Ei voi olla näin vaikeaa
Musta tuntuu että tää on ihan mahotonta. Mä joudun käydä kaks kertaa viikossa sairaalassa saamassa suonensisäistä lääkitystä ja oli toasi vaikea saada lapsille järjestettyä hoitoa siksi ajaksi:( Joka paikka tarjoaa " ei oo hoitajaa" Vihdoin ja viimein kun sitten sain lapset päiväkotiin pariksi tunniksi, eli yhteensä noin 4-6 tunniksi viikossa kela ilmottaa että tältä kuulta en saa sitten kotihoidontukea! Siis kela vie viimesetkin tuet multa, sen muutaman tunnin sairaalahoidon takia, joka sekin jää maksamaan mulle aika paljon. Siis ei tää elämä oikeasti onnistu enää mitenkään päin. Jos perun hoidot, säästän rahaa mutta kauan sitten saan olla kattomassa lapsiani. Jos taas jatkan hoitoja, kaikki menee päin p:tä ja hyvä jos ruokaan jää rahaa. Masentaa nää kaikki asiat niin valtavasti, että en ees enää saa nukuttua yöllä.
Kommentit (5)
hän on olemassa ja virassaan juuri tämänkaltaisten tapausten vuoksi
Keskustelu hyödytti sen verran, että sain lisää kiukkua ja tunnetta että kukaan ei halua olla avuksi eikä auttaa. Miten ensinnäkin voi olla mahollista, että jos lapset on kaks kertaa viikossa sen 2 tuntia hoidossa, kela ei maksa mulle yhtään kotihoidontukea? Vai onko toikin vaan joku rangaistus, siitä että olen halunnu hoitaa lapset kotona. Eli siis tästä päästään siihen että kotiäiti ei saa sairastua vakavasti, tai ei juuri ollenkaan! -ap-
Mutta olisikohan sinulla mahdollisuus toimeentulotukeen sosiaalitoimistosta? Kannattaa kysyä! Pikaista paranemista ja älä nyt ainakaan hoitoja jätä väliin. Kelalta voisit myös kysyä mahdollisuutta sairaspäivärahaan.
ainaskin oli mahdollisuus kodinhoitajan tai kotiavustajan palveluun, mene terveysasemalle terkkarinjuttusille
jo valittaisin,jos noin törkeällä tavalla viedään rahat. Ja eiköhän sen kuulu olla säännöllistä hoitoa,jotta rahat voidaan evätä.