Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintaliivien rinnakkaiskoot, mitä ihmettä?

Vierailija
02.09.2015 |

Oon siis koittanut lukea vaikka kuinka monta tekstiä ja katsellut taulukkoja, mutta en oo varma ymmärränkö siltikään tota rintaliivien rinnakkaiskokoa oikein.

Mittani ovat rintojen alta 100cm ja rintojen päältä 112cm. Näiden mittojen mukaan koko olisi 95D tai 90F. Onko tää nyt sit oikein? Ihmekään kun rintaliivit tuntuneet jo pidemmän aikaa todella epämukavilta, kun mukamas asiantuntevassa liikkeessä mun kooksi sanottiin 85B ja tuon kokoisia liivejä oon ostellut. Tuntuvat aina sovituskopissa hyviltä, mutta käytössä onkin sit ihan toinen juttu. Jotenkin vaan noi D ja F-kupit kuulostavat niin kamalan isoilta, kun eivät rintani nyt niin kovin isoilta kuitenkaan näytä..

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:39"]

Paljonko täällä porukka on valmiita maksamaan hyvistä liiveistä? Monetko liivit teillä on?

[/quote]

Viimeksi ostamani olivat melkein satasen Primadonnat. Keskimäärin kuitenkin maksan liiveistäni n.40-50€. Tilaan yleensä nettikaupoista englannista. Nyt on vaan kolmet liivit, kun laihdutus on kesken. Monet ovat menneet roskiin niiden jäätyä isoiksi. 

Vierailija
62/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaus ja liivien sovitus ei maksa yhtikäs mitään. Mene hyvään alusvaateliikkeeseen, he mittaavat ja kertovat sopivan koon heidän valikoimaansa. Muistakaa, että joka liikkeessä/joka merkillä ei ole samat kokomitoitukset, jossakin liikkeessä voit olla kokoa H mutta toisessa F. Sovitusta vaan kehiin!

Moni asiakas on lähes, miten sen sanoisi... pelonsekaisissa tunteissa 'joutuessaan' kokeilemaan täysin erikokoista liiviä kuin ovat tottuneet. Jotkut asiakkaat lyövät täysin puolustuskannalle, ja sanovat '' Olen tämän ja tämän kokoinen, ja olen ollut viimeiset 25vuotta, kyllä minä tiedän kokoni!" Oi, et tiedä. Kukaan ei ole 25vuotta saman kokoinen. Toki voit saada sen liivin päällesi, mutta se että istuuko se kuin nakutettu, on eri asia. Kuuluisa lausahdus ''Koolla ei ole väliä'' pätee myös tähän. Mitä väliä, jos kuppikoko on G? Ei se tee sinusta pukukopissa yhtäkkiä povipommia. Otsassasi ei tule lukemaan ''Olen kokoa 75G''. Tärkeintä on, että liivi istuu täydellisesti päälläsi. Kun on oikean kokoiset alusvaatteet, päällysvaatteetkin näyttävät erilaisemmalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö niissä kunnon liivikaupoissa myyjän nähdä rinnat että se voi neuvoa oikeanlaisten liivien ostossa? Vai riittääkö että mittaa siitä alta kun on rintsikat päällä?

Vierailija
64/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edelleenkään ymmärrä, onko esim. 75A ja 75D muuten ihan saman kokoiset ympärykseltään mutta vaan se kuppi on eri kokoinen?

Vierailija
65/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 00:41"]

Mä en edelleenkään ymmärrä, onko esim. 75A ja 75D muuten ihan saman kokoiset ympärykseltään mutta vaan se kuppi on eri kokoinen?

[/quote]

Joo

Vierailija
66/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy rintasi valmistaneelta lääkäriltä oikea koko. He yleensä tietävät.

Vierailija
67/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos toi pätee niin miten rinnakkaiskoossa sitten yhtäkkiä ne kupit ja ympärykset heittää suuntaan jos toiseen? Sitä just en tajua.. miten voi olla "sama koko" jos kuitenki sen ympärys ja kuppi on eri! :D

Vierailija
68/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mitään tiettyä mallia suunniteltu erityisesti roikkuville rinnoille?

Vierailija
69/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:00"]

No mutta jos toi pätee niin miten rinnakkaiskoossa sitten yhtäkkiä ne kupit ja ympärykset heittää suuntaan jos toiseen? Sitä just en tajua.. miten voi olla "sama koko" jos kuitenki sen ympärys ja kuppi on eri! :D

[/quote]

http://kupista-asiaa.blogspot.fi/2011/11/rintaliivien-rinnakkaiskoot.html

Vierailija
70/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettu on, en siltikään ilmeisesti sisäistänyt asiaa kunnolla koska ihmettelen asiaa edelleen..

Vierailija
71/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:41"]

Mulle taulukko myös näytti paljon suurempaa kokoa kuin olin kuvitellut että mulla on ja mitä liivejä käytän... Täytyykö sitä lähteä liiviostoksille tästä. Käytän yleensä B-kuppia ja ton mukaan olis jopa D ja E!

[/quote]

No kokeile edes huviksesi niitä D ja E kuppeja. Saatat yllättyä.  Naisten pitäisi päästä tuosta kuppien kirjainkammosta eroon. 

[/quote]

Huomasitko, että tarjotuissa oli ympärysmitta pienempi kuin B-kuppisessa? 

Oikeasti sekä B, C, D ja E kuppien tilavuus on sama eri ympärysmittaisissa. 

Kuppien mitoitus on myös vuosien varrella muuttunut. Tämän voivat todistaa kaikki ne, joilla on tallessa rintaliivejä menneiltä vuosikymmeniltä. Silloinen C75 saattaa hyvinkin olla nykyinen G70. Eikä tarvitse muuta kuin mennä lähimpään Changen liikkeeseen, niin normaalisti F-kuppia käyttävälle on heidän J-kuppinen liian pieni. Kyllä minä olin niin pettynyt, kun luulin kerrankin löytäväni sopivat, mutta ei!

Vierailija
72/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jotenkin usko noita rinnakkaiskokoja. Minun kokoni on 70G - monenkin liikken mukaan. Ja se istuu hyvin.

Jos otan rinnakkaiskoon ja pienemmän kupin, niin se rinta ei yksinkertaisesti mahdu siihen kuppiin. Se kuppi on liian pieni, ja rinta pursuaa kainaloista ja keskeltä ulos.

Ihan sama mikä on ympärysmitta - mutta kupin pitää olla tarpeeksi iso, jotta rinta pysyy siellä.

Vierailija
73/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:43"]

Millä lailla liivisi ovat tuntuneet epämukavilta? Mistä sait tuon d ja f kupin tulokseksi?

[/quote]

Ympärysmitta on tuntunut kiristävältä ja samaan aikaan liivit nousevat selästä ylöspäin. Rinnat myös meinaavat pursuilla usein kupeista ulos, minulla on hieman roikkuvat rinnat ja hyvän tuntuisten ja mallisten liivien löytäminen on ollut todella vaikeaa. Siksi kävin liikkeessä pyytämässä apua ja tuntuu, että sain sieltä ihan väärää tietoa. Laskin oman rinnakkaiskokoni googlesta löytämäni taulukon mukaan.

Ap

[/quote]

Kyllä noi merkit viittaisi että kuppikoko on ollut liian pieni. Rohkeasti kokeilet sellaisiakin kuppikokoja jotka ovat "mukavuusalueesi" ulkopuolella, eli niitä joiden olet kuvitellut aina olevan liian isoja. 

Kokeile tätä laskuria, minkä tuloksen se antaa? 

http://www.brasizecalculator.tk

[/quote]

Minä sain laskurilla saman mitan kuin liikkeetkin: 70G

Vierailija
74/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 00:36"]

Mittaus ja liivien sovitus ei maksa yhtikäs mitään. Mene hyvään alusvaateliikkeeseen, he mittaavat ja kertovat sopivan koon heidän valikoimaansa. Muistakaa, että joka liikkeessä/joka merkillä ei ole samat kokomitoitukset, jossakin liikkeessä voit olla kokoa H mutta toisessa F. Sovitusta vaan kehiin!

