Hoitajat vaativat mahdottomia.
Palkkaohjelma, jossa palkkoja korotetaan seuraavan viiden vuoden aikana yhteensä 25 - 30%. Hoitajat ovat jo nyt kohtuullisen hyvätuloisia. Kokeneet hoitajat tienaavat vuorotyössä kokonaisansiot, jotka ovat 40.000 - 50.000 vuodessa. Jos tuo ohjelma toteutuisi, tienaisivat hoitajat vuonna 2027 sellaiset 55.000 jopa 70.000 euroa vuodessa.
Olisivat melkoisia palkkakuningattaria. Tuo on aivan absurdi ajatus, eikä missään suhteessa muihin palkansaajiin. Julkinen talous ei kestä tuollaisia korotuksia.
Kommentit (1465)
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan bruttona 2 200e/kk. Vuositulot oli 42 000e. Saisipa edes 2 500e kuukausipalkkaa, kun ei näillä tuloilla laskuja maksella.
Tässä tyypillinen esimerkki hoitajien matematiikasta.
Vierailija kirjoitti:
En julkisesti enää halua sanoa olevani sairaanhoitaja. Niin paljon on tullut kuraa niskaan näillä jatkuvilla palkankorotuksilla. Ihan hyvin me jo tullaan toimeen. Ahneuden puolelle menee liittojenkin puolelta.
Trollihan se siellä huhuilee🤣
Ymmärtänet verotusta? Progressiivinen verotus, kuomaseni.
Progressiivinen verotus palkasta ja työn kuormittavuus, ihmishengistä, SINUNKIN, suuri vastuu, eivät kohtaa.
Verotuksen progressiivisuus koskee kaikkia palkansaajia, ei pelkästään hoitajia. Hoitajan palkan verotus ei ole sillä tasolla, että siitä jäisi netoksi vähemmän kuin vähemmän ansaitsevan netto. Jos hoitajan palkalla ei elätetä perhettä, kannattaa katsoa peiliin.
Olin muuten lähellä kuolla hoitajan ylimielisen asenteen vuoksi. Hoitajan mielestä rintakipuni oli lihasjumi, johon käski ottaa buranaa ja venytellä rintalihaksia. Hoitajan mielestä terveellä, nelikymppisellä normaalipainoisella henkilöllä ei voi olla muuta. Se hoitajan diagnosoima lihaskipu oli sepelvaltimotauti. Että sellaista vastuullisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan bruttona 2 200e/kk. Vuositulot oli 42 000e. Saisipa edes 2 500e kuukausipalkkaa, kun ei näillä tuloilla laskuja maksella.
Tässä tyypillinen esimerkki hoitajien matematiikasta.
Ja he antavat potilaille lääkkeet. Ei taida lääkäreiden ohjeet auttaa tuollaisille hoitajille.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajakato on jo nyt katastrofaalinen. Varsinkin sairaanhoitajat lähtevät nyt alalta. Koittakaa pärjäillä sitten kun sairastutte.
Niinhän me tehdään kokoajan jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Nythän me kohta saadaan ukrainalaisia hoitajia Suomeen, kunhan oppivat ensin suomenkielen. Hyvä niin.
Hyvä?? Minimipalkalla alipalkattuja naisia enimmäkseen!!
Noup. Laki tulee vastaan. Lue Finlex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, apsurdia on tuo väitteesi! Ja se, että edelleen vuonna 2022 tästä asiasta pitää vetää köyttä, kun muissa pohjoismaissa palkat ovat tasolla jolla elättää perheensä!
Maailman onnellisin kansa, 5 kertaa maailmassa. Silti maailman surkeimmin palkatut hoitajat hyvinvointivaltioista!
MIKSI? KENEN VASTUULLA? KENEN HYÖDYKSI?Vedetäänkö hoitajien palkasta extraveroja, jos sillä ei elätä perhettää? Meillä ansaitaan vähemmän kuin hoitajat, mutta perhe elätetään sillä.
Luis Vuitton vetää välistä.
Vierailija kirjoitti:
Progressiivinen verotus palkasta ja työn kuormittavuus, ihmishengistä, SINUNKIN, suuri vastuu, eivät kohtaa.Verotuksen progressiivisuus koskee kaikkia palkansaajia, ei pelkästään hoitajia. Hoitajan palkan verotus ei ole sillä tasolla, että siitä jäisi netoksi vähemmän kuin vähemmän ansaitsevan netto. Jos hoitajan palkalla ei elätetä perhettä, kannattaa katsoa peiliin.
Mitäs se trollikka provoilee🤣🤣🤣
Kyllä se sepelvaltimotauti on sun omia tekosia, sinä sohvalla makaava mättöevästelijä! Kuluuko viinakin paljon?
