Fuksit ryyppäävät koko ajan?
Mitä helvettiä? Ei minun aikanani ollut tuollaista! Olen seurannut muutaman aloittaneen opiskelijan facebookia ja nyt ovat kaksi viikkoa vain bilettäneet ja ryypänneet. Seuraavat kestit näyttää olevan sunnuntaina!
Miten tuo on mennyt tuollaiseksi? AMK:laisista uskoisin, mutta herra jumala yliopistossakin..
Kommentit (18)
Niin, teekkarikulttuuriin varsinkaan ei koskaan ole kuulunut ryyppääminen.
Aloitin tekniikan opiskelun ja juu, joka toinen päivä on jotain pippaloita. Ei niihin ole kaikkiin pakko mennä ja niitä on paljon sen takia, että jos missaat yhdet niin et jää kaikesta paitsi.
miten on mahdollista lähteä ryyppäämään sunnuntaina? Eikö maanantaina ole koulua?
Miksi Suomessa olisi mitään erillistä uskonnon kaltaista ryhmää. Kaikki juovsat joka päivö opiskelijoilla rahat on tiukassa ja työpaikasta ei tietoa.
Syyt on juoda kaikilla.
Yrittäjyyttä opiskelen ja joka päivä vedetään pohjat ja jatkot! :)
Rankat työt vaatii rankat huvit :D toi on toi aika kun halutaan ryhmäyttää jengiä.
Pippaloita on vaikka kokopäivälle, mutta kas: Kaikkeen ei ole pakko osallistua. Ei ole myöskään osallistuessaan pakko ottaa yhtään mitään. Omilla ja opintojen ehdoilla liikenteessä.
Semmostahan se viime vuosi oli. Nyt kakkosella ei ihan kaikkiin rientoihin jaksa, kun alkuinnostus on jo vähän laantunut. Hyvin kyllä kurssikaverit hoitaa myös kouluhommat ja muut velvollisuudet.
T. Lääkisläinen
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:30"]Pippaloita on vaikka kokopäivälle, mutta kas: Kaikkeen ei ole pakko osallistua. Ei ole myöskään osallistuessaan pakko ottaa yhtään mitään. Omilla ja opintojen ehdoilla liikenteessä.
[/quote]
*joka päivälle... Autocorrect...
Minä juoksin fuksivuonna bileissä kyllä ahkerasti, mutta ihan limulinjalla menin enkä jäänyt mistään paitsi. Siellä ryyppää vaan ne, jotka muutenkin ryyppää. Mutta kyllä niitä juomalauluja voi laulaa ihan selvinpäinkin ja pitää hauskaa.
Ei meillä kyllä ole, joskus saattaa olla useampaa tapahtumaa lähekkäin, mutta vain harva niistä on "ryyppäjäiset". Opiskelen kulttuurialaa amk:ssa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:30"]Semmostahan se viime vuosi oli. Nyt kakkosella ei ihan kaikkiin rientoihin jaksa, kun alkuinnostus on jo vähän laantunut. Hyvin kyllä kurssikaverit hoitaa myös kouluhommat ja muut velvollisuudet.
T. Lääkisläinen
[/quote]
Missä opiskelet? T. Toinen lääkisläinen
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:30"]Semmostahan se viime vuosi oli. Nyt kakkosella ei ihan kaikkiin rientoihin jaksa, kun alkuinnostus on jo vähän laantunut. Hyvin kyllä kurssikaverit hoitaa myös kouluhommat ja muut velvollisuudet.
T. Lääkisläinen
[/quote]
[/quote]
Kuopiossa. :)
Juhlia on jatkuvasti mutta ei kaikkiin tarvitse osallistua eikä vetää viinaa kaksin käsin.
Ja pitää olla aika varakas jos on varaa ryypätä kunnolla monta krt viikossa/kuussa.
Tytär juo yl. siiderin tai korkeintaan 2 bileissä kun muuten ei rahat riitä muuhun elämiseen.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:30"]Semmostahan se viime vuosi oli. Nyt kakkosella ei ihan kaikkiin rientoihin jaksa, kun alkuinnostus on jo vähän laantunut. Hyvin kyllä kurssikaverit hoitaa myös kouluhommat ja muut velvollisuudet.
T. Lääkisläinen
[/quote]
[/quote]
Kuopiossa. :)
[/quote]
Minä myös ;)
Minä olen ymmärtänyt että nykyään ryypätään vähemmän kuin vielä 1990- ja 2000-luvuilla johtuen siitä että opiskelutahti on tiekempi. Toki vaatimuksiakin on helpotettu.
Kyllähän opiskeluaikana alkoholia kului reippaasti useamman kerran viikossa.
FM
Meillä kolme vuotta sitten oli ekat 2-3kk aivan jatkuvasti tapahtumaa, jotta ihmiset tutustuisivat toisiinsa ja ryhmäytyminen sujuis. Joka tapahtumassa oli porukkaa vaikka suurin osa ei kaikkiin osallistunutkaan. Itse kävin ehkä joka kolmannessa jutussa ja niistäkin reilusti yli puolet ihan vain vesilinjalla. Joten fuksien bileillä on omat funktionsa ja eikä niihin osallistuminen tarkoita välttämättä ryyppäämistä
Ope-opiskelija
Kyllä ne vanhemmat opiskelijat bilettää ihan samalla tavalla ja vaikka mitä muuta väität - näin on ollut maailmansivu.