Tällä viikolla vanhempainilta mitä teen?t.ammattivalittaja
Näin koulufobiasta kärsivänä ja muutenkin ujona ihmisenä ei ole sinne helppo mennä. Onko siis vanhempainiltaan osallistuttava molempien vanhempien?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:57"]
Jompikumpi tai molemmat menette lapsen takia. Kuuluu velvollisuuksiin ja kyllä sä siitä selviät, taas. :) Entä jos sopisitte tyynesti vuorosysteemin tai pitäisitte kirjaa, kuinka monta kertaa kukin on käynyt, ei pilkuntarkasti tietenkään, kun täytyyhän muutkin menot ottaa huomioon. T. toinen ammattivalittaja ps. Älä hamittele tai pura mieltäsi asiasta lapsen kuullen, ettei koe olevansa vaivaksi ja piilottele asioitaan. Tämä palstahan on just hyvä valittamiselle.
[/quote]En mä tästä lapselle mitään sano.ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:04"]
Pitääkö sun tälläistä käytännön asiaa kysyä täältä? Mitä jos ihan perheen kesken juttelisitte näistä.
[/quote]Tietysti keskustelen mieheni kanssa. Hän vaan monesti ei halua mua mukaansa mm kahteen viimeiseen tavalliseen neuvolaan halusi mennä kaksin lapsen kanssa mutta nyt kun jäisin suosiolla pois niin hän haluaa minutkin sinne. Mulle nämä vaikeita tilanteita kun olen ujo ja muutenkin erilainen kuin muut.ap
[/quote]
Minäkin ihmettelen, että haluaa sut mukaan ja neuvolaan ei halunnut (todellako?). Kyllä molempien ajatuksia ja mielipiteitä pitäisi kunnioittaa yhtä lailla. Ja jos halusit neuvolaan, sun olis pitänyt ehkä mennä.
Ei vanhempianillat pakollisia ole.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:04"]
Pitääkö sun tälläistä käytännön asiaa kysyä täältä? Mitä jos ihan perheen kesken juttelisitte näistä.
[/quote]Tietysti keskustelen mieheni kanssa. Hän vaan monesti ei halua mua mukaansa mm kahteen viimeiseen tavalliseen neuvolaan halusi mennä kaksin lapsen kanssa mutta nyt kun jäisin suosiolla pois niin hän haluaa minutkin sinne. Mulle nämä vaikeita tilanteita kun olen ujo ja muutenkin erilainen kuin muut.ap
[/quote]
Minäkin ihmettelen, että haluaa sut mukaan ja neuvolaan ei halunnut (todellako?). Kyllä molempien ajatuksia ja mielipiteitä pitäisi kunnioittaa yhtä lailla. Ja jos halusit neuvolaan, sun olis pitänyt ehkä mennä.
[/quote]Silloin kun poikamme oli vauva kävin aina neuvolassa kaksin hänen kanssaan. Taisi olla 4v neuvola kun kävimme yhdessä neuvolassa enkä sit tiedä sanoinko jotain mieheni mielestä hölmösti mutta sitten 5v ja 6v neuvolassa halusi käydä pojan kanssa kaksin. Hyvät välit mulla oli tuon kunnallisen neuvolan terveydenhoitajan kanssa, hän oli oikein kiva ihminen. Nyt sitten tämän vuoden kesällä oli kouluuntulo tarkastus neuvolareissu koulun terveydenhoitajalle ja siellä me olimme molemmat.ap
En käy vanhempainilloissa ollenkaan, pitäiskö?
Sama juttu, ujo ja riittävä tieto tulee myös wilman kautta, joten miksi lähteä töistä aiemmin jos saman tiedos voi myös lukea jostain? En tajua, tai sen tajuan että vanhemmat oppivat tuntemaan toisensa, noh, mä en halua tuntea niitä muita vanhempia :D joten, valinta oiva.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:09"]
[/quote]enkä sit tiedä sanoinko jotain mieheni mielestä hölmösti
[/quote]
Pöh. Mitä ihmettä sä nyt jotain niin hölmösti olisit sanonut?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:42"]
Jätä menemättä. Vaikka muuten kannattaa pitää kiinni siitä ettei jättäydy erakoksi. Minkä takia vanhempainiltoihin pitäisi mennä, kun kaikki kuitenkin selitetään ja raportoidaan Wilmassa? Varsinkin kun kyseessä ihminen joka tuskin esittää siellä omia ehdotuksiaan ja mielipiteitään.
[/quote]Joo wilmassa tulee kyllä kaikki tiedot kotiin. Mies meillä on se joka puhuu, minä olen siellä kuitenkin vaan hiljaa.ap
[/quote]
No meillä opettaja kyllä puhua pälpätti niin kovaa, ettei muut edes saaneet puheenvuoroa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:34"]
Miksi sä teet joka asiasta niin vaikeaa? Jos haluat mennä, sulla on oikeus mennä oman lapsesi vanhempainiltaan. Jos et mene, niin sitten mölyt mahaan.
[/quote]Koska mä olen vähän erilainen kuin muut niin en halua paljoa näkyä.ap
[/quote]
Fyysisesti vai psyykkisesti erilainen?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:09"]
[/quote]enkä sit tiedä sanoinko jotain mieheni mielestä hölmösti
[/quote]
Pöh. Mitä ihmettä sä nyt jotain niin hölmösti olisit sanonut?
