Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hesalaiset on niin leuhkoja?

Vierailija
01.09.2015 |

Missään muualla ei ole niin leuhkoja ihmisiä kuin Hesassa. Miksi?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en snaijaa, tai bonjaa - kuten jotku gubbet sanoo, et oltais jotain fittei. Mite muka? Iha tavallusta toriykeisöö me ollaan, Kauppatorilla ja duunarit Hagikses. Ite oon Toripoikien jengii.

Vierailija
22/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:24"]

Samoin voisi sitten kysyä että miksi maalaiset ovat tyhmiä.

En edes tiedä miten nuo hesalaiset ovat leuhkoja. Olen kai tyhmä kun en ole melkein 46 vuotena täällä asuneena huomannut. 

[/quote]

Ei kai sitä huomaa, jos elää kuplassa, eikä ole vertailukohtia.

[/quote]Peärhikiäjoensuutorniosastamallassahan sitä elämää on:DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:30"]

Ton leuhka-sanan olen viimeksi kuullut 70-luvulla ala-asteella ja sen jälkeen Vauva-palstalla aina jonkun kunnon kateellisen maalaisen kirjoittamana. Ehkä enemmin kannattaisi miettiä mistä moinen katkeruus "hesalaisia" kohtaan kumpuaa..

[/quote]

Leuhka hesalainen tuli heti itkemään. Sen ylpeän kuoren alla taitaa ollakin aika epävarma ihminen.

Vierailija
24/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen kai sitten hesalainen kun olen muuttanut tänne 20v sitten. En kyllä mielestäni ole leuhka. Yritän olla kaikille ystävällinen, enkä mitenkään korosta hesalaisuuttani. Tottakai vastaan rehellisesti jos joku kysyy missä asun. En ole huomannut, että kukaan pitäisi minua leuhkana. Enkä ole itse huomannut, että helsinkiläiset olisi leuhkoja. Monenlaista kulkijaa täällä tietysti on, mutta olen esim. aina saanut tarvittaessa ystävällistä apua lastenrattaiden kanssa, tai jos olen tarvinnut jotain muuta apua.

Jännä juttu, että muiden kuin helsinkiläisten sallitaan olla ylpeitä juuristaan ja kotipaikkakunnastaan. Mutta helsinkiläisten kohdalla tämän tulkitaan olevan leuhkimista vai?

Vierailija
25/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:24"]

Samoin voisi sitten kysyä että miksi maalaiset ovat tyhmiä.

En edes tiedä miten nuo hesalaiset ovat leuhkoja. Olen kai tyhmä kun en ole melkein 46 vuotena täällä asuneena huomannut. 

[/quote]

Ei kai sitä huomaa, jos elää kuplassa, eikä ole vertailukohtia.

[/quote]Peärhikiäjoensuutorniosastamallassahan sitä elämää on:DD

[/quote]

Pointti oli, että miten voi tunnistaa jotain luonteenpiirrettä, jos ei koskaan ole tavannut muunlaisia ihmisiä.

Vierailija
26/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:31"]Mä en snaijaa, tai bonjaa - kuten jotku gubbet sanoo, et oltais jotain fittei. Mite muka? Iha tavallusta toriykeisöö me ollaan, Kauppatorilla ja duunarit Hagikses. Ite oon Toripoikien jengii.
[/quote]
Enemmä tää iPhone on perseestä ku me niemeläiset. Se ei tajuu yhtää mitä mä bamlaan. Shaibeli luuri.

Vierailija
27/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:28"]

Hesassa jos katsoo vastaantulevaa ihmistä niin hän vetää hyvin koppavan ilmeen kasvoilleen. Kaikki on siellä niin kiireisiä ja tärkeitä.

[/quote]Toi kertoo enemmänkin sun huonosta itsetunnosta. Kannattaa tutkia asiaa. 

[/quote]

Ei kerro. Samalla tavalla katselen ihmisiä muissakin kaupungeissa, mutta vain Hesassa tämä ylimielisyys on korostunutta. Jokainen ruumiinkieltä tunteva tämän tunnistaa. Kuplassa elävät hesalaiset eivät ehkä sitä enää tunnista, koska siitä on tullut heille normitila.

Vierailija
28/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:34"]

Hesassa jos katsoo vastaantulevaa ihmistä niin hän vetää hyvin koppavan ilmeen kasvoilleen. Kaikki on siellä niin kiireisiä ja tärkeitä.

[/quote]Toi kertoo enemmänkin sun huonosta itsetunnosta. Kannattaa tutkia asiaa. 

[/quote]

Ei kerro. Samalla tavalla katselen ihmisiä muissakin kaupungeissa, mutta vain Hesassa tämä ylimielisyys on korostunutta. Jokainen ruumiinkieltä tunteva tämän tunnistaa. Kuplassa elävät hesalaiset eivät ehkä sitä enää tunnista, koska siitä on tullut heille normitila.

[/quote]

Tää ei nyt oikein toimi. Kysy kysymyksesi, äläkä jankkaa Porvoolainen.

Vierailija
29/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:30"]

[/quote]

[/quote]
En helsinkiläisenä tunnista tätä. Ota tiukka hali niin suutelen sinua, jotta tunnustaisimmme toisemme. Raportit sitten Pride-forumille, siellä kohtaat aidon stadilaisen.

Vierailija
30/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hesaalaiset on leuhkoja taas....mä olen syntynyt stadissa ja asun edelleen ja jos jotain on mitä en siedä niin murteet. Te tuutte toisten alueille typerällä kulttuurillanne joka ei täällä ketään kiinnosta. Mun puolesta suurimman osan suomesta saa räjäyttää pois. Niissä ei ole mitään arvokasta missään. Pelkkää kulua ja juntteja. 

Vierailija
31/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:18"]Eivät stadilaiset leuhkoja olekaan vaan juurikin hesalaiset, eli ne muualta muuttaneet.
[/quote]
Mites sitten tälläinen syntyperäinen helsinkiläinen joka ei ole stadilainen? Stadihan on minun määreeni mukaan vain kantakaupunkia.
T. Puistolalainen

Vierailija
32/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:40"]Ai hesaalaiset on leuhkoja taas....mä olen syntynyt stadissa ja asun edelleen ja jos jotain on mitä en siedä niin murteet. Te tuutte toisten alueille typerällä kulttuurillanne joka ei täällä ketään kiinnosta. Mun puolesta suurimman osan suomesta saa räjäyttää pois. Niissä ei ole mitään arvokasta missään. Pelkkää kulua ja juntteja. 
[/quote]
Huono provo. Kukaan pks-seutulainen ei ajattele noin.

Vierailija
33/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:31"]

Mä en snaijaa, tai bonjaa - kuten jotku gubbet sanoo, et oltais jotain fittei. Mite muka? Iha tavallusta toriykeisöö me ollaan, Kauppatorilla ja duunarit Hagikses. Ite oon Toripoikien jengii.

[/quote]

Entistä slangia mitä ei enää ole. Opettele uutta tai oo hlljaa. 

Vierailija
34/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:18"]Eivät stadilaiset leuhkoja olekaan vaan juurikin hesalaiset, eli ne muualta muuttaneet.
[/quote]
Mites sitten tälläinen syntyperäinen helsinkiläinen joka ei ole stadilainen? Stadihan on minun määreeni mukaan vain kantakaupunkia.
T. Puistolalainen
[/quote]
Sä oot stadilainen jos sä maindaat sen.

Vierailija
35/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:40"]Ai hesaalaiset on leuhkoja taas....mä olen syntynyt stadissa ja asun edelleen ja jos jotain on mitä en siedä niin murteet. Te tuutte toisten alueille typerällä kulttuurillanne joka ei täällä ketään kiinnosta. Mun puolesta suurimman osan suomesta saa räjäyttää pois. Niissä ei ole mitään arvokasta missään. Pelkkää kulua ja juntteja.  [/quote] Huono provo. Kukaan pks-seutulainen ei ajattele noin.

[/quote]

Mä ajattelen ja moni muukin. turha sun on siitä itkeä. Se on ollut jo kauan niin.

Vierailija
36/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kesällä Kangasalalla. Ihmiset oli ihan mykkiä, eivät vastanneet edes kohteliaaseen kysymykseen. Näin kävi usean kerran. Jopa lapseni ihmetteli heidän outoa käytöstään. Ihan siis henkilökunnalta Mobiliassa en saanut vastausta. Olen itse junantuoma helsinkiläinen, asunut täällä suurimman osan elämääni, alunperin Itä-Suomesta. Oikein hyvin olen viihtynyt Helsingissä ja pidän ihmisistä täällä, ystävällisiä ja mukavia. Riippuu tietty omasta asenteesta ja käytöksestä.

Vierailija
37/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen junantuoma hesalaisjuntti. Siellä, mistä minä olen kotoisin, ihmiset ovat KESKIMÄÄRIN paljon koppavampia ja epäystävällisempiä kuin Helsingissä. Asiakaspalvelu on nihkeää (ei tarvitse panostaa kun ei ole kilpailijoita), tuntemattomia ja massasta poikkeavia tuijotetaan epäluuloisesti. Helsingissä saan olla rauhassa, yksi muiden joukossa. "Leuhkoja" on tietysti täälläkin.

Vierailija
38/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normia että kun menee kehä 3:sen ulkopuolelle alkaa vittuilu puhetavasta. Itse ei tulisi mieleenkään vittuilla muille niiden murteesta.

Vierailija
39/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesalaiset on nykyisin myös koppavia, röyhkeitä ja ilkeitä.

Itse olen siellä syntynyt mutta takaisin en edes halua koska päivittäinen vittuilun kuuntelu ja huonojen tapojen kestäminen ei ole minusta hauskaa.

Vierailija
40/75 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjan maalla mielestäni leuhkompia.