Suomeen iski kunnon sensuuri
Nyt isot mediatalot ovat yhteistuumissa päättäneet että viedään sananvapaus pois.
Kommentit (55)
Muistutus mediataloille : Viimeinen sammuttakoon valot.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:13"]Uurnilla tavataan ja vaihtoehtoisia medioita on.... Ja hyviä YT-neuvotteluita vain sinne mediataloihin. Ei suomalaiset ole niin tyhmiä kuin luullaan....
[/quote]Toimittajat on ylimielisiä typeryksiä. Ihan oikein niille kun menettävät työpaikkansa.
Eipähän Suomi enää eroa tippaakaan Pohjois-Koreasta, missä on myös kielletty julkinen keskustelu lehdistömediassa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:41"]
Päivän paras uutinen. Jos ei itse osata arvioida keskustelun asiallisuutta, on erittäin hyvä että se tehdään keskustelijoiden puolesta.
[/quote]
Ei keskustelijat tuota sensuuria laittanut, vaan media.
[/quote]
No niin juuri. Keskustelijat itse eivät pysty suodattamaan, vain vuodattamaan, joten hyvä, että sitä rajoitetaan. En ymmärrä miksi pitäisi olla oikeus mollata asiattomasti ja jopa valehdella.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:48"]
Päivän paras uutinen. Jos ei itse osata arvioida keskustelun asiallisuutta, on erittäin hyvä että se tehdään keskustelijoiden puolesta.
[/quote]
[/quote]
No niin juuri. Keskustelijat itse eivät pysty suodattamaan, vain vuodattamaan, joten hyvä, että sitä rajoitetaan. En ymmärrä miksi pitäisi olla oikeus mollata asiattomasti ja jopa valehdella.
[/quote]
Sananvapaus. Ihmisiällä on oikeus sanoa ääneen asioita mistä sinä et tykkää.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:43"]
Luojan kiitos! Demokratiassa ja sananvapaudessa on yksi huono puoli: myös idiootit saavat äänensä kuuluviin.
[/quote]
Sanoppa muuta. Näin näppärästi pohjoismainen demokratia piilotetaan natsien propagandakoneiston suojelevien siipien alle.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:25"]Vihapuheesta on tullut uusi muotisana, jota käytetään heti jos joku kritisoi maahanmuuttoa tai kertoo ongelmista mitä se tuo mukanaan. [/quote] Mamukriittiset ei osaa keskustella asiallisesti vaan suoltavat rasistista paskaa. Opetelkaa keskustelemaan asiallisesti niin ei tarvitse sensuroida.
[/quote]
Se varmaan johtuu siitä että teille kaikki on rasistista kun etsitte sitä ihan paikoista jossa sitä ei edes ole. Tässä asetelmassa maahanmuuttokriittiset antavat negatiivista kommentointia yleensä vielä joka kohdistuu toimittajan kirjoituksen alhaisuuteen(lue HSn kommentiosiota) kaikki tämä negatiivinen luokitellaan pahaksi useasti aivan sama miten asiallisesti se olisi kirjoitettu. Sitten Tämä vastapuoli on kannalla jossa kaikki on positiivista joten he voivat suoltaa ihan mitä lystää sillä eihän ihanatunelmat ja utopiat ole missään vaiheessa pahaa vaikka ihan täyttä paskapuhetta olisi. Eikä se vastapuolen räksytys persurasistinatsi..ole vihapuhetta sillä negatiivista saa haukkua negatiivisesti mutta positiivsta ei saa kritisoida negatiivisesti. Ikävä totuus ei saa olla enää totuus vaan unelmasta toitotetaan totuus joka sitten vakiintuu totuudeksi. <-- On muuten identtinen tapahtuma mitä ruotsissa kävi.
Nytten tässä siirretään joko kommentointi pois kokonaan tai sitten moderoidaan jonkun oman mielipiteen mukaisesti kommentit pois.
Paskat tässä mitään sananvapautta olla rajaamassa. Vapaahan se netti edelleen on kenenkin kirjoittaa mitä tahansa. Keskustelupalstoja riittää, some on levittäytynyt joka laaksoon ja notkelmaan ja oman blogin tai foorumin voi perustaa ilmaiseksi.
