Kassalla asioimisen ja tavaroiden hihnalle asettelemisen kultaiset säännöt
-Painavimmat ensin liukuhihnalle, kevyimmät viimeiseksi, ettei littaannu painavempien alle
-limupullot ym isot pullot vaakatasoon etteivät kaadu liukuhihnan lähtiessä liikenteeseen
-odotetaan rauhassa, että liukuhihnalle tulee tilaa
-laita kapula valmiiksi jo seuraavaa asiakasta varten
Lisää?
Kommentit (258)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:34"]
siis eiks se menee niin että plussakortin voi kyllä viedä lukijan läpi heti ensimmäisen ostoksen jälkeen, mutta s-bonuksessa pitää odottaa ensin että kaikki ostokset on maksettu?
[/quote]
Ässänkin voi vetää heti ensimmäisen ostoksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:06"]
Sitten kun kassa alkaa suoltamaan tavaraa läpi, mennään heti pakkaamaan niitä ostoksia. Ei sitä kassan työskentelyä tarvitse kytätä. Kun kassa on valmis, maksetaan ja poistutaan valmiiksi pakattujen ostosten kanssa.
Näin toimien kenenkään ei tarvitse odotella pakkaamisen valmistumista.
[/quote]
Enkä mene pakkaamaan. Siinä vaiheessa ne tuotteet eivät ole vielä minun. Pakkaan vasta maksettuani. Se maksaminen ei aina välttämättä onnistukaan.
[/quote]Miksi ihmeessä niitä ei saisi pakata, "ennen kuin ne ovat sinun"? Pistäthän sinä ne sinne ostoskärryihisikin, miksi pussiin laittaminen olisi sen kummempaa?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:21"]
Tähän mennessä olen laittanut tavaran kerralla, katson kun se liikkuu hihnaa pitkin ja kassa ottaa sen käsittelyyn. Piip merkki antaa luvan laittaa seuraavan tavaran hihnalle. Meneehän tossa aikaa, etenkin viikonlopun ostosten kanssa. On se vaan lystiä kattella niitä tavaroita ja ennenkaikkea niitä raivosta punastuvia pullukoita mun jälkeeni.
[/quote]
Ymmärrän, että tää oli vitsi mutta mulla oli kerran ihan oikeasti tällainen asiakas :D rouva oli siis vakkari kaupassamme ja harrasti juuri tätä että vieritteli tavaran kerrallaan hihnaa pitkin ja katsoi hartaasti kun jokainen tuote lipui hihnan kautta piippaukseen ja siitä pakkauslaariin. Harrasti tätä, vaikka olisi ollut kuinka isot ostokset ja paljon jonoa takana.
Oli jo legenda kahvihuoneessa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:32"]
Kassalle jonottaessa jätä kulkuväylä poikittaisliikenteelle. Ei siis edellä menevän pyrstöön kiinni.
Ja kun edelläsi oleva on latomassa tavaroitaan korista hihnalle, koittaa väistämättä hetki, jolloin hän on saanut korinsa tyhjäksi ja asettaa sen koripinoon. Silloinkaan ei kannata olla hänen lapaluissaan kiinni, jotta hän saa korin paikalleen ilman että sinun (ja sen niskaasi kuolaavan urpon) tarvitsee hypätä taaksepäin antamaan tilaa.
[/quote]
jotkut takanaolevat urpot ovat jo ehtineet tunkea oman täynnä olevan korinsa siihen koripinoon. ihan kuin eivät muka huomaisi edellä olevalla olevan koria. sitten ovat että aijaa, sori.. kun koitat laittaa pinoon tyhjää koriasi. suututtaa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:41"]
Sitten kun kassa alkaa suoltamaan tavaraa läpi, mennään heti pakkaamaan niitä ostoksia. Ei sitä kassan työskentelyä tarvitse kytätä. Kun kassa on valmis, maksetaan ja poistutaan valmiiksi pakattujen ostosten kanssa.
[/quote]
Enkä mene pakkaamaan. Siinä vaiheessa ne tuotteet eivät ole vielä minun. Pakkaan vasta maksettuani. Se maksaminen ei aina välttämättä onnistukaan.
