Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kokemusta venäläisistä? Ovatko "kaikki" näin vaikeita...

Vierailija
06.12.2019 |

kuin millaisiin itse olen tutustunut? Sanotaan että suomalaiset miehet on melankolisia mutta omakohtaisten kokemusten perusteella venäläisten miesten melankolisuus on jo ihan toisella tasolla. Esittävät ilmeisesti ihan alussa kivoja ja iloisia mutta kun itse alat lämmetä kovastikin niin tuo kivuus loppuu ja alkavat todella kylmiksi.

Vai onko minun kohdalleni vain sattunut juuri tällaisia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureina venäläisiä eivätkä juurikaan vastaa tervehdykseen eikä hymyn häivää nää kasvoilla. Jos tutustuisi paremmin niin varmaan ihan mukavia ihmisiä ovat.

Vierailija
2/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisissä on kaikenlaista hiihtäjää. Miehissä on ehkä enemmän semmoisia mörköjä kuin suomalaisissa noin keskimäärin (mikä on jo aika saavutus), mutta olen tavannut paljon tosi iloluontoisia ja sosiaalisiakin yksilöitä. En ole heitä tosin tuntenut pidempään.

Omat venäläisnaapurit ei ole juuri noteeranneet mua mitenkään. Tuntuvat oikeastaan välttelevän jopa. Rouva joskus jututtaa vaimoani, kun en ole paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturini on venäläinen nainen. Leikkaa todella hyvin hiukset, on nopea ja hinta on halpa! Asiakaspalvelu kuin eri maasta. Vaikuttaa myöls todella aidolta ja herttaiselta ihmiseltä. 

Vierailija
4/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies32vuotta kirjoitti:

Parturini on venäläinen nainen. Leikkaa todella hyvin hiukset, on nopea ja hinta on halpa! Asiakaspalvelu kuin eri maasta. Vaikuttaa myöls todella aidolta ja herttaiselta ihmiseltä. 

Asiakaspalvelu ei ole se mikä venäläisistä tulee ekana mieleen. Venäjällä on vielä paljon huonompi palvelukulttuuri kuin Suomessa.

Vierailija
5/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla heissä on erilaisia ihmisiä, kuin muissakin kansallisuuksissa. En pidä Putinin Venäjän harjoittamasta politiikasta, mutta olen elämäni aikana tavannut pääsääntöisesti mukavia venäläisiä - lähinnä kyllä Venäjän ulkopuolella, Suomessa ja muissa maissa. 

Vaikka tapaamani venäläiset ovat olleet keskenään hyvin erilaisia, suurinta osaa yhdistää ystävällisyys ja vieraanvaraisuus. Joistain naisista on saattanut tulla kylmä vaikutelma, mutta se on ollut yleensä vain pintaa. Parhaiten tuntemani venäläiset ovat olleet hyvin kiinnostavia ihmisiä. 

Vierailija
6/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset naiset kollegoina/työkavereina ovat lähinnä hel...tistä. Saavat hässäkän ja draaman aikaiseksi ihan mistä vaan. Yleisesti ottaen venäläiset ei vieraille hymyile tai juttele, mutta ystäville ovat tietysti mukaviakin.

Vierailija
7/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla hajuvesien käyttö liiallista !

Vierailija
8/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset naiset kollegoina/työkavereina ovat lähinnä hel...tistä. Saavat hässäkän ja draaman aikaiseksi ihan mistä vaan. Yleisesti ottaen venäläiset ei vieraille hymyile tai juttele, mutta ystäville ovat tietysti mukaviakin.

Kyllä suomalaiset naiset saa hässäkän työpaikalla aikaa ihan ilman venäläisiä tai muunkaan maalaisia.

Vierailija
9/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slaavit eivät hymyile vieraille, se on heistä heikkouden merkki.

Vierailija
10/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on venäläinen työkaveri. On ystävällinen, herttainen, huomioiva, reilu... pelkkää hyvää mulla on hänestä sanottavana. Olemme molemmat naisia 40+

Vierailija
11/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli AMK:ssa venäläinen opettaja, joka ei ollut millään tavoin hankala. Poikkesi suomalaisista lähinnä siinä, että ei jättänyt oman onnen nojaan vaan aktiivisesti tuuppi esim. saamaan opinnäytteen valmiiksi.

Vierailija
12/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin toisella olevan päällä kylmä vaihe. Tiedän koska mullekin laitettiin jäähdytys päälle ja heti välien (liiallisen) viilentymisen jälkeen alettiin taas lämmittämään. En tiedä mikä logiikka tuossa on, koska virolaisten kanssa kaikki tuntuu olevan tasaisempaa vaikka heidänkin joukostaan löytyy noita venäläisiä.

Vierailija
13/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempi sukupolvi saattaa jo käyttäytyä vähän eri tavalla kuin tuo vanhempi, joka on asiointitilanteissa töykeä. Samoin vuosia Suomessa asuneet ovat oppineet suomalaisemmiksi siinä mielessä, että yleensä myyjille ystävällisiä.

terv. aspa

Vierailija
14/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli AMK:ssa venäläinen opettaja, joka ei ollut millään tavoin hankala. Poikkesi suomalaisista lähinnä siinä, että ei jättänyt oman onnen nojaan vaan aktiivisesti tuuppi esim. saamaan opinnäytteen valmiiksi.

Joo venäjällä koulukulttuuri on tuollainen. Itsellä oli venäläinen opettaja, tosi mukava ihminen. Mut hän oli asunut kyllä Suomessa 2/3 elämästään.