Tässä palataan siihen, mikä lehtien ja uutispalveluiden puhtain tarkoitus on: toimittaa uutisia ja artikkeleita - tuottaen sisältönsä itse - eikä johtaa naama punaisena huutavan sikanautakuoron aivopierukonserttia, johon moni onkin siirtynyt suoraan lukematta muuta kuin otsikon ja ingressin.
Tiedonvälitys varmasti neutralisoituu ja rauhoittuu. Voi olla että joku ehtii jopa pohtia lukemaansa päässään.
[/quote]
Täähän oli vitsi, olihan? Etenkin tuo "tuottaen sisältönsä itse", sillä Sanomahan on jo pitkään kopioinut palstalta suoraa juttujaan.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:13"]
Eikö VIHAPUHEEN SUITSIMINEN soita sulla mitään hälytyskelloja? Eikö mieleesi mahdu, että käyttäydyt epäasiallisesti ja aiheutat pelkoa, vihaa ja kärsimystä? Luuletko että oma toimintasi eroaa yhtään esim. aggressiivisesti käyttäytyvän maahanmuuttajan teoista, vaikka sellainen olisi mielestäsi kategorisesti tuomittavaa? Häh? Eikö mikään valo pala, haloo?
[/quote]
Rinnastatko oikeasti raiskauksen ja kirjoitetun mielipiteen, jonka mukaan turvapaikanhakijoiden taustat tulisi tarkastaa jo EU-lähtömaassa?
[/quote]Oho. Tuollaista perusteltua mielipidettä en olekaan lukenut vielä täältä. Miten romahtaneessa maassa tarkistetaan tausta? Miksi sana raiskaus esiintyy jokaisessa kirjoittamassasi kommentissa? Ihan kuin jokainen pakolainen olisi väkivallan tekijä. He lähtivät pois välttyääkseen väkivallalta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sananvapaus. Ihmisiällä on oikeus sanoa ääneen asioita mistä sinä et tykkää.
[/quote]
Ja näin on toki edelleen. Eikä minulla eikä kenelläkään muullakaan ole luonnollisesti mitään velvollisuutta tarjota sinulle ilmaiseksi kanavaa sille sanomallesi.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:13"]
Kannatan! Vihapuhe ei ole yhtä kuin rakentava kritiikki. Tätä ei moni vaikuta ymmärtävän.
[/quote]
Mikä logiikka. Koko keskustelu pitää kieltää koska siellä on vihapuhetta?
[/quote]
Keskustelujen sulkeminen johtunee siitä, että resurssit niiden moderoimiseen ovat rajalliset. Jos resurssit eivät riitä vain vihapuheen sensurointiin, on toinen vaihtoehto sensuroida koko keskustelu. Olisi varmaan alun alkaenkin kannattanut pysytellä asisllisuuden rajoissa, niin ehkä tilanne ei nyt olisi tämä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:41"]Äänestä PS. [/quote] Persut ei ole nytkään saanut mitään aikaa hallituksessa ja pakolaisia tulee ennätysmäärä. Tyhmä täytyy olla jos luottaa takinkääntäjä soiniin.
[/quote]
PS:ssä on silti kriittisimmät äänenpainot. Luuletko että Kokoomus, Vihreät tai kenties Keskusta olisivat sen parempi vaihtoehto?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:54"]
Paskat tässä mitään sananvapautta olla rajaamassa. Vapaahan se netti edelleen on kenenkin kirjoittaa mitä tahansa. Keskustelupalstoja riittää, some on levittäytynyt joka laaksoon ja notkelmaan ja oman blogin tai foorumin voi perustaa ilmaiseksi.
Tässä palataan siihen, mikä lehtien ja uutispalveluiden puhtain tarkoitus on: toimittaa uutisia ja artikkeleita - tuottaen sisältönsä itse - eikä johtaa naama punaisena huutavan sikanautakuoron aivopierukonserttia, johon moni onkin siirtynyt suoraan lukematta muuta kuin otsikon ja ingressin.
Tiedonvälitys varmasti neutralisoituu ja rauhoittuu. Voi olla että joku ehtii jopa pohtia lukemaansa päässään.
[/quote]
Täähän oli vitsi, olihan? Etenkin tuo "tuottaen sisältönsä itse", sillä Sanomahan on jo pitkään kopioinut palstalta suoraa juttujaan.
[/quote]
Ei ollut vitsi. Miksi juuri uutisten yhteydessä tulisi olla kommenttiosasto? Se vie kaiken huomion itse uutiselta ja kiehuttaa verta ihan turhaan. Suurin osa kommenttiosastoista ei edes synny oikeaa keskustelua, pelkkää ala-arvoista inttämistä puolin ja toisin.
Kirjoittakaa perusteltuja, mietittyjä mielipidekirjoituksia ja julkaiskaa niitä itse.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:25"]
Vihapuheesta on tullut uusi muotisana, jota käytetään heti jos joku kritisoi maahanmuuttoa tai kertoo ongelmista mitä se tuo mukanaan.
[/quote]
Ei tietenkään. Järkevä ihminen ymmärtää, että on sekä maahanmuuttajien etu että suomalaisten etu, että siitä puhutaan. Keskustelulla vain on taipumus mennä roiskimiseksi ja huuteluksi.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 17:10"]
[/quote]
[/quote]
Ei ollut vitsi. Miksi juuri uutisten yhteydessä tulisi olla kommenttiosasto? Se vie kaiken huomion itse uutiselta ja kiehuttaa verta ihan turhaan. Suurin osa kommenttiosastoista ei edes synny oikeaa keskustelua, pelkkää ala-arvoista inttämistä puolin ja toisin.
Kirjoittakaa perusteltuja, mietittyjä mielipidekirjoituksia ja julkaiskaa niitä itse.
[/quote]
Mikä ihmeen toimitettu uutinen on lehtijuttu, joka on kopioitu tältä palstalta? Mitä ammattitaitoa se toimittajalta vaatii?
Se perusteltu mielipidekirjoitus ei ole ihan keskustelupalstakamaa, koska tosielämässä keskustelu ei pääsääntöisesti perustu lähdeviitteisiin.
Itse ainakin tein juttuvinkin MV-lehteen ja se julkaistiin alle tunnin sisällä. Mikäs tämän parempaa vaikuttamista ja julkista keskustelua, kun voimme suoraan julkaista asioita ilman sensurointia.
Sananvapaus tarkoittaa sitä, ettei kukaan joudu vankilaan tai systemaattisen vainon kohteeksi mielipiteensä ilmaisemisesta. Se ei tarkoita sitä, että Hesarin on pakko julkaista mitä tahansa joku asiakas päättää pikaistuksissaan naputella.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 17:17"]
Sananvapaus tarkoittaa sitä, ettei kukaan joudu vankilaan tai systemaattisen vainon kohteeksi mielipiteensä ilmaisemisesta. Se ei tarkoita sitä, että Hesarin on pakko julkaista mitä tahansa joku asiakas päättää pikaistuksissaan naputella.
[/quote]
Valtakunnallisilla medioilla on tiettyjä vastuita.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 17:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mikä ihmeen toimitettu uutinen on lehtijuttu, joka on kopioitu tältä palstalta? Mitä ammattitaitoa se toimittajalta vaatii?
Se perusteltu mielipidekirjoitus ei ole ihan keskustelupalstakamaa, koska tosielämässä keskustelu ei pääsääntöisesti perustu lähdeviitteisiin.
[/quote]
Miten kommenttiosioihin liittyy se, että joku toimittaja on mennyt riman alta ja pöllinyt juttunsa netistä? Voihan palautetta lehdelle laittaa edelleen sähköpostilla, twiitata, jakaa Facebookissa palopuheiden kera.
Keskustelu, johon ei kuulu asianmukainen viittaus ja perustelut, ei perustu muuhun kuin tunteiden tuulettamiseen. Sillä ei ole mitään varsinaista informaatioarvoa. Se on kahvipöytäjutustelua, eikä sitä tarvita valtakunnanmediaan.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:41"]Äänestä PS.
[/quote]
Persut ei ole nytkään saanut mitään aikaa hallituksessa ja pakolaisia tulee ennätysmäärä. Tyhmä täytyy olla jos luottaa takinkääntäjä soiniin.