[/quote]Miksi ihmeessä niitä ei saisi pakata, "ennen kuin ne ovat sinun"? Pistäthän sinä ne sinne ostoskärryihisikin, miksi pussiin laittaminen olisi sen kummempaa?
[/quote]
minne pussiin? ihan eri asia laittaa kaupan kärryihin kuin omaan laukkuun..
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:44"]
-Painavimmat ensin liukuhihnalle, kevyimmät viimeiseksi, ettei littaannu painavempien alle
[/quote]
Jos minulla on kärryissä kevyimmät tuottee päällimmäisenä, niin minne laitan ne siksi aikaa, että saan painavimmat ensin hihnalle?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:25"]
Omat "sääntöni"
- katso millaisia asiakkaita on edelläsi jonossa, monta ostoskoria vetää hitaammin kuin yksi ostoskärry (jos ei ole täyteen lastattu), jos edellä olevien ostoksissa on vaatteita tms. muuta kuin ruokaa, jono vetää hitaammin
- hihnalle ensin painvat tuotteet, ne pakataan kassin pohjalle. kylmätavarat yhdessä.
- tavaroita ei kannata lastata päällekäin hihnalle, sillä se ei nopeuta yhtään läpipääsyä.
- et pääse yhtään nopeammin maksamaan vaikka lastaat kaikki tavarasi hihnan päässä kekoon, joten odota rauhassa että saat tavarat pois korista.
- älä hengitä niskaan, kassa ei vedä yhtään sen nopeammin
- kiitä kassaa
[/quote]
Tervehdi kassaa.
Tätä sääntöä en löytänyt ketjusta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:23"]
3. Jos sattumalta huomaat jonkin tuotteen virheellisen hinnan heti ostotapahtuman yhteydessä, huomauta/kysy siitä heti että tuliko oikea hinta ennen kuin maksat. Jos maksat ja otat kuitin ja huomautat asiasta vasta kuitin tarkistettuasi, korjaaminen vie yleensä enemmän aikaa ja on työläämpää.
[/quote]
Miten tämä hintojen tarkkailu onnistuu samalla kun pitäisi kuulemma olla heti pakkaamssa siellä kaukalon päässä nopeuttaakseen jonon etenemistä?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:41"]
[/quote]
[/quote]
minne pussiin? ihan eri asia laittaa kaupan kärryihin kuin omaan laukkuun..
[/quote]No olkoon nyt mikä tahansa, mutta miksi ihmeessä niitä ei saisi pakata, ennen kuin ne ovat omia? Jos maksussa on jotain ongelmia, ne tavarat saa sieltä aika helposti pois. Ja aika harvoin kai niin tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:49"]Ostokset hihnalle mielellään tiiviisti, ei niin että yksitellen peräkkäin ettei seuraavana jonossa olevan tarvitse turhautua kun hihnalla ei yhtään tilaa hänen ostoksille. [/quote] No mitä hemmettiä, aikaisemmin joku sanoi, että on mukavaa jos tavarat laitetaan jonoon hihnalle, sillain peräkkäin. Koittakee nyt päättää! :D
[/quote]
kenen tässä pitäisi päättää, jokainen kirjoittaja on jo päättänyt omasta puolestaan. Vai meinaatko, että pitää ottaa vastuu myös toisen mielipiteestä, joka on sattumalta täysin toinen kuin itsellä? Koita nyt ymmärtää :D
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:48"]
[/quote]
Jos minulla on kärryissä kevyimmät tuottee päällimmäisenä, niin minne laitan ne siksi aikaa, että saan painavimmat ensin hihnalle?
[/quote]Siinä kassahihnan vieressä on yleensä vähän tilaa, johon saa vähän tavaraa laskettua. Sitten kun olet muutaman maitopurkin sieltä kärrystä laittanut hihnalle, siellä kärryssä on jo taas tilaa kaivella lisää painavia tavaroita.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:21"]
Tähän mennessä olen laittanut tavaran kerralla, katson kun se liikkuu hihnaa pitkin ja kassa ottaa sen käsittelyyn. Piip merkki antaa luvan laittaa seuraavan tavaran hihnalle. Meneehän tossa aikaa, etenkin viikonlopun ostosten kanssa. On se vaan lystiä kattella niitä tavaroita ja ennenkaikkea niitä raivosta punastuvia pullukoita mun jälkeeni.
