valmis itse maksamaan tutkimukset niin yksityisellä puolella saat oloosi helpotuksen. Todennäköisesti sinulla ei ole syöpää, mutta varma et voi olla ennen kuin asia on tutkittu.
Tää asia ahdistaa erittäin paljon!
-Ap
Netissä lukee että ruokatorven syöpä saattaa aiheuttaa anemiaa. No sitä ei ainakaa mulla ole koska hemoglobiini oli yli 160.
-Ap
Älä ainakaan julkista terveydenhuoltoa kuormita luulotaudillasi. Oikeastikin sairaita kyllä riittää. Yksityiset ovat kaltaisiasi varten.
Nro30. Et voi varmaksi sanoa etteikö mulla olisi ruokatorvensyöpä!
-Ap
Pitää nyt miettiä mitä kannattaa tehdä
-Ap
Gastroskopiallahan saisit parhaiten vastauksen huolenaiheeseesi.
Onkoha julkisella puolella mite pitkät jonot?
-Ap
Noniin, nyt on gastroskopiassa käyty! Kyllä täytyy sanoa että siinä ajassa ku odottelin lääkärille pääsyä julkisella puolella niin kävin yksityisellä lääkärillä ja tähystyksessä.
-Ap
Täytyy kyllä sano että oli hurjin tutkimus missä olen koskaan ollut.. Mut en valita, se oli tehtävä.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 09:01"]
Täytyy kyllä sano että oli hurjin tutkimus missä olen koskaan ollut.. Mut en valita, se oli tehtävä. -Ap
[/quote]
Nooo, odota vaan pääsyä bronkoskopiaan. Se se vasta kauheea onkin!
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 18:45"]
Yksi kertoi että kurkkusyöpää kun kontrolloitiin niin otettii keuhkoröntgen joka kerta.
[/quote]Sen vuoksi, että nähtiin oliko etäispesäkkeitä.
Keuhkokuvassä näkyy sydän, välikarsina ja keuhkot. Keuhkosyöpä voi näkyä keuhkoröntgenissä, mutta melko usein ei näy. Keuhkokuvassa voi näkyä myös muiden syöpien etäpesäkkeitä ja monenlaisia hyvänlaatuisia keuhkomuutoksia.
Lääkärin mukaan keuhkosyöpä näkyy selvästi keihkoröntgenissä.
Pienisoluinen ei näy. Niitä on montaa lajia.
Kiitos, sellaisia ihania ihmisiä on olemassa jotka viitsivät vastata! :)
-Ap