Kipeä, kipeä irtaantuminen hengellisestä yhteisöstä
Hei,
Tämmöistä irtaantumisen matkaa teen ja olo on kuin suuressa kriisissä; helpottunut, pelokas, sekava, turtunut.
Kerrotko minulle, milloin selkiää?
Entä kun jatkuvien sääntöjen jälkeen olenkin yksilönä itse päättämässä oikean ja väärän, sydämelläni. Milloin navigoin oikein, toistaiseksi olo on tämänkin asian suhteen hullu. Että tässä saa oman moraalinsa jälkeen toimia, minä syyllisyydentuntoinen pilkunviilaaja.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea terapiaan siinä vaiheessa, kun koet pystyväsi työskentelemään vaikeiden ajatustesi kanssa. Ensin keskity siihen, että saat KONKREETTISTA apua, esim. ottamalla yhteyttä Uskontojen Uhrit Ry-järjestöön. Äläkä missään nimessä hurahda toiseen uskontoon/ ryhmään, se on monesti riskinä.
Olet vahva!
Mielestäni ap on tuonut esiin, ettei ole luopumassa uskostaan? Korjaa jos olen väärässä, ap.
Eli ap saa päättää ihan itse sen mihin uskoo. Nuo uskontojen uhrit tuskin on hyvä valinta, jos haluaa vielä uskoa.
Kuulostaa kovin huolestuttavalta, jos yhdestä vahingollisesta porukasta eroon päässyt haksahtaa johonkin toiseen hihhulisakkiin. Siinä tekee itselleen karhunpalveluksen ja päätyy ojasta allikkoon.
Koskee myös tätä Uskontojen uhrit - ryhmää.
Kaikki uskoo johonkin, jos oot kipeä menet lääkäriin, koska uskot että se auttaa...