Hoitajat vaativat mahdottomia.
Palkkaohjelma, jossa palkkoja korotetaan seuraavan viiden vuoden aikana yhteensä 25 - 30%. Hoitajat ovat jo nyt kohtuullisen hyvätuloisia. Kokeneet hoitajat tienaavat vuorotyössä kokonaisansiot, jotka ovat 40.000 - 50.000 vuodessa. Jos tuo ohjelma toteutuisi, tienaisivat hoitajat vuonna 2027 sellaiset 55.000 jopa 70.000 euroa vuodessa.
Olisivat melkoisia palkkakuningattaria. Tuo on aivan absurdi ajatus, eikä missään suhteessa muihin palkansaajiin. Julkinen talous ei kestä tuollaisia korotuksia.
Kommentit (1465)
Vierailija kirjoitti:
Kestävyysvaje on jo nyt mittava. Ei yhtään lisää palkkaa hoitajille ja maksuvelvoitetta tuleville sukupolville.
Ajattele, ja tällöin kun edellinen viesti on kirjoitettu, ei ollut Uniper-miljardeja menetetty. Siihen löytyi oitis rahat. No, olkaa ilman hoitoa sitten. Valintoja, valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hoitajille pitäisi maksaa enemmän kuin poliisille tai pelastajalle? Kertokaapa se.
Eihän niille maksetaan. Myöskään tulevaisuudessa. Kyllä miehet on pitänyt huolen palkoistaan ja siksi ovatkin suut supussa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti toinen hoitajien palkkojen korotuksia arvostellut ketju poistettiin. Itse en halua maksaa enempää veroja jotta hoitajat saisivat enemmän palkkaa ja mielestäni minulla on veronmaksajana täysi oikeus tähän mielipiteeseen.
Hoitajien työoloja pitää helpottaa muilla keinoin kuin toisten maksutaakkaa lisäämällä. Jos veroja nostetaan niin se tarkoittaa sitä, että muiden on tehtävä enemmän töitä. On melko pöyristyttävää, että minun olisi oltava kenties useita tunteja kk lisää töissä jotta käteen jäävä palkkani pysyisi samana. Koska sitähän verojen nosto tarkoittaisi.
Uniper-miljardit haluat kuitenkin maksaa? Sun pussista nekin kaivetaan, halusit tai et.
Hyvin menee Sveitsillä kuitenkin. Varaa maksaa monia asioita itse? Eivät tuota/haali riesoja?