Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsynyt koululaisen yökasteluun

Vierailija
02.09.2015 |

Alkavat voimat olla vähissä tokaluokkalaisen yökastelijan kanssa. Olen lukenut aiheesta paljon ja varmasti olisi nyt korkein aika lähteä lääkärin juttusille. En tiedä onko kenelläkään kokemusta asiasta, mutta taitaa tämä olla aika yleinen ongelma, mitä nyt noita palstoja lueskelee.

Tuntuu, että kastelu on nyt pahentunut, kun perheessä on ollut muutoksia ja murheita muutenkin, vaikka psykologisesta vaivasta ei pitäisikään olla kyse. Pahimmillaan pesen kahdet kastuneet lakanat per yö. Viisihenkisellä perheellä on muutenkin pyykkiä tarpeeksi ja olen itse väsynyt loppuraskauden vuoksi. Välillä päivisinkin lirahtelee housuun, aivan kuin lapsi ei millään haluaisi mennä ajoissa vessaan.

Yöllä herätellään pissalle, mutta aina ei itsekään herää kellon soittoon tai sänky on jo ehtinyt kastua. Asiaa vaikeuttaa vielä lapsen totaaliset raivokohtaukset, kun pitäisi nousta sängystä pesulle. Siinä herää koko talo ja itse on vaikea suhtautua asiaan neutraalisti kun toinen rääkyy ja vastustelee suihkuun menoa.

Olen aika väsynyt tilanteeseen. Onko kenelläkään ollut apua lääkityksestä tai hälytinpatjasta? Enää kuntakaan ei tarjoa patjaa lainaan vaan se pitää itse ostaa... Nyt olisi hyvät neuvot kalliit!

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumaako lie, mutta kummitytöltäni yökastelu loppui kuin seinään sen jälkeen, kun hänellä todettiin 8-vuotiaana virtsatulehdus, johon hän sai antibiootit.

Tyttö tutkittiin lääkärissä verikokein ja ultraten, kun hän oli 6 vuotta. Mitään syytä yökastelulle ei löytynyt. Tyttö söi allergian vuoksi väsyttäviä antihistamiineja, joten lääkäri epäili, ettei tyttö siksi välttis herää pissalle. Tytöltä otettiin aiemminkin virtsanäytteitä, mutta vaikka ystäväni (tytön äiti) pyysi, että näyte laitettaisiin varalta vielä viljelyyn, siihen ei koskaan suostuttu.

Ystävälläni oli ollut raskausaikana piilevä virtsatulehdus, joka laitettiin viljelyyn vasta melkoisen valittamisen jälkeen, ja sitten löytyi harvinainen pöpö, joten siksi ystäväni olisi halunnut tietää, voiko tyttösellä myös olla virtsatulehdus, kun hän kävi päivälläkin niin tiheää pissalla.

Onkohan vain sattumaa, että yökastelua ei tapahtunut kertaakaan enää sen jälkeen, kun antibioottikuuri virtsatulehdukseen oli alkanut?

Onko kenenkään lapsella todettu yökastelun syyksi virtsatulehdusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme