Naiset! Onko miehen ajokortittomuus tai autottomuus turn-off?
Olen siis mies, jolla on muutama vuosi ollut ajokortti. Jo autokoulussa huomasin, että ajaminen ei ollut minun juttuni ja liikenteessä jännitti ja pelotti aina. Ajattelin, että nämä tunteet poistuu kunhan ajelen muutaman vuoden. Näin ei käynyt. Samat tunteet on vielä, vaikka olen ajanut kymmenentuhansia kilometrejä eri liikenetilanteissa niin ahdistus on aina päällä. En ole kuitenkaan joutunut onnettomuuksiin tai johonkin vastaavaan. Tunnen suurta helpotusta aina kun astun ulos autosta, enkä tarvitse ajaa. Pyöräilen, kävelen tai käytän julkisia mieluummin. Pyöräily on sitäpaitsi rakas harrastus.
Minulla ei muuten kiinnosta ajoneuvot lainkaan ja kaikki polttoainehinnat, vakuutukset, verot yms.
Tein vähän aikaa sitten päätöksen, että en aja enää autoa koskaan koska siitä ei yksinkertaisesti tule mitään ja kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.
Tuntuu, että tämä on monelle naiselle kynnyskysymys ja automaattinen oletus, että mies ajaa ja on autoa. Mieluiten, että molemmilla on auto. Onk tämä näin naiset? Mistä voisin sitten löytää naisen jolle tämä ei ole ongelma?
Kommentit (87)
Iske autoharrastaja, tykätään olla itse ratin takana niin on ihan sama onko miehellä ajokorttia vai ei.
Ja jos naiset mietitte sitä että on hankalaa lasten kanssa jos miehellä ei ole ajokorttia ja autoa niin hommatkaa ne ihan itse niin elämä on helppoa senkin jälkeen kun mies päätää häipyä, ei tarvitse sitten meille autoileville tutun tutuille soitella ja itkeä kun on niin vaikeaa.
Minä suhtaudun jonkin verran negatiivisesti kaikkiin aikuisiin, jotka eivät halua tai osaa ajaa autoa. Ajokortti on minulle sivistyksen ja pärjäämisen mitta. (Miinuksia satelee, satelee, satelee...)
Ei ole turn-off, mutta itse olen aina halunnut pitää autoni vapauden takia. Vapaa liikkuvuus on minulle tärkeää. Että jos miestä ei haittaa minun autoiluni, niin sitten homma vois toimia. Nykyinen mieheni ajoi jo ennen ku sillä oli kortti :)
Jos syy on se, että ei osaa/uskalla ajaa ja on itse sitä mieltä, että "siitä ei tule mitään" niin siinä tapauksessa on turn-off.
Jos syy taas on ideologinen, se ei ole niinkään paha, vaikka on se kyllä vähän...
Turn off. Ajan työkseni, joten vapaalla on kiva kun joku muu ajaa.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:30"]
Minä suhtaudun jonkin verran negatiivisesti kaikkiin aikuisiin, jotka eivät halua tai osaa ajaa autoa. Ajokortti on minulle sivistyksen ja pärjäämisen mitta. (Miinuksia satelee, satelee, satelee...)
[/quote]
Svistyksen ja pärjäämisen? Kerropas neropatti, että miten esim. halvaantunut ajaa autoa? Naurattavia tällaiset kommentit.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:17"]Hyvin pärjää pk-seudulla ilman autoa, ei mitään ongelmaa.
[/quote]
Minä ainakin haluan täältä luontoon ja mökille.
Aika nössö jos liikenne noin pelottaa. Se on turn off
Ei tähän voi vastata yleisesti. Jos miehellä on hyvä itsetunto ja tekee mitä huvittaa, ei tuollaisilla asioilla ole merkitystä. Mutta jos asiaan liittyy oman olemassaolon anteeksi pyytelyä niin sitten se on eri juttu.
Ei ole turn off, mutta kyllä se helpottaa, jos sen lisäksi asuu isommassa kaupungissa. Erityisesti silloin, jos hankkii lapsia. Kokemusta on, mun miehelläni ei ole ajokorttia, mutta lapsia löytyy ja homma toimii, kun asuu hyvien kulkuyhteyksien ja palveluiden lähellä ja miehen asenne on se, että pystyy liikkumaan itse ja lasten kanssa, ilman että on aina riippuvainen minun kuskaamisestani.
Pyöräilevät miehet sen sijaan ovat hyvinkin turn on;)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:17"]Hyvin pärjää pk-seudulla ilman autoa, ei mitään ongelmaa. [/quote] Minä ainakin haluan täältä luontoon ja mökille.
[/quote]
Meillä ei tuossa tapauksessa auta auto vaan vene. Saareen on aika paha mennä autolla.
No joo, mutta vain koska en itsekään uskalla ajaa. Eihän me päästäisi liikkumaan minnekään täältä, jos mieskään ei ajaisi...
