Mitä tekisitte, jos gmail-sähköposti muuttuisi maksulliseksi?
Tuli mieleen tuosa kun luukku.com osoitteet muuttuu maksullisiksi. Aikoinaan oli melkoinen homma kun luovuin soneran laajakaistasta ja sen mukana tulleesta sähköpostista. Melko moneen paikkaan piti vaihtaa sähköposti ja osa tileistä piti poistaa ja luoda uudestaan, jotta sinne sai uuden sähköposti. Tuon jälkeen olen käyttänyt gmail-sähköposti ja niitä on eri käytöissä useita. Olisi varmaan pakko maksaa, jos se muuttuisi maksulliseksi.
Kommentit (34)
Joo, on se tosi turvallinen, kun ei päästänyt millään sisään kun vaihdoin tietokoneeni ja käyttiksen toiseen. Siispä vaihdoin sähköpostinkin, enkä ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on jonkun perusturvallisuudentunne nyt järkkynyt kun joutuu vaihtamaan sähköpostiosoitteensa, siis herranjumala mikä tilanne.
Oletko joskus vaihtanut pääsäännöllisesti käyttössä olleen sähköpostiosoitteen? Minulla ainakin on sama sähköpostiosoite käytässä varmasti yli sadassa eri tilissä, kyllä ketuttaisi alkaa vaihtelemaan sitä tiest mistä missä ei edes muista käyttäneensä sitä.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse kovinkaan paljon sähköpostia, joten vaihtaisin ehdottomasti ilmaiseen palvelimeen.
Miten joku voi nykylään olla tarvitsematta sähköpostia? Sitähän kysytään nykyään koko ajan jokapaikassa?
Luultavasti maksaisin tuon luukun jos olisi joku muu maksuvaihtoehto kuin pankkikortti. Sen verran suuri vaiva siirtää kaikki muualle.
Tässä on nyt useammassa viestisä viitattu muihin ja parempiin palveluihin, mutta yhtään ei ole nimetty. Mitä ne paremmat palvelut ovat?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt useammassa viestisä viitattu muihin ja parempiin palveluihin, mutta yhtään ei ole nimetty. Mitä ne paremmat palvelut ovat?
En tiedä, saako täällä mainostaa. Googlaa. Pitääkö olla suomenkielinen, kannattaa myös miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli hinta olisi samaa luokkaa kuin nykyisin Spotifyssa tai Netlixissä eli noin 10 e/kk niin maksaisin.
Siis maksaako joku oikeasti Spotifysta ja Netflixistä 10€kk? Ei tulisi kuuloonkaan niistä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on jonkun perusturvallisuudentunne nyt järkkynyt kun joutuu vaihtamaan sähköpostiosoitteensa, siis herranjumala mikä tilanne.
Oletko joskus vaihtanut pääsäännöllisesti käyttössä olleen sähköpostiosoitteen? Minulla ainakin on sama sähköpostiosoite käytässä varmasti yli sadassa eri tilissä, kyllä ketuttaisi alkaa vaihtelemaan sitä tiest mistä missä ei edes muista käyttäneensä sitä.
Mä vaihdoin, kun naimisiin menin ja sukunimeni vaihdoin. Onneksi menin suht nuorena naimisiin ja sitä ennen pääasiallinen sähköposti oli ollut yliopiston tarjoama, eli tiedot olisi valmistumisen jälkeen joutunut joka tapauksessa päivittämään.
On se vanhakin varmaan vielä olemassa, jotain roskaposteja sinne kai tulee.
Nykyään olisi vähän isompi homma, kun on enemmän sähköpostikirjautumisia ym.tilejä kuin 10 vuotta sitten.
ilman gmailiä paras kirjoitti:
Joo, on se tosi turvallinen, kun ei päästänyt millään sisään kun vaihdoin tietokoneeni ja käyttiksen toiseen. Siispä vaihdoin sähköpostinkin, enkä ole katunut.
Älä hölise. Gmail toimii selaimella, ei se ole koneesta eikä käyttöjärestelmästä kiinni.
Gmaili voit lukea mistä tahansa koneelta, myös työkoneeltasi, tai ystäväsi koneelta tai kirjaston koneelta.
Samoin voit lukea sen millä tahansa puhelimella, jossa netti on.
Koska gmail toimiin selaimella, se ei todellakaan ole mikään laite riippuvainen sähköposti.
Eri asia sitten kokonaan, millä selaimella olet sähköpostia yrittänyt käyttää, mutta pääsääntöisesti se toimii kaikilla olemassa olevilla selaimilla, ympäri maailmaa.
Siis ympäri maailmaa, mikä tarkoittaa sitä, että selaimia on monenlaisia.
Nyt on kommentoija itse mokaillut gmail sähköpostinsa kanssa.
Sitä päivää ei tule, että gmail muuttuisi maksulliseksi. Koska se tarkoittaisi sitä, että joutuisivat luopua tämänhetkisestä rahantekokonstista, eli asiakkaidensa sähköpostien skannailusta ja heidän tietojensa myynnistä mainostajille joka on melkoisen tuottoisaa.
Eikö Gmailissakin saa enemmän tilaa maksamalla eli siinäkin on maksullinen versio olemassa.
Varmaan siirtyisin käyttämään Mikrosoftin sähköpostiani.
Onhan siinä työnsä vaihtaa sähköpostiosoite. Vuosi sitten siirsin vanhimman osoitteeni gmailiin, kun se muuttui maksulliseksi. Suuri osa meni helposti, kun klikkasi vain tulleen sähköpostin lopussa olevaa linkkiä ja kirjoitti uuden osoitteen siellä. Joissakin oli tosi hankalaa ja muutassa ei onnistunut millään, tein sitten uudet tunnukset uudella osoitteella.
Minä en ole koskaan keskittänyt kaikkea sähköpostia samaan osoitteeseen, minulla on eri käyttöä varten eri osoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, on hankala löytää gmailia luotettavampaa sähköpostin tarjoajaa.
Gmail on kansainvälinen sähköpostin tarjoaja, eli Google.
Melko hyvät tietoturvat kun vain ottaa ne käyttöön.
Googlen ei kannata mokailla sähköpostin kanssa, sillä on nimittäin niin paljon käyttäjiä, ympäri maailman.
Jos se mokaa, muutkin Googlen palvelut menevät boitottiin.
Vähän liiankin tarkka tuosta tietoturvasta.
Itselläni on useampi gmailin s-posti. Ja ainakaan kahteen niistä en ole tänään päässyt kirjautumaan. Herjaa jotain, että ei voida todentaa tilin kuuluvan minulle. Palauttaminen ei onnistu.
Korkkaisin kosanderin ja juhlisin. Sillä se merkitsisi myös sitä, että minun osoitettani ei levitellä gmailissa ympäriinsä koko maailmalle (osoitekirjat, jotka se lähettää eteenpäin).