Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliivien rinnakkaiskoot, mitä ihmettä?

Vierailija
02.09.2015 |

Oon siis koittanut lukea vaikka kuinka monta tekstiä ja katsellut taulukkoja, mutta en oo varma ymmärränkö siltikään tota rintaliivien rinnakkaiskokoa oikein.

Mittani ovat rintojen alta 100cm ja rintojen päältä 112cm. Näiden mittojen mukaan koko olisi 95D tai 90F. Onko tää nyt sit oikein? Ihmekään kun rintaliivit tuntuneet jo pidemmän aikaa todella epämukavilta, kun mukamas asiantuntevassa liikkeessä mun kooksi sanottiin 85B ja tuon kokoisia liivejä oon ostellut. Tuntuvat aina sovituskopissa hyviltä, mutta käytössä onkin sit ihan toinen juttu. Jotenkin vaan noi D ja F-kupit kuulostavat niin kamalan isoilta, kun eivät rintani nyt niin kovin isoilta kuitenkaan näytä..

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauiksista! Täytyy tosiaan tilata netistä liivejä, niin voi rauhassa sovitella kotona. Tuntuu vaan niin oudolta klikkailla ostoskoriin jotain muuta kuin sitä ikuista B-kuppia. Odotan kyllä innolla että pääsen testailemaan niitä. Todella ihanaa jos löytyy sopivan kokoiset.

En ole ennen raaskinut maksaa liiveistä kun just jonkun 20-30 euroa ja siksi kerrankin ajattelin panostaa ja maksaa reilusti enemmän, koska ajattelin että maksan mielelläni laadusta ja siitä että saan oikean kokoiset liivit päälle. En ole kehdannut edes miehelle sanoa, että taisi lähteä liivikaupasta kahdet liivit joita en voikaan käyttää..

Olen iloinen kun tänne on tullut näin asiallisia ja oikeasti auttavia vastauksia. Kiitos tosi paljon ja ihanaa loppuviikkoa! Nyt rintaliivejä tilaukseen! :)

Ap

Vierailija
22/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mitat on rintojen alta 83 ja rintojen päältä 95 ja koko 85B, ei ihme jos ap on tuntenut olonsa tukalaksi liian pienissä liiveissä! Mitkään rinnakkaiskoot (esim 80C) ei sovi mulle.

Luminerien laskuri antoi kooksi 75E - eihän tuo mene edes kiinni ja kupit hölskyy tyhjyyttään:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 09:20"]Mun mitat on rintojen alta 83 ja rintojen päältä 95 ja koko 85B, ei ihme jos ap on tuntenut olonsa tukalaksi liian pienissä liiveissä! Mitkään rinnakkaiskoot (esim 80C) ei sovi mulle.

Luminerien laskuri antoi kooksi 75E - eihän tuo mene edes kiinni ja kupit hölskyy tyhjyyttään:D
[/quote]
Mulla on koko 70F, ympärysmitta rinnan alta 77 cm ja päältä muistaakseni 94 cm. Kyllä uskon tuon 75E:n olevan sopiva sulle, kokeile ihmeessä. Älä missään nimessä käytä liiveissä isompaa ympärystä kuin omasi on – 85 on aivan liian iso.

Vierailija
24/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 09:20"]

Mun mitat on rintojen alta 83 ja rintojen päältä 95 ja koko 85B, ei ihme jos ap on tuntenut olonsa tukalaksi liian pienissä liiveissä! Mitkään rinnakkaiskoot (esim 80C) ei sovi mulle.

[/quote]

Oletko kokeillut tuota 75E kokoa? 

Vierailija
25/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mittanauhalla mittaaminen ja mitoista kuppikoon laskeminen on aika turhaa jos on roikkuvat rinnat. Mittaus kertoo tosiaan vain erotuksen mitoissa, mutta ei mitään rinnan tilavuudesta. Paras tapa löytää hyvä malli ja koko on sovittaa väsymättä kaikenlaisia malleja ja eri kokoja.

