Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliivien rinnakkaiskoot, mitä ihmettä?

Vierailija
02.09.2015 |

Oon siis koittanut lukea vaikka kuinka monta tekstiä ja katsellut taulukkoja, mutta en oo varma ymmärränkö siltikään tota rintaliivien rinnakkaiskokoa oikein.

Mittani ovat rintojen alta 100cm ja rintojen päältä 112cm. Näiden mittojen mukaan koko olisi 95D tai 90F. Onko tää nyt sit oikein? Ihmekään kun rintaliivit tuntuneet jo pidemmän aikaa todella epämukavilta, kun mukamas asiantuntevassa liikkeessä mun kooksi sanottiin 85B ja tuon kokoisia liivejä oon ostellut. Tuntuvat aina sovituskopissa hyviltä, mutta käytössä onkin sit ihan toinen juttu. Jotenkin vaan noi D ja F-kupit kuulostavat niin kamalan isoilta, kun eivät rintani nyt niin kovin isoilta kuitenkaan näytä..

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei oikein oo koskaan tullut vastaan elämän aikana mitään neuvoja siitä, millaiset liivit pitäiso hommata. Tämmösestä asiasta vois olla tytöille vaikka koulussa jollain terveystiedon tunnilla. Tuntuu, että kaikki on ihan pihalla siitä että minkä kokoset liivit oikeasti pitäis hankkia ja mitä kaikkea tulee ottaa huomioon.

Vierailija
42/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:22"]

Tän artikkelin viimeinen kuva: http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/isot-rinnat-tekevat-elamastani-hankalaa/3315324  On kuin kuva rinnoistani! En ole koskaan löytänyt sopivan kokoisia liivejä ja sellaisia jotka oikeasti olisivat ja tuntuisivat hyvältä päällä.

[/quote]

No mulla on myös suunnilleen tuon näköiset. Löydän kyllä liivejä, mallin kanssa vaan on tarkkaa. Kupissa on oltava tarpeeksi syvyyttä. Matalat ja laajat kupit eivät käy ollenkaan vaikka koko olisikin oikea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaat ympäryksen rintojen alta ja vähennät siitä 5-10 senttiä. Oikea kuppikoko löytyy sit kokeilemalla. Että ei kun alusvaateliikkeeseen, otat vaan lukuisia malleja ja kokoja (samalla ympäryksellä) kokeiltavaksi, kyllä varmasti joku sopiva löytyy. Malleissa on paljon eroja, ja eri merkkien koot vähän vaihtelevat. Muista myös säätää olkaimet sopivan kokoisiksi.

Vierailija
44/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:26"]

Missään ei oikein oo koskaan tullut vastaan elämän aikana mitään neuvoja siitä, millaiset liivit pitäiso hommata. Tämmösestä asiasta vois olla tytöille vaikka koulussa jollain terveystiedon tunnilla. Tuntuu, että kaikki on ihan pihalla siitä että minkä kokoset liivit oikeasti pitäis hankkia ja mitä kaikkea tulee ottaa huomioon.

[/quote]

Minä kuljin vielä vuosi sitten 80C kokoisissa liiveissä. Ne tuntuivat aina epämukavilta, olkaimet valuivat ja rinnat pursuivat kuppien yli. Kumartuessa rinnat putosivat kupeista. Tuskastuin tilanteeseen, aloin ottamaan selvää asioista, luin alusvaateblogeja ja täällä jo mainittua a bra that fits-foorumia, menin alusvaateliikkeeseen sovittamaan liivejä (sovitin valehtelematta kymmeniä liivejä, eri kokoisia ja malleja!). Nyt käytän kokoa 70G ja en edes huomaa että liivit ovat päällä, lisäksi vaatteet istuvat päälleni ihan erilailla, vyötärö tulee esille ja näyttää kuin olisin laihtunut mitä en oikeasti ole. 

Vierailija
45/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ehdottomasti Triumphin liivejä roikkuville rinnoille. Olen hoikka, mutta rintani ovat isot ja roikkuvat. Joudun vielä kumartelemaan jatkuvasti lasten takia ja ottamaan juoksuaskelia, jolloin rintojen tipahtaminen liiveistä ja hölskyminen on todella epämukavaa ja kiusallista. Mittasin kookseni 70E ja tilasin Amazon.de:stä kolmet Triumphin rintsikat, jotka istuvat kuin unelma! Maksoivat 40-50€ / kappale. Kannattaa ottaa kaarituetut mallit, joiden kuppien kangas menee kohtalaisen ylös.