Itselläni on sama tilanne, että ajokortti on, mutta en halua ajaa, koska pelkään. Nyt varsinkin kun on näitä tapauksia ollut, että joku lapsi on jäänyt auton alle. Olisi aika kamalaa, jos itse ajaisin jonkun hengiltä.
M24
Minulle autottomuus miehessä on valtava turn-on! Yksityisautoilijat ovat yleensä itsekkäitä mölkeröitä, jotka eivät piittaa siitä, että pilaavat toisten hengitysilman vaikka julkisilla pääsisi kulkemaan ihan yhtä hyvin. Jossain Pohjois-Karjalassa tilanne on eri, mutta ihmisten ilmoilla autoton mies on mahtava juttu! Eikä autoa tarvitse lastenkaan kanssa jos asuu edes kohtuuetäisyydellä palveluista. Esim. Tampereella pärjää loistavasti ilman autoakin.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:39"]
[/quote]
Svistyksen ja pärjäämisen? Kerropas neropatti, että miten esim. halvaantunut ajaa autoa? Naurattavia tällaiset kommentit.
[/quote]
Todelliset esteet ovat eri juttu, siis vammat, sairaudet ja ikä.
Se, että ei osaa eikä halua ajaa, ja varsinkin se, että tutisee ja säikkyy ratissa eikä silti paneudu ajamisen opettelemiseen, on vastenmielistä. Aikuisen ihmisen kuuluu osata ajaa autoa ja sillä selvä. Esimerkiksi hätätilanteessa on osattava ajaa sen sijaan, että vikisee tienvarressa ja selittää, että en minä autoa tarvitse. Kyydin pummaaminen autollisilta tuttavilta kerta toisensa jälkeen, koska "ei tarvitse autoa", on röyhkeää. Ja etenkin rouvat, jotka istuvat tärkeinä miestensä kyyditettävinä ja ruikuttavat osaamattomuuttaan tai ajokorttinsa käyttämättä jättämistään sitten, kun mies ei ennemmin tai myöhemmin pystykään ajamaan, hävetkööt.
Ajotaitoinen pärjää, ajotaitoinen ja autollinen pärjää paremmin. Ajokortti on kunnia-asia näin suuressa maassa. Ajotaito on sivistyksen ja turvallisuuden mitta - ajokortittomat pyöräilijät ja jalankulkijat kyllä erottuvat liikenteestä monenlaisen ymmärtämättömyytensä ja liikennesilmättömyytensä ansiosta.
Ei, koska asun paikassa jossa julkinen liikenne pelaa. Asia olisi eri jos asuisi paikassa jossa liikkuminen on hankalaa ilman autoa, silloin toki itsekin hommaisin kortin (nyt sitä ei minulla ole). Lasten kanssa olemme kylä liikkuneet ja reissaneet vaikkei autoa olekaan.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:39"]
[/quote]
[/quote]
Todelliset esteet ovat eri juttu, siis vammat, sairaudet ja ikä.
Se, että ei osaa eikä halua ajaa, ja varsinkin se, että tutisee ja säikkyy ratissa eikä silti paneudu ajamisen opettelemiseen, on vastenmielistä. Aikuisen ihmisen kuuluu osata ajaa autoa ja sillä selvä. Esimerkiksi hätätilanteessa on osattava ajaa sen sijaan, että vikisee tienvarressa ja selittää, että en minä autoa tarvitse. Kyydin pummaaminen autollisilta tuttavilta kerta toisensa jälkeen, koska "ei tarvitse autoa", on röyhkeää. Ja etenkin rouvat, jotka istuvat tärkeinä miestensä kyyditettävinä ja ruikuttavat osaamattomuuttaan tai ajokorttinsa käyttämättä jättämistään sitten, kun mies ei ennemmin tai myöhemmin pystykään ajamaan, hävetkööt.
Ajotaitoinen pärjää, ajotaitoinen ja autollinen pärjää paremmin. Ajokortti on kunnia-asia näin suuressa maassa. Ajotaito on sivistyksen ja turvallisuuden mitta - ajokortittomat pyöräilijät ja jalankulkijat kyllä erottuvat liikenteestä monenlaisen ymmärtämättömyytensä ja liikennesilmättömyytensä ansiosta.
[/quote]
Huoh, pyöräily on aivan eri asia kun autolla ajaminen. Ja minulla on kokemusta molemmista tietysti!
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:14"]
Vihreistä arvoista kiinnostuneet, suurissa kaupungeissa (Hki, tku, tre) asuvat naiset ovat sinulle sopiva kohderyhmä. Huomaa, että suurissa ksupingeissa on myös niitä naisia, jotka tykkäävät shoppailusta ja omakotitaloista ja autoilevista miehistä.
[/quote]
Jaa, itse asun maaseudulla. Bussit ja junat kyllä kulkee isoihin kaupunkeihin.
Ap
[/quote] Et sä kovin maaseudulla asu jos bussit kulkee. Meillä esimerkiksi on lähimmälle bussipysäkille hiukan alle 30km.
[/quote]
Tarkennetaan sitten senverran, että en asu lapissa.
Ap