Miksi hesalaiset on niin leuhkoja?
Missään muualla ei ole niin leuhkoja ihmisiä kuin Hesassa. Miksi?
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 20:13"] Tsekataan huomenna tsufeet Toripoikien mestoilla. Mulla on se tsygä jossa on Ortiebin etulaukku. Bamlataan sitte et mitä tälle foorunille pitäis duunaa. Kybältä ennenku Ekberi aukee. Ok? [/quote] Fillaroidaan sit. Mul on addun etulaukku ja se on vähän parempi ku toi. [/quote] Sori mut addu ei tee etulaukkuja. Tuskin sulla on ees sinkula. Hajoo!
[/quote]
Kyl se teki aikasemmin. Vanhat on, mutta toimivat ja addut.
[/quote]
Älä mouhoo. Mä en oo nähnyt espalla muita ku Ortliebei ja ehkä jollain turistilla jotain eksoottisempii kun ne rullaa Siljan terminaalista. Noi sun paskapuheet addun fillarilaukuista sä voit floodata joillekin heinähattujen foorumeille. Me kato tsiigataan nää mestat ja mikää ei mee meiltä ohi.
No siis tätähän ei ääneen saa sanoa, mutta muualta tänne muuttaneet ovat aina vähän enemmän ns. stadilaisia kuin me täällä aina asuneet. Esimerkiksi me alkuperäisasukit, ainakin omassa tuttavapiirissä siis, ihan tyytyväisinä asutaan vähän edullisemmissa ja rauhallisissa lähiöissä, kun taas nämä tosistadilaiset maksavat itsensä sairaiksi levottomassa Kalliossa. Näin vaan yhtenä esimerkkinä. Mutta pakko sanoa, että ikinä en saa missään niin ilkeää palvelua ja kohtelua kuin pienellä kesämökkipaikkakunnallani. Siellä olenkin aina ihmetellyt mistä nämä jutut ovat peräisin, koska tuntuu että nimenomaan maaseudulla ollaan tympeitä ja hymyttömiä. Mutta ehkä tutuille ei sitten olla?
Mikä on Hesa?
Itse asun Helsingissä . Täällä kukaan ei asu Hesassa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:20"]
No siis tätähän ei ääneen saa sanoa, mutta muualta tänne muuttaneet ovat aina vähän enemmän ns. stadilaisia kuin me täällä aina asuneet. Esimerkiksi me alkuperäisasukit, ainakin omassa tuttavapiirissä siis, ihan tyytyväisinä asutaan vähän edullisemmissa ja rauhallisissa lähiöissä, kun taas nämä tosistadilaiset maksavat itsensä sairaiksi levottomassa Kalliossa. Näin vaan yhtenä esimerkkinä. Mutta pakko sanoa, että ikinä en saa missään niin ilkeää palvelua ja kohtelua kuin pienellä kesämökkipaikkakunnallani. Siellä olenkin aina ihmetellyt mistä nämä jutut ovat peräisin, koska tuntuu että nimenomaan maaseudulla ollaan tympeitä ja hymyttömiä. Mutta ehkä tutuille ei sitten olla?
[/quote]
Ihmettelet miksei leuhkoille hesalaisille hymyillä? Katso peiliin. T: Mies maalta
Ongelma on se, että Helsingissä moni jauhaa kovalla äänellä jonninjoutavaa paskaa. Pahimpia ovat seurueet, jotka pitää äänekästä "hauskaa".
Mulle on ihan sama mitä kuvittelevat itsestänsä, kunhan olisivat hiljempaa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:29"]Ongelma on se, että Helsingissä moni jauhaa kovalla äänellä jonninjoutavaa paskaa. Pahimpia ovat seurueet, jotka pitää äänekästä "hauskaa".
[/quote]
Stadi vetää puoleensa kaikenlaisia psykoja koska juna. Käy jututtamassa, ennen kuin alat julistamaan totuutta. Ihan selvästi turistit viihteellä. Ei paikalliset biletä koska työ.
Mä olen kotoisin Helsingistä. En sano, että stadista.. enkä Hesasta. Vaan Helsingistä. Mun kaveripiirin kielessä stadi on Helsingin keskusta, mutta mä olenkin metron varrelta. Ihan vaan jos jotain kiinnostaa. Rauhaa vaan! Ps. Jos kaksi toisilleen ennestään tuntematonta keskustelee julkisella paikalla ohimenne on hyvin todennäköisesti kyseessä kaksi Helsingissä kasvanutta
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:25"]
Mikä on Hesa? Itse asun Helsingissä . Täällä kukaan ei asu Hesassa.
[/quote]
Huonostipa tunnet oman kotikaupunkisi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:20"]
[/quote]
Ihmettelet miksei leuhkoille hesalaisille hymyillä? Katso peiliin. T: Mies maalta
[/quote]
En ole mitenkään leuhka, vaan päinvastoin hymyilen, tervehdin ja juttelen säästä tai mistä tahansa hyvänpäivänjutuista kun esimerkiksi asioin kaupassa. Nimenomaan maaseudulla olen saanut takaisin jopa pääsääntöisesti tosi kylmäkiskoista kohtelua, jollaiseen en Helsingissä ole törmännyt kuin yksittäistapauksissa. Siinä mielessä olen aina ihmetellyt että miksi helsinkiläisiä pidetään leuhkoina tai epäkohteliaina.
Helsinkiläiset ovat mukavia ja ystävällisiä ihmisiä. Kaupoissa ja liikkeissä saa todella hyvää palvelua verrattuna pienempiin kaupunkeihin. Ihana kaupunki!
Mut toi espoolaisten tappomentaliteetti meni yli hilseen. Ei uskalka enää ees tsygäillä ku joku neropatti päättää ruuvata nupin irti. Vitu landet, saatana!
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:29"]
Ongelma on se, että Helsingissä moni jauhaa kovalla äänellä jonninjoutavaa paskaa. Pahimpia ovat seurueet, jotka pitää äänekästä "hauskaa".
[/quote]
pidähän pienempää päätä tai tulet hakatuksi hesassa tuollaisella käytöksellä. Hesalaiset vähän kurittaa jos tasosi nousevat liian korkealle.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:18"]Eivät stadilaiset leuhkoja olekaan vaan juurikin hesalaiset, eli ne muualta muuttaneet.
[/quote]
Mites sitten tälläinen syntyperäinen helsinkiläinen joka ei ole stadilainen? Stadihan on minun määreeni mukaan vain kantakaupunkia.
T. Puistolalainen
[/quote]
Sama, lähtöisin toisesta lähiöstä tosin. Stadi on kantakaupunki, ratikkakiskot ovat yksi määre myös. Keskusta on keskusta. Ja minä olen helsinkiläinen :)
Minunkin kokemuksen mukaan aggressiivisia ja tylyjä ovat keskimääräistä useammin maalaiset pääkaupunkiseutulaisille kuin toisin päin. Kerran eräs pikkupaikkakuntalainen suuttui kun puhuin liian "helsinkiläisittäin" ihan osana normaalia puhettani. Veti liiallisesta murteestani kanssa johtopäätöksen että olen leuhka. Äitini taas meinasi saada turpaansa siskonsa kanssa jollain pikkukylän junapysäkillä, ihan vain koska näyttivät liian helsinkiläisiltä. Ja kerran seurustelin pienemmältä paikkakunnalta kotoisin olevan pojan (17v) kanssa, kun tuli käymään niin oli pakko arvostella kaikkea. Metropysäkit olivat ankeita, kerrostalot hirveitä muutenkin oli ihan karmea paikka Helsinki. Ikinä en ole nähnyt helsinkiläisten käyttäytyvän noin, korkeintaan alaikäisenä muuttaessani maalle hieman naureskelivat siitä, kuinka kuumin menomestani tulee olemaan joku snägäri ja pelto.
Luulen että myytti helsinkiläisten leuhkuudesta tulee pitkälti maalaisten alemmuuskompleksista. Ehkä tässä on joku sama juttu kuin siinä, miksi kaunis, hoikka, kurvikas ja isorintainen nainen ei saa olla ylpeä ulkonäöstään mutta hieman ylipainoinen kanssasisar saa. Kaikki tietävät suurimman osan ihmisistä pitävän ensimmäistä viehättävämpänä, joten ei ole sopivaa alkaa entisestään korostaa "viehättävyyseroa". Ja usein se vähemmän viehättävä vielä alkaa etsiä kauniimmasta jotain virheitä tyyliin "luut ovat koirille" "se on kuitenkin ulkonäkökeskeinen bimbo" jne. Samaan tapaan kaikki tietävät että monella mittarilla Helsingillä olevan asuinalueena paljon enemmän tarjottavaa (kulttuuri, nähtävyydet, tapahtumat, opiskelumahdollisuudet, työtilanne jne) kuin jollain pikkukylällä, joten helsinkiläisten ei ole sopivaa tätä eroa korostaa olemalla ylpeä paikkakunnastaan. Ja koska pikkupaikkakuntalaiset tietävät tämän niin he asennoituvat niin että jotain vikaa helsingistä on löydyttävä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:28"]
Hesassa jos katsoo vastaantulevaa ihmistä niin hän vetää hyvin koppavan ilmeen kasvoilleen. Kaikki on siellä niin kiireisiä ja tärkeitä.
[/quote]Toi kertoo enemmänkin sun huonosta itsetunnosta. Kannattaa tutkia asiaa.
[/quote]
Ei kerro. Samalla tavalla katselen ihmisiä muissakin kaupungeissa, mutta vain Hesassa tämä ylimielisyys on korostunutta. Jokainen ruumiinkieltä tunteva tämän tunnistaa. Kuplassa elävät hesalaiset eivät ehkä sitä enää tunnista, koska siitä on tullut heille normitila.
[/quote]
Tää ei nyt oikein toimi. Kysy kysymyksesi, äläkä jankkaa Porvoolainen.
[/quote]
Porvoolainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. T: Äikän ope