Vierailija
46/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä ympärysmittaa pienennettyä vaikka nollaan asti kun vain kasvatetaan tarpeeksi kuppikokoa. Äärimmäisessä versiossa kaarituet alkavat rintakehän keskiosasta ja päätyvät selän keskelle, koko olisi silloin varmaan jotain Ö0. Eikä haittaa onko lauta vai ei jos kuppi ei ole syvä vaan ainoastaan leveä.

Se on sitten toinen asia kuinka mukavaa se on. Olen itsekin erehtynyt antamaan Changen myydä minulle I-kuppia, niin että se kaarituki sitten kalvoi kylkeä sen sijaan että kuppiosat olisivat perinteisen mallin mukaan edessä.

Vierailija
47/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ympärys voi pienentyä jos kuppi suurentuu? Eikös sen ympäryksen pitäis olla kokoajan sama kuitenkin?

Vierailija
48/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon löytänyt muutamat todella hyvät kaarituelliset liivit ja ne istuvat päälle kuin unelma, kunnes kaarituet tulevat siitä edestä rintojen keskeltä kankaan läpi ja alkavat inhottavasti tökkiä ihoa vasten. Jonkun aikaa näitä korjailen erilaisilla teippivirityksillä, kunnes revin tuet kokonaan pois ja silloin liivit menettävät muotonsa ja ovat taas huonot päällä..

Vierailija
49/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sovitatte rintaliivejä niin muistakaahan pukea ne päälle oikein, eli etunojassa kädellä vedätte kainalon kautta rintakudoksen kuppiin ja asetatte kaarituen oikealle paikalleen rinnan alle. Tässä hyvä blogipostaus jossa on kuvia ennen ja jälkeen rinnan asettelua kuppiin ja miten suuren eron se tekee rintaliivin istuvuuteen. Ja vaikuttaa myös kokovalintaan. 

http://brasandbodyimage.com/2012/09/05/putting-your-bra-on-properly/

Vierailija
50/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:13"]

Oon löytänyt muutamat todella hyvät kaarituelliset liivit ja ne istuvat päälle kuin unelma, kunnes kaarituet tulevat siitä edestä rintojen keskeltä kankaan läpi ja alkavat inhottavasti tökkiä ihoa vasten. Jonkun aikaa näitä korjailen erilaisilla teippivirityksillä, kunnes revin tuet kokonaan pois ja silloin liivit menettävät muotonsa ja ovat taas huonot päällä..

[/quote]

No tottakai ne ovat huonot päällä kun niistä häviää tukirakenne. Tuollaiset liivit kuuluvat roskikseen! 

Vierailija
51/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:42"]

Tässä taulukko: http://4.bp.blogspot.com/-0cpNs8NKPAk/VIbv_WvfVHI/AAAAAAAABjg/boFzUSZt4gw/s1600/rinnakkaiskoko-esimerkki-lumingerie.jpg

Käytätkö itse oikeaa kokoa tällä hetkellä? Tiedätkö mikä on rinnakkaiskokosi liiveissä?

[/quote]

Apua! Tuon mittataulukon mukaan mun koko olisi 70N :O 
Käytän yleensä kokoa 75Eja tiedän kyllä kokoni. 

Vierailija
52/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:13"]

Kun sovitatte rintaliivejä niin muistakaahan pukea ne päälle oikein, eli etunojassa kädellä vedätte kainalon kautta rintakudoksen kuppiin ja asetatte kaarituen oikealle paikalleen rinnan alle. Tässä hyvä blogipostaus jossa on kuvia ennen ja jälkeen rinnan asettelua kuppiin ja miten suuren eron se tekee rintaliivin istuvuuteen. Ja vaikuttaa myös kokovalintaan. 

http://brasandbodyimage.com/2012/09/05/putting-your-bra-on-properly/

[/quote]

Ei kai kukaan nyt vain lätkäise liivejä päälle? No, sellaisille ihmisille tämä on kyllä hyvä ohjeistus!

Ja tosiaan, kaaritukien tulee olla rintakehää vasten koko matkaltaan, muuten liivit eivät tue kunnolla. Se vaikuttaa ryhtiin eika merkittävästi.

Vierailija
53/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:42"]

Tässä taulukko: http://4.bp.blogspot.com/-0cpNs8NKPAk/VIbv_WvfVHI/AAAAAAAABjg/boFzUSZt4gw/s1600/rinnakkaiskoko-esimerkki-lumingerie.jpg

Käytätkö itse oikeaa kokoa tällä hetkellä? Tiedätkö mikä on rinnakkaiskokosi liiveissä?

[/quote]

Apua! Tuon mittataulukon mukaan mun koko olisi 70N :O 
Käytän yleensä kokoa 75Eja tiedän kyllä kokoni. 

[/quote]

Mulle se näytti ihan oikeaa kokoa, 70G.

Vierailija
54/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko täällä porukka on valmiita maksamaan hyvistä liiveistä? Monetko liivit teillä on?

