Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa teidän miehet laittaa omalla vuorollaan? Ja ostaa kaupasta?

Vierailija
22.03.2022 |

Mun mies, 45-vuotias perheenisä laittaa yleensä kaupan valmislihapullat ja ranskalaiset kun on hänen vuoro hoitaa ruoanlaitto tai käydä ruokakaupassa. Tai ei meillä mitään varsinaisia vuoroja ole mutta suunnilleen puolet kauppareissuista hoitaa mies ja samaten ruoanlaitoista. En viitsi valittaa, kun kuitenkin tekee ja hoitaa, mutta aika yksipuoleinen maku hånellä. Taidoista ei jäisi kiinni, jos vähän monipuolisempaa haöuaisi laittaa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä hoidan ruokaostokset pääsääntöisesti, mies ostaa sen mitä on kauppalistassa. Mun kauppalista on "sisäänrakennettu" eli poimin kärryyn sen mitä muistelen puuttuvan tai olevan tarpeen.

Mies laittaa ruokaa, se on vaan hyvin pelkistettyä minun laittamani rinnalla. Eli kasvisten ja juuresten osuus huomattavasti pienempi.

Hänen brawuurit on jauhelihamakaronisörsseli, riisi ja kanakastike, munakas, valmisranskikset ja lihapullat, pakastepizzat. Tuossapa ne taitaa olla .

Vierailija
42/44 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä hoidan ruokaostokset pääsääntöisesti, mies ostaa sen mitä on kauppalistassa. Mun kauppalista on "sisäänrakennettu" eli poimin kärryyn sen mitä muistelen puuttuvan tai olevan tarpeen.

Mies laittaa ruokaa, se on vaan hyvin pelkistettyä minun laittamani rinnalla. Eli kasvisten ja juuresten osuus huomattavasti pienempi.

Hänen brawuurit on jauhelihamakaronisörsseli, riisi ja kanakastike, munakas, valmisranskikset ja lihapullat, pakastepizzat. Tuossapa ne taitaa olla .

Lisään vielä että arvostan valtavasti niitä miehiä jotka osaavat/ viitsivät kokata kunnon ruokaa hyvistä ja puhtaista raaka-aineista.

Itse rakastan ruanlaittoa silloin kun siihen on aikaa. Kasvatan kaikenlaista omalla kasvimaallani ja käytän niitä ruanlaittoon. Harmittaa ettei mieheni osaa tai viitsi käyttää niitä omassa ruanlaitossaan ahkerammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kokkaa useammin kuin minä ja osaa ihan omatoimisesti käydä kaupassa. Töistä tuo usein kasviksia ja rakentaa niiden ympärille jotain. Syödään paljon erilaisia kasvisruokia, mutta jonkin verran kalaa, maksaa ja joskus tykkää hauduttaa jonkin lihapadan. Syömme aina luomua tai biodynaamisesti tuotettua ruokaa. Kanaa söimme, kun tutuilta saimme muninnan lopettaneita kanoja, mutta kaupan tehotuotettua lihaa ei syödä. Muut lihat ostetaan suoraan tuottajien omista tilapuodeista. 

Enpä usko.

Ei sun tartte uskoa. Ja arvaa mitä - mies on vielä britti! Opiskelimme yhdessä luomumaataloutta. Kasvikset saadaan miehen töistä puoli-ilmaiseksi, joten satunnainen liha on se, mihin menee rahaa. 

Vierailija
44/44 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon isä itse, mutta teen kalakeittoa, makkarakeitto, risottoa, perunamuusia ja kalaa joko uunissa, tai pannulla, salaatin... Pyttipannua... Hyvin harvoin ranskalaiset ja makkarat. Vaimo vittuilee kun joutuu kokkaamaan, mutta kun teen makkarakeittoa, ei syö, kun haen grilliltä niin vittuilee että näin se isin vuorolla aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän