Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset! Onko miehen ajokortittomuus tai autottomuus turn-off?

Vierailija
03.09.2015 |

Olen siis mies, jolla on muutama vuosi ollut ajokortti. Jo autokoulussa huomasin, että ajaminen ei ollut minun juttuni ja liikenteessä jännitti ja pelotti aina. Ajattelin, että nämä tunteet poistuu kunhan ajelen muutaman vuoden. Näin ei käynyt. Samat tunteet on vielä, vaikka olen ajanut kymmenentuhansia kilometrejä eri liikenetilanteissa niin ahdistus on aina päällä. En ole kuitenkaan joutunut onnettomuuksiin tai johonkin vastaavaan. Tunnen suurta helpotusta aina kun astun ulos autosta, enkä tarvitse ajaa. Pyöräilen, kävelen tai käytän julkisia mieluummin. Pyöräily on sitäpaitsi rakas harrastus.

Minulla ei muuten kiinnosta ajoneuvot lainkaan ja kaikki polttoainehinnat, vakuutukset, verot yms.

Tein vähän aikaa sitten päätöksen, että en aja enää autoa koskaan koska siitä ei yksinkertaisesti tule mitään ja kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Tuntuu, että tämä on monelle naiselle kynnyskysymys ja automaattinen oletus, että mies ajaa ja on autoa. Mieluiten, että molemmilla on auto. Onk tämä näin naiset? Mistä voisin sitten löytää naisen jolle tämä ei ole ongelma?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kummallakaan ajokorttia ja ihan aikuisia (yli 30-vuotiaita) ollaan. Eli ei ole minulle turn-off. Kyytejä ei pummita, jos on tarve päästä johonkin, jonne julkiset ei kulje, otetaan taksi. Kerran kesässä käydään maalla, sinne pääsee jonkun sukulaisen kyydillä (suvun aikataulujen mukaan tietenkin ja viskipullo tms. palkkioksi). Asumme paikassa, jossa auton pito olisi huomattavan hankalaa ja ennen kaikkea kallista.

On mulla ollut aikanaan myös autollisia poikakavereita ja ei ne suhteet ole autollisuuteen ole kaatunut, mutta eipä se auton kyydissä istuminenkaan ole säväyttänyt sitten täysi-ikäisyyden. Mutta jos ajaa autolla vain siksi, että "miehen pitää" ja antaa muiden päättää elämästään, niin se on turn-off.

Vierailija
82/87 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävälläni on ajokortti ja auto, itse en omista kumpaakaan. On varmasti olemassa niitäkin naisia, joita ei vaivaa miehen ajokortittomuus. Viranomaisten puolelta olen törmännyt monesti ja tulen varmasti jatkossakin kuulemaan sitä ainaista ihmettelyä. Viranomaiset ovat siis monesti olettaneet minun olevan kortillinen mies.

Huoltomiehen töitä on tarjottu ja ihmetelty ajokortittomuutta, hautuumaalle on tarjottu traktorikuskin töitä, autourheiluseurasta on tarjottu työtä ja ei tässä vielä edes kaikki mitä te-toimisto on tarjonnut, ottamatta ensin selvää omistanko ajokortin vai en. Olettamista ja luulemista kuulen jatkuvasti, naapuritkin on ihmetelleet miksi en aja autolla, ihmettely ei lopu varmaan koskaan muiden puolelta. Itse olen tehnyt päätöksen nuorena, että ajokorttia ja autoa en tarvitse, myös lapsettomuus on oma valintani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle autoileva mies on itsestäänselvyys. En edes tunne ketään ajamatonta.

Auto vaan ei ole kenellekään mikään 'itsestäänselvyys'.

Tiskiin tai tilille  tarvitaan rutkasti rahaa,ennenkuin minkäänlainen auto liikkeestä lähtee.

Ajokorttikaan ei ole kenellekään itsestäänselvyys,eikä ilmaiseksi saa sitäkään.  Kavereistani ainoastaan muutamalla on oma auto ,eikä heilläkään mikään kovin uusi.

Vierailija
84/87 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi miestä joka ei ymmärrä auton päälle ja ei edes osaa ajaa. Ei vaan onnistuisi. Ei kertakaikkiaan. Nykyinen mieheni on ajanu rallia ja sprinttiä monet vuodet. Rakentaa itse ajopelit alusta loppuun. Huoltaa ja korjaa perheemme autot. Ei ole ongelmaa mihin ratkaisua ei löytyisi.

Itse ajan työkseni maarakennuskoneita ja autolla ajo on luonnistanut aina. Ei haittaa on keli kuin keli. Ajan pitkiäkin matkoja väsymättä. esim 1000 km.

Joskus olen sanonut, et olis oikee painajainen, jos kotona odottais ajokortiton mies. Meikä tulis töistä tuhannen väsyneenä ja ukko vaatis käyttämään autolla jossain.. :D

Veljeni on kuin sinä. Ei vaan ikinä ole oppinut ajamaan. En suostu kyydissä istumaan, jos sillä on auto lainassa. En voi. Se on kamalaa hommaa.

Mutta koskaan ei voi sanoa, ei koskaan.... Jos joskus olisin vapailla markkinoilla, niin saattas siinä muut asiat nousta enempi esille, kun oikeen sattuis rakastumaan.

Vierailija
85/87 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:02"]Ei ole jos kortti ei ole lähtenyt kuivumaan kännissä/huumeissa ajelusta

Pahimmat nistit ja juopot eivät edes onnistu koskaan saamaan korttia, liian vaikeaa olla selvänä ja korttikin maksaa rahaa, jota nistillä kuluu muutenkin.

Osaavat esittää kunnollista ja olla huolissaan ilmastonmuutoksesta ja vaikuttavat kovasti fiksuilta ihmisiltä, voi olla että todellinen syy kortittomuuteen paljastuu vasta, kun asut nisitin/juopon kanssa saman katon alla.

Pahimmat nistit ja juopot eivät taida ajokortin tapaisista muodollisuuksista paljon piitata kun kääntävät parkkipaikalta jonkun kärryn taas  seuraavaa keikkaansa varten, tai lähtevät kaverinsa autolla kännissä liikenteeseen ääliöimään ja örveltämään muiden tielläliikkujien hengen kustannuksella. Tekemään siis jotain sellaista,mitä  ne vastuulliset ,kortittomat ja ympäristötietoiset fiksut  ihmiset eivät koskaan tekisi.

Heistä varmaan harvemmalla on kokemustakaan jonkun alkoholistin tai narkomaanin kämppiksinä asumisesta,saati sellaisesta ihmisestä puolisona tai elämänkumppanina. Fiksu näet osaa välttää jo ennakolta sellaiset tuttavuudetkin.

Vierailija
86/87 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sama tilanne, että ajokortti on, mutta en halua ajaa, koska pelkään. Nyt varsinkin kun on näitä tapauksia ollut, että joku lapsi on jäänyt auton alle. Olisi aika kamalaa, jos itse ajaisin jonkun hengiltä.

M24

Tämä on jo uskomatonta...

Vierailija
87/87 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies kulkee hevosella joka paikkaan?

Moottoripyörämies on joka tapauksessa kiinnostavampi jännämies kuin automies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi