Naiset! Onko miehen ajokortittomuus tai autottomuus turn-off?
Olen siis mies, jolla on muutama vuosi ollut ajokortti. Jo autokoulussa huomasin, että ajaminen ei ollut minun juttuni ja liikenteessä jännitti ja pelotti aina. Ajattelin, että nämä tunteet poistuu kunhan ajelen muutaman vuoden. Näin ei käynyt. Samat tunteet on vielä, vaikka olen ajanut kymmenentuhansia kilometrejä eri liikenetilanteissa niin ahdistus on aina päällä. En ole kuitenkaan joutunut onnettomuuksiin tai johonkin vastaavaan. Tunnen suurta helpotusta aina kun astun ulos autosta, enkä tarvitse ajaa. Pyöräilen, kävelen tai käytän julkisia mieluummin. Pyöräily on sitäpaitsi rakas harrastus.
Minulla ei muuten kiinnosta ajoneuvot lainkaan ja kaikki polttoainehinnat, vakuutukset, verot yms.
Tein vähän aikaa sitten päätöksen, että en aja enää autoa koskaan koska siitä ei yksinkertaisesti tule mitään ja kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.
Tuntuu, että tämä on monelle naiselle kynnyskysymys ja automaattinen oletus, että mies ajaa ja on autoa. Mieluiten, että molemmilla on auto. Onk tämä näin naiset? Mistä voisin sitten löytää naisen jolle tämä ei ole ongelma?
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:13"]
Ei, mutta vähän hankalaa sitä ajatellen, että jonain päivänä on lapsia.
[/quote] En ole ap mutta olen 30v isä, yh ja kaksi lasta. hyvin kulkee lapset pyörän perässä kärryssä kesät talvet. päätin aikoinaan, että ajan kortin kun on tarpeellista. sitä päivää tässä odotan edelleen.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:13"]
[/quote] En ole ap mutta olen 30v isä, yh ja kaksi lasta. hyvin kulkee lapset pyörän perässä kärryssä kesät talvet. päätin aikoinaan, että ajan kortin kun on tarpeellista. sitä päivää tässä odotan edelleen.
No ei ole turn-off! :) Toki kätevää olis jos mies ajaisi autoa kun itse en sellaista omista ja olen surkea kuski, mutta ei ole mikään "pakko". Kyllä liikkumiseen muitakin keinoja on.
Joillekin näköjään haittaa ja joillekin ei. Voi olla, että pakkeja tulee enemmän kuin mitä tulisi ajokortilliselle miehelle mutta en olisi kyllä valmis seurustelemaan sellaisen kanssa jonka mielestä ajokortillisuus on ehdoton vaatimus parisuhteelle.
Kiitos vastauksista!
Ap
Turn-off, kyllä miehessä pitää olla vähän rohkeutta ja machoa.
Ei ole jos kortti ei ole lähtenyt kuivumaan kännissä/huumeissa ajelusta
Ei nyt varsinaisesti turn off, mutta koska itse rakastan ajamista ja autoja, en voisi kuvitella itseäni suhteeseen ihmisen kanssa jota eivät autot ja ajaminen kiinnostaisi lainkaan.
Ton alotusviestin perusteella susta vaan huokuu, että olet kaikin puolin melkoinen nahjus.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:07"]
Ton alotusviestin perusteella susta vaan huokuu, että olet kaikin puolin melkoinen nahjus.
[/quote]
Joopajoo...Kaikki asiat eivät vaan yksinkertaisesti tunnu mukavalta kaikille ja minun kohdalla se on ajaminen. Muita "pelkoja" ei ole.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:19"]Mulle autoileva mies on itsestäänselvyys. En edes tunne ketään ajamatonta.
[/quote]
No, sä oletkin joku pahimman luolan wt ja et tune muita kuin bussikuskeja...
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:31"]
Autottomuus miehellä korreloi hyvin selvästi älykkyyden kanssa silloin kun kysymys ei ole köyhyydestä. Itselleni älykkyys on miehessä tärkeää, joten ajamattomuus on turn on.
[/quote]
Mun tietämillä kaikilla menestyneillä vanhemmilla miehillä on 50+k€ auto. Lääkäreitä, johtajia, dippa-inssejä ym, enkä tiedä yhtäkään autotonta. Tyhmyydelläkö he ovat elämässään menestyneet?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:13"]
[/quote]
Näitä asioita voi varmaan järjestellä jollakin tavalla.
