Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein kesämökki

Vierailija
21.03.2022 |

Nyt alkaa, tässä jaksossa esitellään skandinaavisia mökkejä.

Kommentit (930)

Vierailija
681/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei saisi viettämään siellä voittajamökissä päivääkään. Kamala, pimeä mökki keskellä suoaluetta. 

Vierailija
682/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, viihdeohjelmahan tämä(kin) on. Miksi ihmiset ottavat ne niin vakavasti? Minulle on aivan sama kuka mitäkin voittaa; Kiva katsoa silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vain kuvitella itikka- ja hyttymäärän tuolla suomökillä ja rannassa. Sitäpaitsi kesällä suoranta haisee todella pahalle. Uimaan en menisi suolampeen tai mikä tuo lie.

Mökki pimeä ja ympäristö ankea. Masennukseen ja alakuloon taipuvalle suomalaiselle todellinen murheellisten laulujen mökki.

Suokasvit tuoksuu hyvälle.  Kyllä voi polskia vedessä sehän on ilmeisesti umpeenkasvanut lampi. Sudenkorennot, sammakot  ja linnut syö hyttyset. 

Suolammen vesi on kirkasta ja kylmää sekä suoraan juomakelpoista, ellei lähellä ole jätteitä veteen tuottavaa maatilaa, sikalaa tms.

Suolammen vesi ei ole juomakelpoista sellaisenaan, eikä oikein muutenkaan. Suolampi muodostuu yleensä alueen alimpaan kohtaan, johon kaikki vedet virtaavat ympäristöstä. Vesi on usein hapanta, sisältää runsaasti humusta ja seisoo pitkiä aikoja = EI JUOTAVAKSI

Mutta tekee hyvää iholle. Suoturvettä myydään purkeissa ihonhoitoon. Auttaa moniin iho-ongelmiin. Ja pitää ihon myös sileänä. Yhdistettynä saunaan ihan parasta.

Vierailija
684/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt itkee ihmiset, jotka ei tykkää mökkeillä muutenkaan. Ötökät yök. Sähkötön yök. Vesijohdoton yök. Yök Yök. Nyyh.

Tämä nyt voitti kuitenkin murskaluvuin. Joten pulinat pois.

Vierailija
685/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin oikein kunnon huvila voitti,  huussi pihan perällä,  ei sähköö eikä mukavuuksia.

Lisää näitä mökkejä.

Vierailija
686/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suon reunassa, pimeä mökki!

Itku tulisi, jos vastaavanlaisessa joutuisi yöpymään..

HIRVEÄ!

Vierailija
687/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena kiva, mutta jos tuonne pitäisi oikeasti mennä ja siellä viihtyä niin ajatus muuttuu. Nautin mökkeilystä mielellään erityisen kauniissa maisemissa järven tai meren rannalla, eikä tuollainen erämökkeily vastaa tuota haavekuvaa missään määrin. 

Vierailija
688/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli hassua että ne tuomarit nipotti kaikissa muissa mökeissä sisustuksesta, mutta voittajamökissä oli täysin kulahtanut sisustus, varsinkin tekstiilit. Eikä se yhtäkkiä kiinnostanutkaan ketään.

Vierailija
689/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksena kiva, mutta jos tuonne pitäisi oikeasti mennä ja siellä viihtyä niin ajatus muuttuu. Nautin mökkeilystä mielellään erityisen kauniissa maisemissa järven tai meren rannalla, eikä tuollainen erämökkeily vastaa tuota haavekuvaa missään määrin. 

Tuontyyppinen mökki sopii juuri erähenkiselle ja karussa maisemassa viihtyvälle ihmiselle.

Itse arvostan myös kaunista maisemaa, järvi tai meri, hyvää uimarantaa, aurinkoista tonttia sekpalveluja ja muita ihmisiä sopivan matkan päässä.

Myös hyvät kulkuyhteydet mökille ja sopiva, ei liian pitkä matka kotoa. Mökille pitää päästä kulkemaan silloin kuin tykkää, ja myös pois sieltä. En halia olla sidottu ajatukseen, että mökin sijainti määrittää siellä olemiseni.

Lappi ja Pohjois-Suomi ovat niin kaukana Etelä-Suomesta, jossa asun, joten jo ajatuksen tasolla ei viehätä.

Vierailija
690/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli hassua että ne tuomarit nipotti kaikissa muissa mökeissä sisustuksesta, mutta voittajamökissä oli täysin kulahtanut sisustus, varsinkin tekstiilit. Eikä se yhtäkkiä kiinnostanutkaan ketään.

Ja kuollut karhu seinällä :O

Vierailija
691/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se karhuntalja tuossa voittaneessa mökissä? Meni hiukan ohi.

Olin ihan varma, että tuomarit hylkäävät jo kättelyssä mökin tuon kuolleen karhun takia. Mutta ei näköjään.

Ihmettelen edelleen kun voitti. Edes pääsi jatkoon. Mukana oli monta todella kodikasta ja viihtyisää mökkiä.

Kesämökissä pitäisi kehon, mielen ja silmän levätä.

Vierailija
692/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu  juttu! Minä olen sitä mieltä, että voittajamökki oli ehdottomasti huonoin ja epäviihtyisin. Niin tunkkainen vaikutelma. Suo ja pitkospuut loivat suorastaan painajaismaisen tunnelman. Minun suosikkini, se ihana punainen talo ei päässyt viiden parhaan joukkoon. Luulin, että se voittaisi. Kuten yksi niistä tuomareista sanoi laiturinäkymästä, että satumaisen lumoava. Se moottoripyöräilijäpariskunnan "mökki" puolestaan oli liian pramea ja ehkä olisi enemmänkin edustusasunto/-mökki. Sinänsä kyllä kaikki mökit olivat omalla tavallaan kivoja paitsi voittajamökki. Oli mielenkiintoinen kausi. Mukana hyvin erilaisia kesämökkejä.

Vierailija
693/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että suossa voi uida? Yritin googlettaa vimmatusti, mutta ei mitään tuloksia aiheesta. Eikö suo ole upottava, pohjaton, vaarallinen jne.

Vierailija
694/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman nimi pitäis muuttaa Suomen mielettömin maisema. Ei sisustuksella oo mitään merkitystä näissä, vaikka alunperin ohjelma siihen on luotu. Ei kommentoida sisustusta kuin ehkä parilla sanalla, huomio kiinnittyy vaan maisemiin tai arkkitehtuuriin. Ehkä suurin syy on se, että tuomareissa on kaksi arkkitehtia. Tuomarit jo vaihtoon!

Vierailija
695/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu  juttu! Minä olen sitä mieltä, että voittajamökki oli ehdottomasti huonoin ja epäviihtyisin. Niin tunkkainen vaikutelma. Suo ja pitkospuut loivat suorastaan painajaismaisen tunnelman. Minun suosikkini, se ihana punainen talo ei päässyt viiden parhaan joukkoon. Luulin, että se voittaisi. Kuten yksi niistä tuomareista sanoi laiturinäkymästä, että satumaisen lumoava. Se moottoripyöräilijäpariskunnan "mökki" puolestaan oli liian pramea ja ehkä olisi enemmänkin edustusasunto/-mökki. Sinänsä kyllä kaikki mökit olivat omalla tavallaan kivoja paitsi voittajamökki. Oli mielenkiintoinen kausi. Mukana hyvin erilaisia kesämökkejä.

Siis mulla aivan sama juttu! Olin ihan varma että se punainen joen rannalla oleva talo voittaa. Se rantamaisema oli kuin sadusta ja itse mökkikin oli pieteetillä laitettu, mutta kuitenkin kodikas ja silmää miellyttävä. Ihmettelen että se ei ollut edes viiden eniten ääniä saaneen joukossa 😲

Ja voittaja mökki.... Ihan varmaan kiva sille joka tykkää. Ja ilmeisesti hyvin monet tykkää. Itse en mäkäräisten, paarmojen ja muiden verenimijöiden keskellä viihtyisi. Ja mökki oli itsestään aika perus hirsimökki. Että aika ihmeellinen lopputulos mielestäni.

Vierailija
696/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kehuu Iin "mökkiä" , mutta hajuton, väritön ja mauton.

Jopa ahdistavan karu "pihoineen".

Ja lautaa, lautaa, lautaa...

Näitä samantyylisiä asuintaloja näkee lehdissä, missä koko rakennus on samaa lautaa seinineen...

Joo, ruma oli. Ihan kuin keskeneräinen. Näyttäisi paremmalta mustana tai siitä koivusta tehtynä, joka vähitellen harmaantuu.

Vierailija
697/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei saisi viettämään siellä voittajamökissä päivääkään. Kamala, pimeä mökki keskellä suoaluetta. 

Omasta mielestä otollinen miljöö kauhtarinalle tai kummitusjutuille. Mutta ehkä äänestäjät ovat kyllästyneitä sieviin mökkeihin ja mukavan näköiseen ympäristöön. Ehkä juuri tuon mökin erilainen tyyli viehätti heitä.

Vierailija
698/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun kerroit meille tämän tärkeän tiedon.

Vierailija
699/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toihan on ihan hirveää sontaa! 🤣 Etenkin sisältä, jos tuo kerran on olevinaan historiallinen erämökki, miksi siellä on karsea kasarikeittiö??

Vierailija
700/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna Sumari menetti kyllä nyt täysin kaikki pisteet mun silmissä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi