Mitä ruokaa teidän miehet laittaa omalla vuorollaan? Ja ostaa kaupasta?
Mun mies, 45-vuotias perheenisä laittaa yleensä kaupan valmislihapullat ja ranskalaiset kun on hänen vuoro hoitaa ruoanlaitto tai käydä ruokakaupassa. Tai ei meillä mitään varsinaisia vuoroja ole mutta suunnilleen puolet kauppareissuista hoitaa mies ja samaten ruoanlaitoista. En viitsi valittaa, kun kuitenkin tekee ja hoitaa, mutta aika yksipuoleinen maku hånellä. Taidoista ei jäisi kiinni, jos vähän monipuolisempaa haöuaisi laittaa.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ostan ja laitan meillä kaiken ruuan.
M55
Hyvä. Mitä laitat?
Ap
"Isinpataa" ei variaatioin kun lapset oli pieniä. Nykyään laittaa suurimman osan ruuasta kun muille ei kelpaa mun vegeilyt. Kaupasta tuodaan mitä listaan laitetaan.
Mitä milloinkin. Hyvin usein täytettyjä ohukaisia, kalakeittoa tai makaronilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M55
Hyvä. Mitä laitat?
Ap
Normit kotiruuat, kreikkalaista, italialaista, thaikkua jne.
Amerikkalaine mieheni ei suostu syömään kuin tacoa ja doritoseja
Vierailija kirjoitti:
"Isinpataa" ei variaatioin kun lapset oli pieniä. Nykyään laittaa suurimman osan ruuasta kun muille ei kelpaa mun vegeilyt. Kaupasta tuodaan mitä listaan laitetaan.
Mitä on isinpata?
Kanasuikaleista kastiketta + riisiä, Joskus possupihviä, ranskiksia ja nakkeja, makaronimössöä eli nistipataa....
Ei meillä varsinaisesti ole mitään vuoroja. Päätetään ruuat yhdessä, syödään aika monipuolisesti kaikkea ja kokeillaan usein uusia respoja.
Meillä mies ei ole ikinä käynyt ruokaostoksilla tai laittanut ruokaa.
Meillä vaimo hoitaa kodin, ruuan ja lapset.
Minä käyn töissä ja maksan aikalailla kaiken.
Vaimo on kotona lasten kanssa.
Ja kaikki tämä hänen omasta toiveestaan.
Oikeastaan niitä samoja ruokia mitä minäkin kokkaan. Viime aikoina tehnyt esim. Pinaattitomaattipastaa, avokadocevicheä ja ratatouillea.
Meillä mies grillaa, tekee ja ja riisiä tai makaronilaatikkoa. Yleensä hakee pitsat pitseriasta.
Miesten ei kuulu kotitöitä tehdä koska ne ovat naisten tehtäviä koska ne ovat liian vähäpätöisiä tehtäväksi meille miehille.
Ihan perussafkaa, makaroonilaatikkoa, nakkikastiketta ja sen sellaista.
Yleensä minä käyn kaupassa töiden jälkeen ja tuon sieltä perustarvikkeita. Mies, joka tekee etätöitä kotoa ja osittaisella työajalla, loihtii tavallista kotiruokaa ostamistani tuotteista. Joskus hän värkkää suuritöisempää, esim. kaalikääryleitä, täytettyjä paprikoita, rössypottua (veripaltun tekee itse) jne. Ihana mies ja loistava kokki. Joskus joudun sanomaan hänelle, että minäkin haluan tehdä joskus ruokaa :D
Mun mies kokkaa mielellään. Eilen teki maksastroganofia, viikonloppuna kaalikääryleitä. Tänään oli mun kokkausvuoro, huomenna taas miehen ja saadaan merimiespihviä.
Minä käyn kaupassa ja laitan ruoan tässä taloudessa. Miehen ruoanlaittotaito rajoittuu kolmeen puolivalmistereseptiin joten ehkä parempi näin. Eikä hän voi sietää kaupassa käymistä. Välillä epätasainen työnjako harmittaa, mutta en kestäisi syödä italianpataa kahdesti viikossa...
Mieheni on innokas ja hyvä kokkaamaan. Osaa hoitaa myös ostokset, mitä tarvitsee kulloiseenkin ruokaan.
Meillä mies ei kokkaa ikinä..jos on keskenään lasten kanssa syövät joko minun laittamaa tai valmisruokia🙈Minä olen myös ainut joka käy meillä ruokakaupassa. Mutta en ole aatellu, että se on mikään ongelma, mies tekee paljon muuta kotona kyllä.
M55