[/quote]
Niin ja miten ei tiedä onko sanonut hölmösti vai ei. Ihankuin ei mistään puhuttais mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:09"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:04"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:10"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:04"] [/quote]enkä sit tiedä sanoinko jotain mieheni mielestä hölmösti [/quote] Pöh. Mitä ihmettä sä nyt jotain niin hölmösti olisit sanonut? [/quote] Niin ja miten ei tiedä onko sanonut hölmösti vai ei. Ihankuin ei mistään puhuttais mitään.
[/quote]Muistan että puhuin terkkarin kanssa jostain ja muistan kun mieheni mulkaisi minua ja tajusin lopettaa juttelun ja hän jotenkin paikkasi sitä, mutta ei siitä jälkeenpäin puhuttu. Enkä muista mistä puhuttiin mutta miehen mielestä jotain ei olisi saanut sanoa.ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:34"] Miksi sä teet joka asiasta niin vaikeaa? Jos haluat mennä, sulla on oikeus mennä oman lapsesi vanhempainiltaan. Jos et mene, niin sitten mölyt mahaan. [/quote]Koska mä olen vähän erilainen kuin muut niin en halua paljoa näkyä.ap [/quote] Fyysisesti vai psyykkisesti erilainen?
[/quote]Olen hidasälyinen, saatan tajuta esim vitsin 5 minuuttia myöhemmin kuin muut. Onnun kun jalkani on lyhyempi kuin toinen.ap
Mites se varamummoksi ryhtyminen? Siihen kuulemma pystyt totta kai sitoutumaan. :o
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:33"]
Mites se varamummoksi ryhtyminen? Siihen kuulemma pystyt totta kai sitoutumaan. :o
[/quote]Tottakai pystyn eipä siinä ole mies vieressä kyttäämässä.ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:35"]
[/quote]
Mene ilman miestäsi vanhempainiltaan, niin ei tarvitse sinunkaan murehtia. Tuskin miestä haittaa jäädä sieltä pois, jos on jo monissa ollut.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:35"]
[/quote]
Mene ilman miestäsi vanhempainiltaan, niin ei tarvitse sinunkaan murehtia. Tuskin miestä haittaa jäädä sieltä pois, jos on jo monissa ollut.
[/quote]Parempi se olisi toisinpäin.ap
Ei tarvii kummankaan mennä. Samat tiedotteet tulee wilmassa ja paperitiedotteina.
Ei minuakaan kiinnostaisi mennä vanhempainiltaan. Tai muihin koulun kekkereihin, joissa vanhempien pitäisi tutustua. Olen ujo ja kärsin kaikesta sosiaalisuudesta, koska joudun pakottamaan itseni toisenlaiseksi. Pelkään puhua kaikkien edessä, punastelen. Inhoan sitä, kun pitää kertoa itsestään. Teeskentelen lupsakkaa ja höpötän pinnallisia ja pakenen kotiin turvaan. En vaan pysty tutustumaan pakolla ihmisiin, joita ei myöskään selvästi nappaa. Olemme siellä pakon vuoksi kaikki.
Ja taloyhtiön tai työpaikan kokous ahdistaa myös. Jälkikäteen vatvon, mitä tyhmää tuli sanottua tai mitä muut ajattelivat minusta. En välttämättä edes muista, mitä tilanteessa tuli sanottua, kun jännitti. Edes kadulla en välttämättä tunnista muiden lasten vanhempia tai naapureita, sillä en muista heidän kasvojaan, ainoastaan poikkeukset muistan. Kamalaa. Ja tämä on pahentunut vanhetessa, parikymppisenä olin rohkeampi.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:12"]
En käy vanhempainilloissa ollenkaan, pitäiskö?
Sama juttu, ujo ja riittävä tieto tulee myös wilman kautta, joten miksi lähteä töistä aiemmin jos saman tiedos voi myös lukea jostain? En tajua, tai sen tajuan että vanhemmat oppivat tuntemaan toisensa, noh, mä en halua tuntea niitä muita vanhempia :D joten, valinta oiva.
[/quote]
mulla sama. Nykyään kun niissä pitää esitellä itsensä muille ja muuta hauskaa ryhmätyöhömpänpömppää niin kiitos ei.
Niin, mä olen tajuttoman ujo ja sellainen töksäyttelijä kun puhun. Yritän tsempata mutta sellainen vaan olen. Mieheni on sosiaalinen höpöttäjä joka tulee kaikkien kanssa toimeen, lisäksi tuntee paljon entuudestaan noita vanhempia koska tällä seudulla asunut koko ikänsä.ap
Jompikumpi tai molemmat menette lapsen takia. Kuuluu velvollisuuksiin ja kyllä sä siitä selviät, taas. :) Entä jos sopisitte tyynesti vuorosysteemin tai pitäisitte kirjaa, kuinka monta kertaa kukin on käynyt, ei pilkuntarkasti tietenkään, kun täytyyhän muutkin menot ottaa huomioon. T. toinen ammattivalittaja ps. Älä hamittele tai pura mieltäsi asiasta lapsen kuullen, ettei koe olevansa vaivaksi ja piilottele asioitaan. Tämä palstahan on just hyvä valittamiselle.