Jos sä elät terveellistä elämää ja sulla tekee mieli "herkkuja", sä voit ihan hyvin tehdä sen viikonloppuna esim
Jos sä vaikka janoat pizzaa, niin tee se itse. Osta kunnon pohja siihen ja sitten täytteet vaan itse ja mieluiten terveellisemmästä päästä, ei se pizza sillon itsessään ole epäterveellistä. Ihan samanlailla sä syöt esim tomaattia ja ananasta muutenkin, tai kanaa tai ihan mitä vaan, sipulia, oliiveja, sieniä, jotain laadukasta lihaa.
Tai jos tekee mieli jätskiä, osta protskujätskiä tai kato sen paketin sivusta, ettei se ole ihan sitä kaikkein pahinta, minkä kalorit paukkuu reilusti yli tonniin per purkki.
Sä voit tehdä tortilloja myös, ei sekään ole epäterveellistä jos sä teet sen itse. Kiinnitä vaan huomiota niihin aineisiin mistä sä teet niitä.
Ei sun tarvi kituuttaa, sovita ne päivän macroihin
<3
Kommentit (23)
Suomen kielessä ei ole sinä-passiivia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Takaisin peruskoulun äikän tunnille, mars.
Sattuu silmiin tällainen kielen p*h*inpitely.
Itse taas olen sitä mieltä, että herkkuja syödään sellainen määrä, että voi syödä ihan just sitä mikä parhaalta omaan suuhun maistuu. Ei veteen leivottua pullaa, makeutusaineilla kyllästettyä jäätelöä tai terveys edellä tehtyä pizzaa.
Ap:n mielestä terveellinen elämä on kituuttamista ja sitten viikonloppuna saa palkinnoksi mässätä kun viikko on eletty "terveellisesti"
Sairasta
Herkut herkkuina eikä mitään terveystuubaa. Jos elät terveellisesti, ei pieni herkuttelu viikonloppuna sitä hetkauta.
Tai sitten ottaa sen yhden herkutteluhetken ihan huoletta niillä epäterveellisillä, rasvaisilla, sokerisilla, energiapitoisilla herkuilla ja muina päivinä syö terveellisesti. Ei se maailma siihen kaadu. 80/20-periaate on hyvä.
Pizzapohjaa ei osteta, vaan tehdään itse ilman lisä- ja säilöntäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teksti olikin suunnattu juuri sinulle.
Koska olemme tehneet sinunkaupat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teksti olikin suunnattu juuri sinulle.
Silloinkaan ei käytetä sinä-passiivia.
80/20 toimii meidän huushollissa kaikille
Luojan kiitos ymmärsit lopettaa sen mukavalaistuneen henkisen julistamisen. Terveysjulistaa voi messiaskompleksinenkin. Ja korjaa tosiaan pois tuo sä-muoto, ei sitä käytä kuin JJLehto. Googlaa, jos olet jonne.
Jos sulle huomautetaan useasti jostain asiasta, esim sinä-passiivin käytöstä, niin sä voisit tarkastella kirjoitustyyliäsi ja miettiä olisiko siinä sulla jotain korjailtavaa.
Kaikki sääntöjä ei aina tarvitse noudattaa, mutta joskus sä teet karhunpalveluksen itselles kun jätät noudattamatta, kun sitten vaikutat yksinkertaiselta ja kehittymättömältä. Jos sä haluat sanoa jotain tärkeää, ni sun pitää kiinnittää huomiotasiihen miten sä sanot sen. Ajatteletko, että ihmiset kuuntelee sua jos sä kuulostat 15-vuotiaalta räppärin alulta?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mielestä terveellinen elämä on kituuttamista ja sitten viikonloppuna saa palkinnoksi mässätä kun viikko on eletty "terveellisesti"
Sairasta
Niinpä! Minä syön joka päivä hyvin, maukkaasti ja terveellisesti tai sit syön pitsan, joka myös on terveellinen , tai ei, riippuu mitä siihen valitsen. Saatan myös tehdä sisäfileepihvi ja punaviiniä.
Elämä ei keskity vain viikonloppuihin.
Vierailija kirjoitti:
Mika Häkkisellä oli.
"Kun sä ajat formulaa sä et ajattele mitään muuta."
Vai miten se oli.
jep