Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kissaihmiset pitävät kissoista ja koirista, mutta koiraihmiset...

Vierailija
01.09.2015 |

Yleensä inhoavat kissoja? Johtuuku kissaihmisten suvaitsevaisuus heidän, todistetusti, korkeammasta älykkyydestään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä huomannut että toi on juuri toisin päin! Oon ite koira ihminen jolla myös kissoja :)

Vierailija
2/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vain-koirista-pitävät ovat kyllä jotenkin rajoittuneita. Ja mikä ihmeellisintä - jaksavat myös rummuttaa siitä kovaäänisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin koiraihmiset inhoavat kissoja? En ole missään törmännyt tuollaiseen. Minä en inhoa kissoja, suhtaudun niihin ihan myönteisesti. Mut monenkaan kissanpitoa en arvosta korkealle siksi, että he pitävät kisaansa vapaana taajamassa. Näen itse paljon vaivaa että koirani (joka on paljon suurempi kuin yksikään kissa ja jolla on taatusti suurempi liikunnan tarve kuin kissalla) saa ihan joka päivä riittävästi liikuntaa hihnassa. En usko sekuntiakaan, että kissaa pitäisi pitää irti taajma-alueella yhtään mistään syystä, se on vaan omistajan laiskuutta, ja se ärsyttää. Vosin minäkin viedä koirani paskomaan lasten hiekkalaatikolle ja juoksemaan irti muiden riesana, mutta en ikinä tekisi niin.

Että oisko ap:n tapauksessakin kyse siitä, että kun koirakulttuuri on kuitenkin melko vastuullista, niin siinä ei jaksa katsella leväperäistä kissanpitokulttuuria.

Vierailija
4/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kissoistakin, mutta mä nyt olenkin aika daiju. ;)

Vierailija
5/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä en pidä kummastakaan! Lälläslää höhö

Vierailija
6/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät koira ihmiset on yhtä tyhmiä kuin koiransakkin

Vierailija
7/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, korkeampi älykkyys on se vastaus.

Kommentit 2 ja 4 ovat todiste tästä.

Vierailija
8/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tolasta oot saanut päähäsi? Tiedän monia kissan/kissojen omistajia jotka eivät koirista pidä. Tiedän myös monia koiran omistajia, jotka pitää myös kissoista. Enemmän on niitä talouksia, joissa on pelkkiä kissoja ja ei koiria kuin niitä joissa on pelkkiä koiria ja ei kissoja.

Vierailija
9/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa ap. 

Vierailija
10/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuoruusvuosina aina kissoja, eka koira tuli joskus kun olin jo yli 35v. ja tykkään kyllä ihan hirveästi molemmista. Ja kaikista muistakin eläimistä, en määrittelis itseäni koira- enkä kissaihmiseksi ja luulen että useimmat eläinrakkaat tykkää molemmista. Ehkä jotkut metsämiehet ajokoirineen voi olla eri juttu.

Vierailija
11/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyy kavereita joilla on sekä koiria, että kissoja. Eli tykkäävät molemmista.
Mutta myös löytyy koiraihmisiä, jotka pelkäävät kissoja tai eivät vaan tykkää kissoista.
Eilen juttelin yhden kaverini kanssa kissoista ja hän sanoi, ettei koskaan voisi hankkia kissaa, koska ne ovat kuulemma niin itsenäisiä. Ja suurin ongelma kuulemma hänelle on se ettei kissoilla ole miellyttämisen halua ollenkaan.
Koirilla on suuri miellyttämisen halu ja herkkujen eteen ne on valmiita tekemään vaikka ja mitä temppuja. Kissat taas harkitsevat onko herkku niin hyvä, että sen eteen jaksaisi alkaa temppuja tekemään.

Ite pelkään koiria, niin koiraa en koskaan tule hankkimaan. Ja kavereiden koirista löytyy vain sen pari koiraa joihin uskallan luottaa täysin. Muut taas on epäluotettavia, räjähdysherkkiä ja todella ärhäköitä luonteiltaan.
En siis kovinkaan moneen koiraan tässä maailmassa luota.

Vierailija
12/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut samaa. Meillä on ollut molempia, ja nyt lapsen toiveesta meillä on kissoja, kierrätyskissoja eli eläinsuojelutapauksia. Oikein rakastettavia ja rauhallisia. Moni koiranomistaja tuttu on sanonut, etteivät voi edes tulla meille kylään, koska inhoavat kissoja. Yksi sukuunnaitu ei kestää kuulemma katsoa, jos kissa on näkynyt Skype- yhteyden aikana taustalla. Hänellä on itsellä rotikka, vanha nainen on tää omistaja.. En minä kehtaisi edes noin sanoa!

Vierailija
13/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman! Moni koiraihminen sanoo ihan ääneenkin usein, että inhoaa kissoja. Itse olen kissaihminen, mutta pidän myös koiristakin.

Vierailija
14/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään molemmista. Ja ratkaisu on Jack Russell, joka muistuttaa koirista eniten kissoja, se on mm. kaikista fiksuin koirarotu, ja pyydystää hiitriä ja rottia.

Toki minulla on ollut aiemminkin sekä koiria että kissoja.

Vierailija
15/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:00"]

Mä tykkään molemmista. Ja ratkaisu on Jack Russell, joka muistuttaa koirista eniten kissoja, se on mm. kaikista fiksuin koirarotu, ja pyydystää hiitriä ja rottia.

Toki minulla on ollut aiemminkin sekä koiria että kissoja.

[/quote]

Ja vaikka meillä on koiria, naapurin kissat tuppaa väkisin meille sisään.

Vierailija
16/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koiraihminen ja jostain syystä pelkään ihan älyttömästi kissoja, en inhoa. Kuvissa söpöjä kyllä. Mulla kissasta tulee mieleen sellainen joka makaa sohvalla ihan rauhassa ja ihan yhtäkkiä yllättäin raapii/käy kimppuun : )
Mikä ei ole tietenkään totta mutta sellainen kissan arvaamattomuus jännittää.
Ehkä mä joku päivä ylitän itseni ja otan iha oman kissan!

Vierailija
17/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:22"]Mä olen koiraihminen ja jostain syystä pelkään ihan älyttömästi kissoja, en inhoa. Kuvissa söpöjä kyllä. Mulla kissasta tulee mieleen sellainen joka makaa sohvalla ihan rauhassa ja ihan yhtäkkiä yllättäin raapii/käy kimppuun : )
Mikä ei ole tietenkään totta mutta sellainen kissan arvaamattomuus jännittää.
Ehkä mä joku päivä ylitän itseni ja otan iha oman kissan!
[/quote]

Mun silmissä taas koirat on just tommosia arvaamattomia tappokoneita. :/
En luota koiriin, koska muhun on nuorempana muutamat käyneet kiinni ja purreet. Ilman syytä.

Mulla on itelläni kaksi kissaa ja en koskaan osaa pelätä noita. Vaikka kissakin osaa olla hyvin ilkeä jos hyökkää kimppuun, jälki ei todellakaan ole kaunista.
Mut tälläkin hetkellä toinen kissa nukkuu hyllyn päällä ja toinen kuorsaa sohvalla. :)

Vierailija
18/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuommoista. Tai no olen tavannut vain koira-ihmisiä ja vain kissaihmisiä. Suurin osa on kuitenkin ns. kaikkiruokaisia lemmikkien suhteen, niinkuin mekin olemme. Tai no jyrsijää, hyönteistä tai luikertelijaa en talooni ottaisi :D