Vierailija
15/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivuus...

Vierailija
16/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on hirveän ylimielisiä ja epäystävällisen oloisia ja jotkut taas on tosi kivoja ja ystävällisiä. Mulla lähinnä kyllä naisista vain kokemuksia entisten työpaikkojen kautta. Eli kyllä noin isoon maahan mahtuu monenlaista luonteenpiirrettä.

Venäläisistä miehistä ei ole mitään muuta kokemusta, paitsi kun joskus näkee jotain raksaporukoita jossain terassilla möykkäämässä. Hirveän agressiivisen ja riidanhaluisen tuntuista porukkaa näyttäisi olevan, ainakin kaljapäissään. 

Vierailija
17/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on hirveän ylimielisiä ja epäystävällisen oloisia ja jotkut taas on tosi kivoja ja ystävällisiä. Mulla lähinnä kyllä naisista vain kokemuksia entisten työpaikkojen kautta. Eli kyllä noin isoon maahan mahtuu monenlaista luonteenpiirrettä.

Venäläisistä miehistä ei ole mitään muuta kokemusta, paitsi kun joskus näkee jotain raksaporukoita jossain terassilla möykkäämässä. Hirveän agressiivisen ja riidanhaluisen tuntuista porukkaa näyttäisi olevan, ainakin kaljapäissään. 

Joku kerran sanoi hyvin et noi on selvinpäin aivan kuten me suomalaiset, mutta humalassa sieltä kuoriutuu Make 2.0

Vierailija
18/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut venäläisen miehen kanssa yhdessä. Tavallaan oli herttainen koska oli kasvanut kulttuuriin, jossa naiselle avataan ovia, tuodaan usein kukkia, annetaan lahjoja yms. Mutta oli myös rasittavan mustasukkainen ja omistushaluinen, jos lähdin vaikka työkavereiden kanssa syömään niin aina soitti kesken kaiken ja kysyi että missä menen. Miehet odottavat myös naiselta käytännössä rajatonta tukea eri kriiseissä, esim. työasioissa mies odotti että annan pyyteetöntä henkistä tukea asioissa jotka hän oli itse täysin möhlännyt omaa jääräpäisyyttään.

Venäläiset naiset ovat olleet yleisesti ottaen mukavia, myös miehen sukulaiset. Keskustelukulttuuri on kuitenkin suorempaa kuin Suomessa, esim. kerran sukulaisnainen ihmetteli suoraan että miksi olen päästänyt kynteni "rapistumaan" kun viimeksi ne olivat olleet niin kauniit :D En siis ollut ehtinyt tehdä manikyyriä :D

Vierailija
19/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut venäläisen miehen kanssa yhdessä. Tavallaan oli herttainen koska oli kasvanut kulttuuriin, jossa naiselle avataan ovia, tuodaan usein kukkia, annetaan lahjoja yms. Mutta oli myös rasittavan mustasukkainen ja omistushaluinen, jos lähdin vaikka työkavereiden kanssa syömään niin aina soitti kesken kaiken ja kysyi että missä menen. Miehet odottavat myös naiselta käytännössä rajatonta tukea eri kriiseissä, esim. työasioissa mies odotti että annan pyyteetöntä henkistä tukea asioissa jotka hän oli itse täysin möhlännyt omaa jääräpäisyyttään.

Venäläiset naiset ovat olleet yleisesti ottaen mukavia, myös miehen sukulaiset. Keskustelukulttuuri on kuitenkin suorempaa kuin Suomessa, esim. kerran sukulaisnainen ihmetteli suoraan että miksi olen päästänyt kynteni "rapistumaan" kun viimeksi ne olivat olleet niin kauniit :D En siis ollut ehtinyt tehdä manikyyriä :D

Kyllä kelpais mulle!

Vierailija
20/21 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kaverini oli puoliksi venäläinen ja hankalin tuntemani ihminen. Suuttui milloin mistäkin, yleensä ei kertonut mistä. Syyt olivat vieläpä sellaisia mistä normaali ihminen ei suuttuisi. Jokaista sanaa sai varoa. Ja aina jos vaikka pyysi häntä johonkin ja kysyi pääseekö hän tulemaan vastaus oli ehkä. Sitten joskus kun hän ilmoitti että pääsee, niin oli usein liian myöhäistä. Siitä hän sitten sai taas syyn vihoitella. Kerran ostin hänelle yllätykseksi yhden jutun. Soitin hänelle ja kysyin tulisko hän hakemaan sen. Hän vastasi ettei jaksa. Kysyin tulisiko hän seuraavana päivänä, vastaus oli ettei hän sittenkään jaksa. Kysyin milloin hän sitten tulisi ja vastaus oli ettei tiedä. Kuulin poikaystäväni toivoneen sitä juttua jonka olin ystävälleni ostanut ja parin viikon kuluttua kysyin ystävältäni hakeeko hän sen, vai annanko eteenpäin, kun tiedän yhden jolla olisi sille tarvetta. Hän loukkaantui pahemmin kuin koskaan! Viimeinen niitti oli, kun hän kopioi lehdessä julkaistun yleisönosastokirjoitukseni toiseen lehteen. Lisäksi hän onnistui aina kääntämään muut kaverini (paitsi pari vuotta nuoremman bestikseni) riidoissa minua vastaan, sillä hänhän oli AINA oikeassa. Ei ole ikävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme