Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein kesämökki

Vierailija
21.03.2022 |

Nyt alkaa, tässä jaksossa esitellään skandinaavisia mökkejä.

Kommentit (930)

Vierailija
701/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei saisi viettämään siellä voittajamökissä päivääkään. Kamala, pimeä mökki keskellä suoaluetta. 

Omasta mielestä otollinen miljöö kauhtarinalle tai kummitusjutuille. Mutta ehkä äänestäjät ovat kyllästyneitä sieviin mökkeihin ja mukavan näköiseen ympäristöön. Ehkä juuri tuon mökin erilainen tyyli viehätti heitä.

upeat, alkuperäiset, luonnonkivi-tulisijat

Vierailija
702/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään Lestijärveltä? Miten kunta myi yleisen uimarannan yksityiskäyttöön? Onko teillä uusi parempi uimaranta? Eikö tuota käytetty? Sitä minä jäin ihmettelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa, että suurin osa Pelkosenniemen mökkiä hehkuttavista ei viihtyisi siellä kahta päivää pidempään.

Minulla on vastaava mökki Kuusamossa. Hyvin on viihdytty vuosikymmenet. Te muut olette vain ns, sivistyksen pilaamia nirppanokkia.

Vierailija
704/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suon reunassa, pimeä mökki!

Itku tulisi, jos vastaavanlaisessa joutuisi yöpymään..

HIRVEÄ!

Nirppanokka

Vierailija
705/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että voittajamökiksi valitaan mökki, jota vuokrataan ja joka on mukana airbnb-toiminnassa.

Vierailija
706/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vain kuvitella itikka- ja hyttymäärän tuolla suomökillä ja rannassa. Sitäpaitsi kesällä suoranta haisee todella pahalle. Uimaan en menisi suolampeen tai mikä tuo lie.

Mökki pimeä ja ympäristö ankea. Masennukseen ja alakuloon taipuvalle suomalaiselle todellinen murheellisten laulujen mökki.

Suokasvit tuoksuu hyvälle.  Kyllä voi polskia vedessä sehän on ilmeisesti umpeenkasvanut lampi. Sudenkorennot, sammakot  ja linnut syö hyttyset. 

Suolammen vesi on kirkasta ja kylmää sekä suoraan juomakelpoista, ellei lähellä ole jätteitä veteen tuottavaa maatilaa, sikalaa tms.

Suolammen vesi ei ole juomakelpoista sellaisenaan, eikä oikein muutenkaan. Suolampi muodostuu yleensä alueen alimpaan kohtaan, johon kaikki vedet virtaavat ympäristöstä. Vesi on usein hapanta, sisältää runsaasti humusta ja seisoo pitkiä aikoja = EI JUOTAVAKSI

Suolampia on monenlaisia. Jos siinä on virtaava vesi niin sitä voi juoda.

Vierailija
707/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman nimi pitäis muuttaa Suomen mielettömin maisema. Ei sisustuksella oo mitään merkitystä näissä, vaikka alunperin ohjelma siihen on luotu. Ei kommentoida sisustusta kuin ehkä parilla sanalla, huomio kiinnittyy vaan maisemiin tai arkkitehtuuriin. Ehkä suurin syy on se, että tuomareissa on kaksi arkkitehtia. Tuomarit jo vaihtoon!

Uusi nimi ehdottomasti. Ei ole kyseessä kaunein kesämökki, vaan sanoisin että viihtyisin/ mukavin kesäasunto. Ei siis mökkikään vaan kesäpaikka/ asunto.

Sanotaan, että kauneus on katsojan silmissä , mutta montakaan noista " mökeistä" ei voi sanoa kauniiksi.

Melkeinpä suurin osa oli jotain muuta.

Vierailija
708/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sanoi joku että tää voittajamökki on ihan painajainen! Joskus nuorena jouduin tuollaisessa mörskässä viettämään aikaa, kylmät väreet menee vieläkin.. 

Vierailija
709/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suon reunassa, pimeä mökki!

Itku tulisi, jos vastaavanlaisessa joutuisi yöpymään..

HIRVEÄ!

Mökki oli kuivalla kankaalla, eikä missään kostealla alueella. Kuinka lähellä se suo on mökkiä? Löytyykö jostain tarkempaa kuvausta alueesta?

Vierailija
710/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, enpä olisi uskonut että suomalaisilla on vielä noin perinteinen maku mökeissä. Boomerit äänestäneet pääosin? Koska ei juuri kukaan alle viisikymppinen oikein tuollaisesta mökistä haaveile. Mä en haluaisi edes ilmaiseksi mennä sinne keskelle suota itikkaräkän keskelle kärsimään.

Vierailija
711/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli havaittavissa "takaisin perusasioihin" (en keksinyt parempaa tapaa sanoa "back to basics") -ilmiö.

Ilmentää ihmisten kyllästymistä vitivalkoiseen korkeakiiltoon ja kapselikahvikoneisiin.

En sano, että sellaista olisi ollut muissa mökeissä mutta tämä oli se "suo, kuokka ja Jussi" -mökki.

Tuollaista on helppo romantisoida. Kuinka kivaa mökkeily sitten oikeasti olisi tuossa ympäristössä, onkin sitten sivuseikka.

Mut paradoksaalisesti on helppo kotisohvalta löhöten äänestää tällaista menneiden aikojen fiilismöksää.

Vierailija
712/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla vähän "Pessi", että viihtyy Pelkosenniemen mökillä.

Vierailija
713/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh, enpä olisi uskonut että suomalaisilla on vielä noin perinteinen maku mökeissä. Boomerit äänestäneet pääosin? Koska ei juuri kukaan alle viisikymppinen oikein tuollaisesta mökistä haaveile. Mä en haluaisi edes ilmaiseksi mennä sinne keskelle suota itikkaräkän keskelle kärsimään.

Juu, te nuorisolaiset olettekin todella hyvin vieraantuneet suomalaisesta luonnosta, jota Espan puisto ei edusta.

Vierailija
714/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman nimi pitäisi nyt olla Suomen kauhein mökki.

Sääli niitä osallistujia jotka olivat tehneet mökkinsä ja miljöön viihtyisäksi. Myös itse mökin ympäristö oli monessa todella kaunis, valoisa ja veden ääressä.

Se kuivanmaan mökkikin oli viehättävä ja rauhoittava.

En käsitä, itse en edes rauhoittuisi tuossa suomökissä. Liian synkkä, niin mökki kuin maisema.

Tuli myös joku kauhuleffa mieleeni. Monessahan on ollut tuontyylinen lavastus.

Vierailija
715/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään Lestijärveltä? Miten kunta myi yleisen uimarannan yksityiskäyttöön? Onko teillä uusi parempi uimaranta? Eikö tuota käytetty? Sitä minä jäin ihmettelemään.

Tämä!

Ihmettelin itsekin, miten kunta on myynyt uimarannan. Ja käykö tuolla rannalla porukkaa uimassa "kun tässähän on aina uitu."

Vierailija
716/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkosenniemen mökki toki ns. erämaa- alueella. Hieno paikka käydä. En tiedä miten siellä saisi aikansa kulumaan. Ei sähköjä niin öljylampun valossako sitten illalla lukee. Itse tykkään lukea mökillä. Kyllä suolammessa kiva olisi käydä uimassa. Jotta viihtyisi pitempää niin pitää varmaankin olla partiolainen luonteeltaan. Hienoa, että tällaisia paikkoja on. Olihan se hirsimökki kuin suoraan sadusta. Hieno mökki. Sama mökki jos olisi järven rannalla niin kyllä viihtyisin. Sisustaisin ehkä laittamalla maljakoihin tai kuparikannuihin luonnonkukkia, heiniä jne.

Vierailija
717/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noin 70-vuotias ja en olisi äänestänyt unissanikaan voittajaa.

Boomerit tuskin tykkäsivät, enemmänkin idealistiset ja koskaan tuonkaltaisessa itse asuneet ja eläneet ihmiset.

Monet vanhemmat ihmiset, jotka tietävät karun todellisuuden ja alkeelliset olosuhteet eivät siitä haaveile vaan juuri arvostavat ihan muuta.

Vierailija
718/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, te nuorisolaiset olettekin todella hyvin vieraantuneet suomalaisesta luonnosta, jota Espan puisto ei edusta.

Hei

Mä en ole nuorisolainen vaan kohta kuuskymppinen täti.

Mutta näin se vaan menee. Jos et ole sattunut huomaamaan, Suomi on jatkanut kaupungistumista aina sotavuosista alkaen.

On ihan normaalia, että suossa rämpiminen ei ole nuoremmalle sukupolvelle lempipuuhaa lomalla.

Vierailija
719/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että voittajamökiksi valitaan mökki, jota vuokrataan ja joka on mukana airbnb-toiminnassa.

Miksi? Monihan noista on vuokrattavissa.

Vierailija
720/930 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman nimi pitäisi nyt olla Suomen kauhein mökki.

Sääli niitä osallistujia jotka olivat tehneet mökkinsä ja miljöön viihtyisäksi. Myös itse mökin ympäristö oli monessa todella kaunis, valoisa ja veden ääressä.

Se kuivanmaan mökkikin oli viehättävä ja rauhoittava.

En käsitä, itse en edes rauhoittuisi tuossa suomökissä. Liian synkkä, niin mökki kuin maisema.

Tuli myös joku kauhuleffa mieleeni. Monessahan on ollut tuontyylinen lavastus.

Riippuu mielenlaadusta miten asiat näkee. Toisilla se on synkempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä