Tietokonenerot hoi!
Osaattekohan auttaa minua? Ongelmani on se, että en oikein pääse tietokoneellani nettiin. Vika on ilmeisesti koneessa, koska modeemin ja piuhan kun vaihtaa läppäriin niin toimii moitteettomasti. Tällaista ongelmaa ei ole ikinä ennen ollut. Aamulla pääsin ihan normaalisti nettiin, mutta päivällä en. Iltapäivällä pääsin taas nettiin, mutta kun otin johdot seinästä ukkosen pelossa niin en enää myöhemmin päässyt nettiin. Nyt taas pääsin kun annoin tunnin olla modeemin ja koneen rauhassa. Kuitenkin tuossa läppärissä toimii ihan normaalisti kun tökkää piuhan vaan kiinni. Mistähän voisi johtua?
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 23:13"]
No olisi ihan hyödyllistä tietää mikä minkälainen nettiyhteys? Mikä käyttöjärjestelmä tietokoneessa? Minkälainen vikailmoitus tulee, kun et pääse nettiin?
Jos Windowskone ja työkalupalkin kohdassa verkkoyhteys (se näytönnäköinen pieni kuvake) on keltainen kolmio, se tarkoittaa, että laite yhdistää sinua nettiin. Voi siis viedä jonkin aikaa, jos olet irrottanut piuhat.
Tuossa on saattanut olla sekin, ettet ole kiinnittänyt piuhoja takaisin oikein/kunnolla.
Ja kolmanneksi, jos modeemin resetoi, se voi auttaa.
[/quote]
Windows XP jossa laajakaista. Jos sitä tarkoitit, olen niin huono näiden kanssa. Ilmoituksessa on, että tietokone ei ole yhdistetty internetiin.
Tuota pientä kuvaketta ei ole nyt näkynyt. Piuhat on varmasti kunnolla kiinni, sen olen testannut niin monesti. Olen myös resetoinut modeemin.
Ensimmäisen kerran netti alkoi toimia kun putsasin tietokoneen pölystä ihan täysin siveltimellä ja imurilla. Toisen kerran alkoi toimia kun sähläsin jotain laitehallinnan ja verkkokortin kanssa, heti ei toiminut, mutta kun annoin olla noin tunnin rauhassa niin tässä sitä nyt ollaan. Huomenna varmaan taas temppuilee...
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 23:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 23:13"]
No olisi ihan hyödyllistä tietää mikä minkälainen nettiyhteys? Mikä käyttöjärjestelmä tietokoneessa? Minkälainen vikailmoitus tulee, kun et pääse nettiin?
Jos Windowskone ja työkalupalkin kohdassa verkkoyhteys (se näytönnäköinen pieni kuvake) on keltainen kolmio, se tarkoittaa, että laite yhdistää sinua nettiin. Voi siis viedä jonkin aikaa, jos olet irrottanut piuhat.
Tuossa on saattanut olla sekin, ettet ole kiinnittänyt piuhoja takaisin oikein/kunnolla.
[/quote]
Windows XP jossa laajakaista. Jos sitä tarkoitit, olen niin huono näiden kanssa. Ilmoituksessa on, että tietokone ei ole yhdistetty internetiin.
Tuota pientä kuvaketta ei ole nyt näkynyt. Piuhat on varmasti kunnolla kiinni, sen olen testannut niin monesti. Olen myös resetoinut modeemin.
Ensimmäisen kerran netti alkoi toimia kun putsasin tietokoneen pölystä ihan täysin siveltimellä ja imurilla. Toisen kerran alkoi toimia kun sähläsin jotain laitehallinnan ja verkkokortin kanssa, heti ei toiminut, mutta kun annoin olla noin tunnin rauhassa niin tässä sitä nyt ollaan. Huomenna varmaan taas temppuilee...
[/quote]
Oletko sä tehnyt asialle jotain muuta millä ei ole mitään tekemistä yhteyden kanssa? Esim vaihtanut istuma-asentoasi tai käynyt lenkillä?
Mutta tosissaan, tarkista että piuhat on kiinnitetty oikein kumpaankin päähän. sammuta ja käynnistä kone ja modeemi uudelleen. jos ton jälkeen ei toimi, niin sitten tarvii kaivella syvempää.