Suomen kaunein kesämökki
Nyt alkaa, tässä jaksossa esitellään skandinaavisia mökkejä.
Kommentit (930)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh, enpä olisi uskonut että suomalaisilla on vielä noin perinteinen maku mökeissä. Boomerit äänestäneet pääosin? Koska ei juuri kukaan alle viisikymppinen oikein tuollaisesta mökistä haaveile. Mä en haluaisi edes ilmaiseksi mennä sinne keskelle suota itikkaräkän keskelle kärsimään.
Juu, te nuorisolaiset olettekin todella hyvin vieraantuneet suomalaisesta luonnosta, jota Espan puisto ei edusta.
Hei
Mä en ole nuorisolainen vaan kohta kuuskymppinen täti.
Mutta näin se vaan menee. Jos et ole sattunut huomaamaan, Suomi on jatkanut kaupungistumista aina sotavuosista alkaen.
On ihan normaalia, että suossa rämpiminen ei ole nuoremmalle sukupolvelle lempipuuhaa lomalla.
Mutta tekisi heille todella hyvää.
Kaikki paikalliset on varmaan lahjottu äänestään sitä voittajahirvitystä. Painjaismainen paikka, jotain hyytävää kauhu leffaa vois kuvata noissa olosuhteissa.
Kauniita mökkejä Suomi täynnä, sitte tollane irvikuva niiden joukossa. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
No huh, enpä olisi uskonut että suomalaisilla on vielä noin perinteinen maku mökeissä. Boomerit äänestäneet pääosin? Koska ei juuri kukaan alle viisikymppinen oikein tuollaisesta mökistä haaveile. Mä en haluaisi edes ilmaiseksi mennä sinne keskelle suota itikkaräkän keskelle kärsimään.
Joskus itikoita on joskus ei juuri ollenkaan. Riippuu ajankohdasta, säästä ja mistä päin tuulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että jos siellä itikoita on , niin niistä olisi saanut jotain " makua ja kuvaa " kun oli esittelyt ohjelmassa ja vähintään nyt kun raatilaiset kävivät viemässä onnittelut voitosta. Istuivat ulkona juomassa kahvit kuksasta, enkä nähnyt yhtään itikkaa lähellä eikä kukaan niitä huitonut pois.
Pahimmat itikkapainajaiset olen kokenut Savossa. Niitä tuli sisällekin savupiipun kautta kynnes älysimme laittaa pellit kiinni.
Miten tuo voittaja voi olla Suomen kaunein mökki? Eikö suomalainen halua mökin järven tai meren rannalta? Olosuhteet voivat olla alkeelliset, mutta omalla mökillä pitää olla uintimahdollisuus. Missä nuo uivat?? Suossako? Mökki on pieni kuin per*silmä eikä todellakaan sisustusta voi sanoa kauniiksi. Tunnelmallinen toki, mutta nätti? Ehei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että jos siellä itikoita on , niin niistä olisi saanut jotain " makua ja kuvaa " kun oli esittelyt ohjelmassa ja vähintään nyt kun raatilaiset kävivät viemässä onnittelut voitosta. Istuivat ulkona juomassa kahvit kuksasta, enkä nähnyt yhtään itikkaa lähellä eikä kukaan niitä huitonut pois.
Pahimmat itikkapainajaiset olen kokenut Savossa. Niitä tuli sisällekin savupiipun kautta kynnes älysimme laittaa pellit kiinni.
Ainoa tapa selvitä hengissä Savosta - pelti kiinni!
Mökki pohjoisessa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus itikoita on joskus ei juuri ollenkaan. Riippuu ajankohdasta, säästä ja mistä päin tuulee.
Eiköhän niillä ollut myrkyt yllä ja Dermocellit (vai mitä ne kaasulla toimivat karkottimet nyt on nimeltään?) päällä, ellei useampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Iin mökki ei voittanut. Niin ruma ympäristö ja mökki kans ulkopuolelta. Ei tosin sisältäkään ihmeellinen. Ihmettelen joidenkin makua, mutta eipä se saanut äänistä kuin muutaman prosentin.
Ja minä ihmettelen sinun. Ei selvästikään nyanssien tajua ja pitäisi olla jotain kummallista. Tuomarit olivat selvästi pettyneitä kun Ii vasta viidentenä.
nyanssien tajua? Kolme ulko-ovea yhdellä seinällä, 0 väliseinää ja takaseinä yhtenäistä ladonseinämäistä lautaa. en siis ymmärrä niiden vierekkäisten ulko-ovien tarkoitusta. Ei sisäänkäyntiä, ei säilytystiloja, piha, jossa ei oikein mitään voi tehdä, koska vailla suojaa tuovaa kasvillisuutta tai rakenteita se on armottoman tuulinen ja silloin kun ei ole, on sääskiä valtavasti. Sisustus toi mieleeni Jyskin esittelytilan (tämä yhdisti montaa mökkiä).
Mieluisimmat mulle omaan käyttöön olisi ollut Leppävirta ja Hämeenlinna.
Minäkin pidin Hämeenlinnan mökistä, mutta en siitä, että siinä oli vieri vieressä muita mökkejä. Todella lähellä. Ilmakuvasta näkyi, vaikka muuten kuvattukin niin, että naapureita ei juurikaan näkyisi.
Järkyttävää, että tuollainen suolla oleva sähkötön tönö valittiin parhaaksi. Onhan ne maisemat varmaan kansalliromanttisen kauniit, mutta paarmat kiusana koko kesän.
en voi kui myötä häpeää tuntea tyrkky idiootit antavat tyrkympien idioottien pilata omistuksensa.
Olen myös boomeri enkä milloinkaan äänestäisi tuota mökkiä! Synkkä, kolkko ja arvostan juoksevaa vettä sekä sähköä... lapsuudessa alkeellisista oloista on tarpeeksi kärsitty!
Mökiltä toivoisin valoisuutta, avaruutta, vaikka mäntymetsän tuoksua ja mahdollisuutta uida. Mutta tämähän on vain yksi mielipide.
Luulin, että voittajamökki on joltain viiskytäluvulta, mutta onkin rakennettu v. 1993. Joten aika uudeksi huonokuntoinen, hirsimökki sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savossa on syytäkin olla peltikiinni, aamusta alkaen.
No eikö se ole suomalainen unelma: mökki niin korvessa, että ei ketään. Ei yhtään naapuria, ei ihmistä. Ei matkan varrella poikkeavia mökkivieraita.
Todellisuus voi olla vähän ankeaa mutta unelmoida voi.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös boomeri enkä milloinkaan äänestäisi tuota mökkiä! Synkkä, kolkko ja arvostan juoksevaa vettä sekä sähköä... lapsuudessa alkeellisista oloista on tarpeeksi kärsitty!
Mökiltä toivoisin valoisuutta, avaruutta, vaikka mäntymetsän tuoksua ja mahdollisuutta uida. Mutta tämähän on vain yksi mielipide.
Juuri niin, se on vain sinun mielipiteesi. Lähes puolet äänestäjistä äänesti Pessin piiloa. Mökin kauneudessa ei näy onko siellä juokseva vesi vai ei. Tässä etsittiin katsojien mielestä kauneinta mökkiä.
Kauhea.Itse en viihtyisi tuolla.No ei tarvi olla mökillä tiskikonetta ja eikä sisä wc. Ihan kiva tiskata käsin.Omasta mielestä mökkeilyyn kuuluu järvi ,mihin pääsee pulahtaa vaikka keskellä yötä.No jokainen tyylillään.
Oho. Mä katsoin vaan iltiksen kuvat kys mökistä ja ei, ei, ei. Suomen kaunein? :D Mitä ihmettä jengi on ajatellut äänestäessään. Melkoinen vitsi. Siitä puuttui kokonaan mielikuvitus eli se menninkäinen, josta nyt niin kovasti puhuttiin.
Eihän mökin mikään lukaali tarvii olla, mutta tuo on aivan tavallinen eräkämppä, joita tulee vaelluksilla eteen. Kauneuttakin saa etsiä. Pihapiirissä ei mitään.
Pääasia, että omistajat tykkää.
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole suomalainen unelma: mökki niin korvessa, että ei ketään. Ei yhtään naapuria, ei ihmistä. Ei matkan varrella poikkeavia mökkivieraita.
Noilla spekseillä ei ole tittelin kanssa mitään tekemistä. Ei liity kauneuteen mitenkään korpi ja naapurittomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla spekseillä ei ole tittelin kanssa mitään tekemistä. Ei liity kauneuteen mitenkään korpi ja naapurittomuus.
No totta! Unelmien mökki tai vaikka paras mökki. Mut ihmiset äänestivät tätä. - Sama