Vierailija
55/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taulukko myös näytti paljon suurempaa kokoa kuin olin kuvitellut että mulla on ja mitä liivejä käytän... Täytyykö sitä lähteä liiviostoksille tästä. Käytän yleensä B-kuppia ja ton mukaan olis jopa D ja E!

Vierailija
56/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:39"]

Paljonko täällä porukka on valmiita maksamaan hyvistä liiveistä? Monetko liivit teillä on?

[/quote]

Netistä ostan noin kolmella kympillä yleensä. Kaupasta en saisi sillä edes yhtä kuppia. :) Liivejä on kertynyt vähän liikaa ja osa on väärän kokoisiakin, koska koko muuttuu painon mukaan. Siivosin kaapin ja heitin ehkä viidet pois. (Vähän kirpaisi, mutta käytettyjä liivejä ei oikein voi minnekään työntää.)

Vierailija
57/104 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:41"]

Mulle taulukko myös näytti paljon suurempaa kokoa kuin olin kuvitellut että mulla on ja mitä liivejä käytän... Täytyykö sitä lähteä liiviostoksille tästä. Käytän yleensä B-kuppia ja ton mukaan olis jopa D ja E!

[/quote]

No kokeile edes huviksesi niitä D ja E kuppeja. Saatat yllättyä.  Naisten pitäisi päästä tuosta kuppien kirjainkammosta eroon. 

Vierailija
58/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kans marks&spenceriltä kolmet aivan täydellisesti istuvat liivit!! Myyjä auttoi tunnollisesti, toi kaiken koppiin sovitettavaksi. Helppoa, eikä tarvinnut itse juosta ja pähkäillä että mitkä liivit on hyvät..

Vierailija
59/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pelkkä oikea koko ei ole ratkaisu vaan pitää löytää se sopiva malli eli leikkaus. Suomessa valtaosa myynnissä olevista liiveistä on topattuja ja balconette tai push-up liivejä, joten se jo rajoittaa valikoimaa.

Jos rinnat roikkuvat, on tärkeää, että rintaliivien nauha on todella napakka ja peilistä katsoessa kulkee vaakasuorassa. Jos nauha antaa selästä periksi eli nousee, etupuolella rinnat lopsahtavat alemmas. Siis napakka nauha on tärkeä. Ei vaan koko, vaan se materiaali. Jotkut siirtyvät rintojen löystyttyä leveään nauhaan, jossa on kolme paria hakasia pystysuorassa. Jotkut käyttävät ns. longline-liivejä, joissa on normaalia leveämpi nauhaosa, tämä tyyli nyt muodissa myös bikineissä, joten luulisi löytävän.

Yleensä roikkuva rinta on sellainen, jossa iho on löystynyt, joten rintaliivin kupin pitää olla sellainen, joka on sopivan syvä (kuppimainen, eikä pelkkä lappu joka peittää rinnan), jossa on useita saumoja tukena tai sivutuki. Joillekin käy tukeva balconettemalli, toisille täysikuppi.

Myös olkainten pitäisi olla hyvät, ei liian kapeat.

Laitan sopivia malleja aluksi M&S:n valikoimasta, koska se on edullinen. En tiedä onko Suomessa myynnissä kaikkia, mutta liikkeessä sovittaessa saisi edes käsityksen mikä heidän kokonsa ja mallinsa sopii, ja jos liikkeessä ei ole voi tilata netistä.

Tässä longline, balconette liivi:

http://www.marksandspencer.com/geometric-print-non-padded-longline-balcony-bra-dd-g/p/p22398896

Myös tällainen jossa on leveä nauha ja sivutuki kupissa voi toimia joillekin:

http://www.marksandspencer.com/maximum-support-hibiscus-embroidered-underwired-full-cup-bra-dd-h/p/p22395231

Jos rinta on syvä se tarvitsee usein kupin, joka on koottu kolmesta osasta, ja se tarkoittaa hintavampia merkkejä:

Esim. Elomin Betty-malli voisi olla sopiva, jos keskeltä pitää olla uurretumpi

http://www.elomilingerie.com/lingerie/betty/ss13/plunge_bra.aspx?colour=black

Muuten sitten joudut menemään alusvaateliikkeisiin ja kokeilemaan Primadonnaa, Twistiä, Chantellea, Simone Pereleä. Myyjästä sitten riippuu osaako neuvoa oikean mallin, ja onko heillä sitä ja voivatko tilata jos ei ole.

Vierailija
60/104 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanikammo tosiaan :D Ihan outoa näin yli 30 vuotiaana, ettei vieläkään osaa ostaa oikean kokoisia liivejä enkä taida tosiaan olla ainut..