Jos et ollenkaan pidä omien rintojesi mallista, voit kokeilla niinsanottuja t-paitaliivejä, jotka on puristettu muotoon ja vuorattu ohuella toppauksella. Itse suosin ehdottomasti toppaamattomia liivejä, koska toppaukset suurentavat.

Vierailija
26/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:43"]

Millä lailla liivisi ovat tuntuneet epämukavilta? Mistä sait tuon d ja f kupin tulokseksi?

[/quote]

Jos ympärysmittasi rinnan alta on 100 cm niin varmaankin joku 85 puristaa ja kunnolla. Periaatteessa senttikoko pitäisi olla sama kuin se ymprärysmitta ja sitten kuppikoko tissin mukaan.

Ja kun tuota massaa ympärysmitan perusteella ilmeisesti on, tulee ongelmaksi että mikään vaate ei päällä oikein istu kun rasvakerros hyllyy epämääräisesti. Jos on periaatteessa mittojen mukainen, ei pysy päällä, ja jos on tiukempi, pureutuu läskeihin ja puristaa. 

Ympärysmitta on tuntunut kiristävältä ja samaan aikaan liivit nousevat selästä ylöspäin. Rinnat myös meinaavat pursuilla usein kupeista ulos, minulla on hieman roikkuvat rinnat ja hyvän tuntuisten ja mallisten liivien löytäminen on ollut todella vaikeaa. Siksi kävin liikkeessä pyytämässä apua ja tuntuu, että sain sieltä ihan väärää tietoa. Laskin oman rinnakkaiskokoni googlesta löytämäni taulukon mukaan.

Ap

[/quote]

Vierailija
27/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pääsetkö Marks and Spenceriin? Siellä on yllättävän laaja kokovalikoima ja hinta-laatusuhdekin hyvä (verrattuna esim. Changeen).

Vierailija
28/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:43"]

Millä lailla liivisi ovat tuntuneet epämukavilta? Mistä sait tuon d ja f kupin tulokseksi?

[/quote]

Ympärysmitta on tuntunut kiristävältä ja samaan aikaan liivit nousevat selästä ylöspäin. Rinnat myös meinaavat pursuilla usein kupeista ulos, minulla on hieman roikkuvat rinnat ja hyvän tuntuisten ja mallisten liivien löytäminen on ollut todella vaikeaa. Siksi kävin liikkeessä pyytämässä apua ja tuntuu, että sain sieltä ihan väärää tietoa. Laskin oman rinnakkaiskokoni googlesta löytämäni taulukon mukaan.

Ap

[/quote]

Valitettavasti myös alusvaateliikkeiden ns. asiantuntijat tuntuvat hyvin usein olevan aivan hakoteillä noiden kokojen kanssa. Rintaliivin malli muuten vaikuttaa hirveän paljon siihen miten rintasi asettuvat liiveihin. Vaikka jostain liivistä olisikin ihan oikea koko se ei välttämättä kertakaikkiaan tule koskaan olemään hyvä koska kuppi on tarkoitettu eri malliselle rinnalle kuin omasi ovat. 
[/quote]

Kannattaa valita mahdollisimman korkeat kupit eli sellaiset joissa siis sitä kuppikangasta on mahdollisimman ylös eikä niin että pääsee pursuilemaan. Kuulemma pushupit ei sovi jos rinnat on paljonkin roikkuvat. Jos ympärys on 100, sanoisin, että sen suurinenhan ympäryksenkin on oltava. Mulla se on jotain 75 ja käytän 75 ympäryksellä olevia.

