Tilasin vaatteita 178 eurolla ja sain VAIN...
- Kaksi neulemekkoa
- Kolme pitkänhihaista paitaa
- Kolmet alushousut itselle ja kolmet bokserit miehelle
Ja kaikki tuotteet oli hintaväliltä 12-36€. Ihan järkkyä, miten paljon rahaa vaatteisiin saakaan uppoamaan. Vielä jäi uudet farkut ja syyssaappaat saamatta, kun en löytänyt kivoja.
Kommentit (30)
Ap sä oot ostanut todella halpoja ja huonolaatuisia vaatteita. Tuolla sahalla saa vain yhden tai kaksi kunnon laatuvaatetta.
Tsekatkaa tati.fr. Mä ostan Tatista vaatteita käydessäni Ranskassa, eivät ole hinnalla pilattuja. Olen asioinut siellä jo ennen nettiaikaa.
Tänä vuonna mulla ei ole vielä mennyt vaatteisiin senttiäkään. Viime vuonna tais mennä alle 50 euroa.
Jaah, no mä ostan n. 5 vuoden välein vaatteita ja kengät/kenkiä muutamalla kympillä- max. 100e, että hurjalta kuulostaa teidän muiden kulutustottumukset. Enhän tietenkään kovin trendikäs ole, mutta mitä väliä, kun ei ole tarve ollakaan.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 20:37"]
Tsekatkaa tati.fr. Mä ostan Tatista vaatteita käydessäni Ranskassa, eivät ole hinnalla pilattuja. Olen asioinut siellä jo ennen nettiaikaa.
Tänä vuonna mulla ei ole vielä mennyt vaatteisiin senttiäkään. Viime vuonna tais mennä alle 50 euroa.
[/quote]
Just just, Tati on Ranskan Tokmanni. Tateja oli ranskankielisessä Afrikassakin jo 20 v sitten. Haute couture ;-)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 16:13"]
No mulla meni pelkkiin kenkiin ja housuihin 500.. Yritän panostaa kestäviin ja mukaviin vaatteisiin, jotka istuu.
[/quote]
Just. Jos mä panostaisin noin, saisin pitää niitä samoja 'rytkyjä' seuraavat 10 v. :D Mieluummin ostan halvempaa, ja saan uusia vaatteita useammin. Kas, vaihtelu virkistää. On mullakin esim. kotimaiset mokkanilkkurit säilyneet hyvinä melkein 10 v, kun käytän niitä vain harvoin, lähinnä sisätilaisuuksissa.
[/quote]
Aijaa. :D Mulla siis kyllä on vaatteita, kokonainen vaatehuone, ostan aina kun löydän jotain kivaa mutten kuitenkaan heitä vanhoja ehjiä vaatteita pois. Että kyllä mullakin on vaihtelua.
Jokainenhan panostaa siihen mihin haluaa, mulla se on vaatteet.
[/quote]
Voi elämän kevät.. Tajuatko, että sanomastasi saa ylimielisen ja todellisuudesta vieraantuneen rikkaan kusipään kuvan?
Jokainen ei panosta siihen mihin haluaa, vaan siihen mihin on VARAA! Tajuatko? Ei monet osta halpoja rytkyjä siksi, että panostaa mielummin vaikka osakkeisiin, vaan siksi ettei ole varaa panostaa MIHINKÄÄN paljoa.
Miten luulet, että jollain 1200-1800 palkalla, opiskelinaja tai työttömänä ostetaan jotain naurettavan ylihintaisia 500e kenkiä ym?
Mietippä hetki sitä, prinsessa, ja palaa maanpinnalle. Niin et tee itsestäsi ylimielistä kusipäätä.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 20:37"]
[/quote]
Just just, Tati on Ranskan Tokmanni. Tateja oli ranskankielisessä Afrikassakin jo 20 v sitten. Haute couture ;-)
[/quote]
Ei haute couture vaan käyttövaatteita. Osa on muuten edelleen käyttökunnossa ja jopa trendikästä koska muoti kulkee sykleissä. Toki tiedän että se on halpakauppa ja Ranskan Primark, mutta se ei minua haittaa :)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 16:53"]Pakko sanoa, etten pysty ostamaan noin edulliseti kuin ap. Mulla menis laadukkaisiin nahkakenkiin jo tuo koko summa, yleensä ostan tiettyä kenkämerkkiä ja hinta on 160-190 e.
Housuista maksan useimmiten 59-79 e.
Suomesta saa niin huonosti rintavalle istuvia yläosia, että ostan ulkomailta. Lisäksi kun on herkkä iho, niin en pysty mitään käyttämään polyesteriä, akryyliä enkä villaa iholla. Yläosat ostan enimmäkseen ulkomailta, josta saa puuvillaa ja varsinkin luomupuuvillaa. Maksavat hyvinkin 50-100 e per kipale.
Takit on tietysti ongelma, valtaosa vain malleja suoravartaloisille ja pitkille, leveäharteisille. Jos onnenpotku käy ja löydän kohtuullisen istuvan takin, se maksaa aivan saletisti 300-400 euroa.
Alusvaatteet joudun ostamaan myös ulkomailta, rintaliivi+alushousut setin hinta 100-200 euroa.
[/quote]
Mistä löydät istuvia yläosia ja takkeja?
Nimim. Toinen rintava
Hirveitä summia käytätte vaatteisii ja kenkii. Mut mikäs siinä jos on varaa. 2-3 kertaa vuodessa ostan vaatteita itelleni. Alusvaatteita aina kun tarvii...
Mä ostin Uffin myymälästä
tyttärelle kolme paitaa, yhdet housut, yhden juhlamekon ja juhlaboleron, 2e kappale eli yhteensä kakstoista euroa.
pojalle syksytakin, siistin kauluspaidan, neulepaidan, collegepuseron, ohutvuoriset ulkohousut, 2e kappale eli teki yhteensä 12e.
itselleni neljä t-paitaa, juhlamekon jossa oli vielä hintalappu tallella, 100% silkkiä olevan huivin, yhteensä 21e.
Tästä tuli 45euroa. En uskalla edes ajatella, mitä kaikkea kivaa olisin löytänyt 179 eurolla!
Uusista vaatteista on käynyt niin että ne kulahtavat nopeasti tai alkavat rispaantua. Käytetyistä voi odottaa että jos vaate on hyvässä kuosissa ja siisti yhden tai useamman käyttäjän jäljiltä, voi odottaa että se kestää vielä.
Vaatteet on kalliita, suomalaisia ei kohta oo ollenkaan nansokin lopettaa .... ei oo laadukkaita, kestäviä ja suomalaisia vaatteita enää