Moni asiakas on lähes, miten sen sanoisi... pelonsekaisissa tunteissa 'joutuessaan' kokeilemaan täysin erikokoista liiviä kuin ovat tottuneet. Jotkut asiakkaat lyövät täysin puolustuskannalle, ja sanovat '' Olen tämän ja tämän kokoinen, ja olen ollut viimeiset 25vuotta, kyllä minä tiedän kokoni!" Oi, et tiedä. Kukaan ei ole 25vuotta saman kokoinen. Toki voit saada sen liivin päällesi, mutta se että istuuko se kuin nakutettu, on eri asia. Kuuluisa lausahdus ''Koolla ei ole väliä'' pätee myös tähän. Mitä väliä, jos kuppikoko on G? Ei se tee sinusta pukukopissa yhtäkkiä povipommia. Otsassasi ei tule lukemaan ''Olen kokoa 75G''. Tärkeintä on, että liivi istuu täydellisesti päälläsi. Kun on oikean kokoiset alusvaatteet, päällysvaatteetkin näyttävät erilaisemmalta. 

[/quote]

Just näin. Ympärysmitta aiheuttaa myös muutosvastarintaa, ainakin mitä tältä palstalta on lukenut. Kun kerron olevani ympärykseltäni 77cm ja käyttäväni 70cm ympärysnauhaa saan kuulla sen olevan varmasti hirvittävän tiukka ja ihan liian kireä ja kokoni pitäisi olla 75cm.

Usein siis käytetään siis samanmittaista tai jopa hiukan suurempaa ympärysnauhaa kuin mitä rintakehän mittaus antaa tulokseksi. Ainakaan suuria rintoja tuollainen liivien kokovalinta ei tue ollenkaan. Pienellä kiinteällä povella voi vielä toimiakin. 

Vierailija
75/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 00:40"]

Täytyykö niissä kunnon liivikaupoissa myyjän nähdä rinnat että se voi neuvoa oikeanlaisten liivien ostossa? Vai riittääkö että mittaa siitä alta kun on rintsikat päällä?

[/quote]

Voi pitää liivit päällä

Vierailija
76/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnakkaiskokojen kupit ovat "samankokoisia" siksi, että niiden tilavuus on sama. Eli jos sitä sisältöä ajateltaisiin nesteenä niin niihin menisi saman moinen määrä nestettä. Mutta Muoto ja malli muuttuu.Esim : 80B Ja 75C,70D,Sama tilavuus Mutta Eri kokoinen kaari ja syvyys.  Samoin kupit ovat 70 liiveissä niin sanotusti lähempänä toisiaan ja 80 "kauempana". Itselleni istuu paremmin sellainen liivi jossa leveä kaari koska kainalotissit. Mutta koska rintakehä on isomittainen(eli olen vähän pullukka jolla on kokoon nähden pienehköt kainalotissit) niin pienempi liivi isommalla kupilla ei istu. Ja vielä se että isommalla kaarella pienemmällä ympäryksellä kupit ovat liian lähekkäin. 

Jos löytää täydellisesti istuvat liivit mutta ympärys puristaa niin kannattaa ottaa ja ostaa se jatkopala. Sen kanssa kun jonkin aikaa pitää niin ehkä liivi löystyy ja tulee mukavammaksi.

Vierailija
77/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten jos on laskeutuneet rinnat, niin mittaukset PITÄÄ tehdä toppaamattomat liivit päällä, muuten tulee ihan väärät mitat :)

Vierailija
78/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun voikin olla hankalaa! Rinnakkaiskokojen merkitystä en ymmärrä minäkään, mitä varten ne oikein ovat jos kerran yhden sopivan koon on löytänyt niin miten sitten kahdet eri kokoiset muka käyvät myös?

Vierailija
79/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:13"]

Voi että kun voikin olla hankalaa! Rinnakkaiskokojen merkitystä en ymmärrä minäkään, mitä varten ne oikein ovat jos kerran yhden sopivan koon on löytänyt niin miten sitten kahdet eri kokoiset muka käyvät myös?

[/quote]

Esim jos jossain rintaliivimallissa olet löytänyt koostasi liivin joka istuu kupista ihan täydellisesti, mutta ympärysnauha onkin napakampi mitä normaalisti omassa koossasi, voit kokeilla rinnakkaiskoon liiviä jossa kuppikoko pysyy tilavuudeltaan samana mutta ympärysnauha on suurempi. 

Vierailija
80/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 00:41"]

[/quote]

No on. Mikä tuossa on niin vaikea ymmärtää? Se numero kertoo ympärysmitan rinnan alta senttimetreinä ja kirjain perässä kertoo kupin koon. Lisäksi on huomattava, että sama kirjain eri ympärysmitoilla ei tarkoita saman kokoista kuppia. Eli 75 B ja 90 B kupit eivät ole saman kokoiset vaan jälkimmäisessä se on isompi.