Vierailija
29/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:45"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:43"] Millä lailla liivisi ovat tuntuneet epämukavilta? Mistä sait tuon d ja f kupin tulokseksi? [/quote] Ympärysmitta on tuntunut kiristävältä ja samaan aikaan liivit nousevat selästä ylöspäin. Rinnat myös meinaavat pursuilla usein kupeista ulos, minulla on hieman roikkuvat rinnat ja hyvän tuntuisten ja mallisten liivien löytäminen on ollut todella vaikeaa. Siksi kävin liikkeessä pyytämässä apua ja tuntuu, että sain sieltä ihan väärää tietoa. Laskin oman rinnakkaiskokoni googlesta löytämäni taulukon mukaan. Ap [/quote] Valitettavasti myös alusvaateliikkeiden ns. asiantuntijat tuntuvat hyvin usein olevan aivan hakoteillä noiden kokojen kanssa. Rintaliivin malli muuten vaikuttaa hirveän paljon siihen miten rintasi asettuvat liiveihin. Vaikka jostain liivistä olisikin ihan oikea koko se ei välttämättä kertakaikkiaan tule koskaan olemään hyvä koska kuppi on tarkoitettu eri malliselle rinnalle kuin omasi ovat.  [/quote] Kannattaa valita mahdollisimman korkeat kupit eli sellaiset joissa siis sitä kuppikangasta on mahdollisimman ylös eikä niin että pääsee pursuilemaan. Kuulemma pushupit ei sovi jos rinnat on paljonkin roikkuvat. Jos ympärys on 100, sanoisin, että sen suurinenhan ympäryksenkin on oltava. Mulla se on jotain 75 ja käytän 75 ympäryksellä olevia.

[/quote]

Ei ns full cup-mallinen liivi ratkaise mitään ongelmia jos koko on aivan väärä. Jos rinnan malli ei ole yläosastaan kovin täyteläinen, vaan rintakudos painottuu rinnan alaosaan, voi jäädä full cup liivissä kupin yläosa tyhjäksi (ja voi rinta pursuta kainalosta ulos kupista) Tietämättömämpi sovittaja voi kuvitella kupin olevan tällöin liian pienen vaikka kyse on rintaliivin mallin sopimattomuudesta hänen rintansa malliin. 

https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/wiki/shape_guide

Vierailija
30/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:45"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:43"] Millä lailla liivisi ovat tuntuneet epämukavilta? Mistä sait tuon d ja f kupin tulokseksi? [/quote] Ympärysmitta on tuntunut kiristävältä ja samaan aikaan liivit nousevat selästä ylöspäin. Rinnat myös meinaavat pursuilla usein kupeista ulos, minulla on hieman roikkuvat rinnat ja hyvän tuntuisten ja mallisten liivien löytäminen on ollut todella vaikeaa. Siksi kävin liikkeessä pyytämässä apua ja tuntuu, että sain sieltä ihan väärää tietoa. Laskin oman rinnakkaiskokoni googlesta löytämäni taulukon mukaan. Ap [/quote] Valitettavasti myös alusvaateliikkeiden ns. asiantuntijat tuntuvat hyvin usein olevan aivan hakoteillä noiden kokojen kanssa. Rintaliivin malli muuten vaikuttaa hirveän paljon siihen miten rintasi asettuvat liiveihin. Vaikka jostain liivistä olisikin ihan oikea koko se ei välttämättä kertakaikkiaan tule koskaan olemään hyvä koska kuppi on tarkoitettu eri malliselle rinnalle kuin omasi ovat.  [/quote] Kannattaa valita mahdollisimman korkeat kupit eli sellaiset joissa siis sitä kuppikangasta on mahdollisimman ylös eikä niin että pääsee pursuilemaan. Kuulemma pushupit ei sovi jos rinnat on paljonkin roikkuvat. Jos ympärys on 100, sanoisin, että sen suurinenhan ympäryksenkin on oltava. Mulla se on jotain 75 ja käytän 75 ympäryksellä olevia.

[/quote]

Ei sitä pursuiluongelmaa ratkaista korkeilla kupeilla vaan oikealla koolla.

Vierailija
31/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 09:20"]

[/quote]

Oletko kokeillut tuota 75E kokoa? 

[/quote]

Ei se varmaan ole kokeillut.