Ap
[/quote]
Voi, silleen että nainen joutuu kuskaamaan lapset hoitoon ja harrastuksiin aina. Sen lisäksi joutuu kuskaamaan myös sinua. Minulle kortiton mies on turn-off siksi ettei täällä "maalla" mikään onnistu jouhevasti ilman autoa ja olet vain muille iso rasite. Mutta sinulla on toki kortti, ehkä pystyisit silloin tällöin auttamaan kuskailuissa ja muissa asioissa missä autoa kaivataan esim. jos pitää uusia huonekaluja roudata tai polttopuita hakea. Se, onko sinulla autoa on yhdentekevää, se on kuitenkin iso menoerä ja jos pärjäät ilman niin mainiota.
Oma isäni pelkäsi ajamista eikä meillä ollut autoa.Oli kyllä tosi hankala käydä perheen kanssa missään kun asuttiinkin syrjässä.Nyt kun ajattelee mitä menoja lapsilla on,harrastukset kaverisynttärit,uimaranta,isompi leikkipuisto,niin olen iloinen autosta.
Oishan se kiva jos miehellä kortti ois, mutta toisaalta mulla ei itselläkään ainakaa vielä ole :D Eli en ala kumppanilta sitä vaatimaan.
Autottomuus on ok mutta kortittomuus on turn-off, koska itselläni ei ole korttia niin helpottaa elämää jos taloudessa on edes yksi kortillinen henkilö, esim. jos lähtee reissuun
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:13"]
Tyhmyydelläkö he ovat elämässään menestyneet?
[/quote]
Huoraamalla.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:13"] Ei, mutta vähän hankalaa sitä ajatellen, että jonain päivänä on lapsia. [/quote] Näitä asioita voi varmaan järjestellä jollakin tavalla. Ap [/quote] Voi, silleen että nainen joutuu kuskaamaan lapset hoitoon ja harrastuksiin aina. Sen lisäksi joutuu kuskaamaan myös sinua. Minulle kortiton mies on turn-off siksi ettei täällä "maalla" mikään onnistu jouhevasti ilman autoa ja olet vain muille iso rasite. Mutta sinulla on toki kortti, ehkä pystyisit silloin tällöin auttamaan kuskailuissa ja muissa asioissa missä autoa kaivataan esim. jos pitää uusia huonekaluja roudata tai polttopuita hakea. Se, onko sinulla autoa on yhdentekevää, se on kuitenkin iso menoerä ja jos pärjäät ilman niin mainiota.
[/quote]
Voin kyllä rehellisesti sanoa, että kävelen tai pyöräilen kyllä jos on omia menoja. Kun on kunnon vaatteet niin se ei ole mikään ongelma. En minä kuskia halua, vaan parisuhteen.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:02"]Ei ole jos kortti ei ole lähtenyt kuivumaan kännissä/huumeissa ajelusta
[/quote]
Pahimmat nistit ja juopot eivät edes onnistu koskaan saamaan korttia, liian vaikeaa olla selvänä ja korttikin maksaa rahaa, jota nistillä kuluu muutenkin.
Osaavat esittää kunnollista ja olla huolissaan ilmastonmuutoksesta ja vaikuttavat kovasti fiksuilta ihmisiltä, voi olla että todellinen syy kortittomuuteen paljastuu vasta, kun asut nisitin/juopon kanssa saman katon alla.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:02"]Ei ole jos kortti ei ole lähtenyt kuivumaan kännissä/huumeissa ajelusta [/quote] Pahimmat nistit ja juopot eivät edes onnistu koskaan saamaan korttia, liian vaikeaa olla selvänä ja korttikin maksaa rahaa, jota nistillä kuluu muutenkin. Osaavat esittää kunnollista ja olla huolissaan ilmastonmuutoksesta ja vaikuttavat kovasti fiksuilta ihmisiltä, voi olla että todellinen syy kortittomuuteen paljastuu vasta, kun asut nisitin/juopon kanssa saman katon alla.
[/quote]
Ei ole suhteessa luvassa rahaa eikä edes autoa, joten turha vaivautua.
No, on se kyllä hiukan. Ehkä jos asuttaisiin ihan Helsingin keskustassa, mutta muuten kyllä. Saati maaseudulla. En mä jaksaisi aina ajaa, kun toinen olisi kuin pikkukakara istumassa kyydissä.
Ja sitten ehkä se pahin... musta tuo kuulostaa kauhean epämiehekkäältä. Ei miehen tarvi olla autofriikki ja itseasiassa autorassaus on jopa miinus, mutta en mä haluaisi noin "neitimäistä" miestä. Tää on mun mielipide, mutta veikkaan, että aika moni nainen on samaa mieltä, vaikkei kehtaa sanoa.