Olin muuten lähellä kuolla hoitajan ylimielisen asenteen vuoksi. Hoitajan mielestä rintakipuni oli lihasjumi, johon käski ottaa buranaa ja venytellä rintalihaksia. Hoitajan mielestä terveellä, nelikymppisellä normaalipainoisella henkilöllä ei voi olla muuta. Se hoitajan diagnosoima lihaskipu oli sepelvaltimotauti. Että sellaista vastuullisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman työni ohessa ohjaan jatkuvasti opiskelijoita, uusia työntekijöitä, myös englanniksi, sillä suomalaisia ei ole enää tulossa riittävästi. Eikä tuosta ohjauksesta makseta yhtään palkanlisää.
Olen ollut työelämässä 20 vuotta ja olen perehdyttänyt lukuisia tulokkaita. Olen työntekijäasemassa, en esimies. En saa perehdyttämisestä lisiä. Ylityöt tehdään tuntitunnista liukumana. Työtäni ei arvosteta ulkopuolisten toimesta, mutta itse olen sitä mieltä, että teen työtä, jolla on tarkoitus. En ole hoitaja. Palkkani on 2811 €, josta jää netoksi 2090 €. En valita. Mulla on hyvät työkaverit.
Vaihtakaa hoitajat alaa, jos kerran v*****taa.
Vaihda sinä ketjua, et kuulu tänne vi ttu pää!
Minun käskettiin päivystävön hoitajan toimwsta nauttia kuumaa sitruunateetä, kun olin ollut 5 pv korkeassa kuumeessa. Piti mennä yksityiselle lääkärille, joka totesi keuhkokuumeen ja sitten lähdettiinkin sairaalaan antibioottitiputukseen.
Sellaista vastuullista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Progressiivinen verotus palkasta ja työn kuormittavuus, ihmishengistä, SINUNKIN, suuri vastuu, eivät kohtaa.Verotuksen progressiivisuus koskee kaikkia palkansaajia, ei pelkästään hoitajia. Hoitajan palkan verotus ei ole sillä tasolla, että siitä jäisi netoksi vähemmän kuin vähemmän ansaitsevan netto. Jos hoitajan palkalla ei elätetä perhettä, kannattaa katsoa peiliin.
Missä sun oma vastuu terveydestä?? Mättöevästä ja viinaa menee, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän me kohta saadaan ukrainalaisia hoitajia Suomeen, kunhan oppivat ensin suomenkielen. Hyvä niin.
Hyvä?? Minimipalkalla alipalkattuja naisia enimmäkseen!!
Noup. Laki tulee vastaan. Lue Finlex.
Sehän on ihan valtavan kokoinen laki-ja säädöskokoelma. Haluat tietysti tarkentaa, mihin lakiin ja/tai säädökseen viittaat 🤣, ja kyllähän viimeistään liittonne, Tehykös se nyt oli, pitää huolen siitä, että TES: ä noudatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun käskettiin päivystävön hoitajan toimwsta nauttia kuumaa sitruunateetä, kun olin ollut 5 pv korkeassa kuumeessa. Piti mennä yksityiselle lääkärille, joka totesi keuhkokuumeen ja sitten lähdettiinkin sairaalaan antibioottitiputukseen.
Sellainen provotrollikka siellä🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sun oma vastuu terveydestä?? Mättöevästä ja viinaa menee, eikö?
Onpa negatiivinen olettama. Voisi melkein luulla, että jotain omakohtaista on taustalla tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen provotrollikka siellä🤣🤣
Päivystävän hoitajan? Juu trolli. Huono sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Sama hoitosuositus samaan vaivaan muuten, mutta Espoon kaupungilla se on puolukkamehu. Juo puolukkamehua.
Vierailija kirjoitti:
Paljastuit, trolli. Hoitajat eivät tee diagnooseja.Sori.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun pääkaupunkiseudulla menee vuokrakaksiossa asumiseen 600€/kk enemmän kuin Lieksassa, mutta ei näy hoitajan palkassa tämä asumiskustannusten välinen ero! Mielestäni siis palkka saisi nousta myös alueellisen tarpeen mukaan! Olisi myös kohtuullista voida saada asuntolainaan! Toivomus siis olisi, että loput varat ei menisi vuokran jälkeen vain syömiseen ja vähiin vaatteisiin, välttämättömiin! Harrastuksetkin joutuu valitsemaan ilmaisista tai hyödyllisistä, jos nyt jotain jaksaa vapaalla enää tehdä.
TÄYTTÄ ASIAA TÄMÄKIN!!
Et edes ymmärrä bruton ja neton eroa, ja silti parempaa palkkaa pitäisi saada!?