Monella on mielikuva että isompi kuin D-kuppi on valtava haavi. Monet arvioivat kuppikokonsa mielikuvien  (A=pieni, B ja C= keskikoko, D=iso) eikä faktojen perusteella, sitten kun mitataan koko ja saadaan vaikkapa E tai F tai G tai jopa isompi kuppikoko (joka on hyvinkin mahdollista varsinkin jos povekkaalla naisella on pieni ympärysmitta) sitä ei suostuta uskomaan koska eihän minulla ole niin isot rinnat. Samaan aikaan ihmetellään kun ns. omassa koossa on ihan mahdoton löytää hyväntuntuisia liivejä. 

Sitten naureskellaan, että rintaliiviteollisuudella on salaliitto rintaliiviliikkeiden kanssa kun ne yrittävät tarjota monta kokoa isompaa kuppikokoa ja pienempää ympärysmittaa kuin mihin on totuttu. 

Vierailija
32/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä niin totta! Olen itsekin aina mieltänyt asian juuri noin, että D alkaa olla jo iso koko ja sen jälkeen tulevat jotain ihan jättirintaisia. En ole koskaan edes kokeillut D-kupin liivejä, koska jo C tuntui ajatuksena ihan älyttömän isolta.

Vierailija
33/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:32"]

Toi on kyllä niin totta! Olen itsekin aina mieltänyt asian juuri noin, että D alkaa olla jo iso koko ja sen jälkeen tulevat jotain ihan jättirintaisia. En ole koskaan edes kokeillut D-kupin liivejä, koska jo C tuntui ajatuksena ihan älyttömän isolta.

[/quote]

Miksi niitä numeroita ja kirjaimia pitää liikaa tuijottaa? Ottaa sellaiset mitkä tuntuu hyviltä. Niinhän kengätkin ostetaan, eikä sen mukaan että minkä koon "pitäisi" sopia.

Vierailija
34/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

65-75D ja E (=DD) kuppikoon rintoja. Ihan valtavan kokoisia vai mitä. 

Vierailija
35/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:25"]

65-75D ja E (=DD) kuppikoon rintoja. Ihan valtavan kokoisia vai mitä. 

[/quote]

Ja linkki!

https://bfcidade.files.wordpress.com/2010/04/naprawde-duze-biusty2.jpg

Vierailija
36/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jossain vaateliikeessä on ollut seinällä sellaiset luokittelut, että esim. C - suuri povi, jne. :/ Oiskohan KappAhlissa vieläkin? Sain muuten taas pettyä kun Lindex mainosti keväällä (?) suureellisesti, että nyt heillä on ihan jokaiselle sopivat liivit. Useimmissa malleissa koot kuitenkin loppuu E-kuppiin.

Vierailija
37/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mistä ihmeestä tällaiset mielikuvat syntyvät? 

Vierailija
38/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans ohmettelen kuppikokoja. Mulla ihan pienet rinnat, mahtuu hyvin oma kämmenen sisään mutta koko liivwissä myyjien avustuksella 75DD ja joissain malleissa 75E. Ja olen siis lähes lauta. Mut hyvin istuu ja hyviltä tuntuu.

Vierailija
39/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:31"]

Mä kans ohmettelen kuppikokoja. Mulla ihan pienet rinnat, mahtuu hyvin oma kämmenen sisään mutta koko liivwissä myyjien avustuksella 75DD ja joissain malleissa 75E. Ja olen siis lähes lauta. Mut hyvin istuu ja hyviltä tuntuu.

[/quote]

Eihän siinä kuppikoossa ole ihmeteltävää, ihmeellisempää on ihmisten virheelliset käsitykset siitä miltä ne oikeasti näyttävät. 

Vierailija
40/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän artikkelin viimeinen kuva: http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/isot-rinnat-tekevat-elamastani-hankalaa/3315324  On kuin kuva rinnoistani! En ole koskaan löytänyt sopivan kokoisia liivejä ja sellaisia jotka oikeasti olisivat ja tuntuisivat hyvältä päällä.