[/quote]
Loistavaa sarkasmia :D
Ne ostokset mennään pakkaamaan sinne hihnan päähän eikä jäädä tupeksimaan siihen sivuun niin että seuraava ei pääse ohi. Tämä vituttaa joka kerta!
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:23"]
3. Jos sattumalta huomaat jonkin tuotteen virheellisen hinnan heti ostotapahtuman yhteydessä, huomauta/kysy siitä heti että tuliko oikea hinta ennen kuin maksat. Jos maksat ja otat kuitin ja huomautat asiasta vasta kuitin tarkistettuasi, korjaaminen vie yleensä enemmän aikaa ja on työläämpää.
[/quote]
Miten tämä hintojen tarkkailu onnistuu samalla kun pitäisi kuulemma olla heti pakkaamssa siellä kaukalon päässä nopeuttaakseen jonon etenemistä?
[/quote]
Isoissa ostoksissa ei toki välttämättä onnistukaan, mutta moni asiakas teki sitäkin että pienissäkin ostoksissa (seistiin siis koko ajan kassalla hintanäyttöä tuijottaen) minun annettiin rahastaa ja lyödä kuitti ulos ja vasta tässä vaiheessa avattiin se sanainen arkku "toi leipäpussi oli muuten hyllyssä viisi senttiä halvempi". No, ei muuta kuin soittoa infoon, muutaman minuutin odottelu ja infosta joku korjaamaan kuittia.
Itselläni ei ollut toki kiire, mutta jos asiakkaalla on, suosittelen tosiaan huomauttamaan ennen maksutapahtuman loppuun viemistä.
[/quote]
[/quote]
Järjestelykysymys
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:00"]
[/quote]
[/quote]Siinä kassahihnan vieressä on yleensä vähän tilaa, johon saa vähän tavaraa laskettua. Sitten kun olet muutaman maitopurkin sieltä kärrystä laittanut hihnalle, siellä kärryssä on jo taas tilaa kaivella lisää painavia tavaroita.
[/quote]
Nyt menee jo hiusten halkomiseksi :) Aloita laittamalla kevyitä tuotteita hihnan päässä olevalle tasolle ja siitä eteenpäin hihnalle tsip tsip tsip. Ei siihen koriin niin paljoa mahdu. Jos on pyörällinen kori, joka on siis isompi tilavuudeltaan, niin voi voi, oisit ottanut kärrit :D Kiitos ja anteeks....
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:52"]Älä mene liian lähelle kassalla asioivaa henkilöä. Anna hänen maksaa ostoksensa rauhassa.
[/qu
Ja muista pitää 'TURVAVÄLI' ' nyt, kun on taas flunssakausi alkamassa. Mikään ei ole kamalampaa kuin sairas köhii, yskii ja räkii koko ajan selän takana. Etenkin miehet syyllistyvät tähän.
Näin minä asioin:
1. Pakkaan ostokset kassalle, yleensä ihan miten sattuu
2. Katson kun kassa lukee viivakoodit & käytän bonuskortin
3. Kun kassa sanoo summan, maksan
4. Siirryn pakkaamaan
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:44"]-Painavimmat ensin liukuhihnalle, kevyimmät viimeiseksi, ettei littaannu painavempien alle
-limupullot ym isot pullot vaakatasoon etteivät kaadu liukuhihnan lähtiessä liikenteeseen
-odotetaan rauhassa, että liukuhihnalle tulee tilaa
-laita kapula valmiiksi jo seuraavaa asiakasta varten
Lisää?
[/quote]
Mua vituttaa ku kassahenkilöt pitää sitä hihnaa koko ajan päällä!Vaikka ois painavimmat ekana,niin ne loput tarvarat(painavuusjärjestyksessä)liskaa maitopurkit lyttyyn!
Tiedän tasan yhden kassan,joka sitä hihnaa osaa käyttää!
[/quote]