Neuvolan tädin kotikäynti synnäriltä kotiuduttua... yök :D
Kun neuvolan täti kävi, oli synnytyksestä viisi päivää.
Eppari leikattiin, menetin paljon verta ja olin todella kipeä.
En ollut pessyt vehjettäni koska en uskaltanut koskea siihen. Oli myös kipeä. Huljutellut vain varovasti vedellä.
Katsoi sinne kun makasin sängyllä. Mahtoi haista....
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:39"]
Tää on kuulkaa sitä nykyajan uusavuttomuutta. Kun synnärillä ei kerrota että pitää peseytyä, niin mamma hautoo jälkivuotoista alapäätään viikon pesemättä!
[/quote]
Juurikin sitä uusavuttomuutta.
Exällä pillu haisi kerran ennen panoa aika rankalle, käskin pesulle... tuli pian takaisin, minusta haju oli vieläkin mutta saippuan haju siihen päälle...
Pantuani menin sitten itse pesulle, ja kun kastelin itse, alkoi mulkku vaahdota, jota ihmettelin naiselle.
Kävi ilmi, ettei ollut peseytynyt, vaan hieronut saippuaa vaan pilluunsa!!!????
-voi jeesus naisen järkeä. En pystynyt sanomaan mitään. Olin vain järkyttynyt.
Olen myös huomannut, että naiset pesee hampaat vaan silloin kun ne lähtee jonnekin, ei siis esim iltaisin.. vitun idiootit.
Täällä jotkut uusavuttomat naiset kyseli toisiltaan, että kun on vatsa kovana, niin kaiveleeko muutkin paskaa sormilla perseestä, ja tottahan toki, kaivavat!!!
Ei mene naisen logiikka jakeluun.
Ehkä olenkin siksi sinkku.
Todella monen naisen hygienia on tasolla sika.
Hepeniä vedetään ja meikkiä, mutta perushygienia, eli suihkut ja pesut ei onnistu..
Olen järkyttynyt mies.
[/quote]
Mitä helvettiä sinä, seonnut vakkari pillunhaistelija, teet tässä ketjussa?
Kyllä minullakin terkkari halusi tarkistaa alaosaston tilanteen kotikäynnillä. Siinä vaan sängyllä, pyyhkeen päällä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:06"]Siis mistä tietää, millaisia (tikattuja) haavoja kuuluu pestä ja millaisia ei missään nimessä saa pestä?
Kun minulta poistettiin luomi, tikkeihin ja haavaan ei saanut mennä yhtään esim. hikeä, vettä tai mitään muutakaan. Mutta ilmeisesti esim. epparihaavaa nimenomaan pitää pestä?
Käytetäänkö siis eri haavoihin erilaisia tikkejä vai mitä häh? :D
[/quote]
Epparihaava on jatkuvasti virtsa- ja ulostepöpöjen vaikutuksen alaisuudessa eikä kyllä muutenkaan hengitä. Luulis nyt järjen kertovan että sitä pitää pestä.
mulle ainakin sanottiin että pn äärimmäisen tärkeää pestä alapää, liikaa ei voi pestä ekoina viikkoina
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:42"]Toki voi huljutella vedellä, mutta kyllä nyt paikat pitää pestäkin.Ei meillä tosin terkka kurkkinut pikkareihin kotikäynnillä. Vatsan päältä kyllä paineli.
[/quote]
Siis mitä tämä nyt tarkoittaa, voi huljutella, mutta pitää pestäkin? Onhan se huljutteleminenkin pesua, eikä justiinsa tikattua alapäätä kannata mennä ronkkimaan sormilla kovin innokkaasti. Jos tarkoitat aineella, niin itse en käytä mitään pesuaineita alapäähän, en tarvitse, eikä ole hyväksi limakalvoille.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:06"]
Siis mistä tietää, millaisia (tikattuja) haavoja kuuluu pestä ja millaisia ei missään nimessä saa pestä? Kun minulta poistettiin luomi, tikkeihin ja haavaan ei saanut mennä yhtään esim. hikeä, vettä tai mitään muutakaan. Mutta ilmeisesti esim. epparihaavaa nimenomaan pitää pestä? Käytetäänkö siis eri haavoihin erilaisia tikkejä vai mitä häh? :D
[/quote]
Minulla kanssa ollut joka tikin kanssa (ollut päässä, silmäkulmassa ja vatsassa) on ollut ehdoton sääntö, ettei ole viikkoon saanut kastella. Tosin epparihaavassa kyllä ymmärrän eron, kun kuitenkin haavaan menee jatkuvalla syötöllä eritteitä, jotka olisi hyvä pestä pois.
Mutta kyllä itsekin vähän arastelisin pesua, pelkäisin niin helvetisti tikkien ratkeamista. Lisäksi varmaan jo tikkien ja haavojen tunnustelu sormilla pistäisi pyörryttämään.. Joten hyvin ymmärrän, että ap on vain huljutellut.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:39"] Tää on kuulkaa sitä nykyajan uusavuttomuutta. Kun synnärillä ei kerrota että pitää peseytyä, niin mamma hautoo jälkivuotoista alapäätään viikon pesemättä! [/quote] Juurikin sitä uusavuttomuutta. Exällä pillu haisi kerran ennen panoa aika rankalle, käskin pesulle... tuli pian takaisin, minusta haju oli vieläkin mutta saippuan haju siihen päälle... Pantuani menin sitten itse pesulle, ja kun kastelin itse, alkoi mulkku vaahdota, jota ihmettelin naiselle. Kävi ilmi, ettei ollut peseytynyt, vaan hieronut saippuaa vaan pilluunsa!!!???? -voi jeesus naisen järkeä. En pystynyt sanomaan mitään. Olin vain järkyttynyt. Olen myös huomannut, että naiset pesee hampaat vaan silloin kun ne lähtee jonnekin, ei siis esim iltaisin.. vitun idiootit. Täällä jotkut uusavuttomat naiset kyseli toisiltaan, että kun on vatsa kovana, niin kaiveleeko muutkin paskaa sormilla perseestä, ja tottahan toki, kaivavat!!! Ei mene naisen logiikka jakeluun. Ehkä olenkin siksi sinkku. Todella monen naisen hygienia on tasolla sika. Hepeniä vedetään ja meikkiä, mutta perushygienia, eli suihkut ja pesut ei onnistu.. Olen järkyttynyt mies. [/quote] Kuulostaa, että olet mies joka ei kelpaa tervejärkiselle naiselle. En tunne yhtään normaaliälyllä varustettua naista, joka ei huolehdi hygieniastaan. Mistä sinä olet näihin törmännyt ja etkö ole todellakaan huomannut heidän vajavaisuuttaan huolehtia itsestään ennen kuin olet mennyt sänkyyn?
[/quote]
Just joo, naisen logiikkaa taas. Miehessä vika, jos nainen ei peseydy..
ps Minulla on ollut noin sata naista elämäni aikana, ja muutama pidempi suhde, eli on naisia nähty.
Enkä väittänyt 100% toimivan noin, mutta suurella osalla esim miehiinverrattuna todella paska hygienia.
Esim tullaan lenkiltä, ei heti suihkuun yms.
Mennään paskasena sänkyyn nukkumaan jne.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:52"]
Siis miksi terkkari katsoisi sinne?
[/quote]
muakin kiinnostaa. Yleensä neuvolantäti on kiinnostunut vauvasta ja tämän voinnista.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:06"]
Siis mistä tietää, millaisia (tikattuja) haavoja kuuluu pestä ja millaisia ei missään nimessä saa pestä? Kun minulta poistettiin luomi, tikkeihin ja haavaan ei saanut mennä yhtään esim. hikeä, vettä tai mitään muutakaan. Mutta ilmeisesti esim. epparihaavaa nimenomaan pitää pestä? Käytetäänkö siis eri haavoihin erilaisia tikkejä vai mitä häh? :D
[/quote]
Minulla kanssa ollut joka tikin kanssa (ollut päässä, silmäkulmassa ja vatsassa) on ollut ehdoton sääntö, ettei ole viikkoon saanut kastella. Tosin epparihaavassa kyllä ymmärrän eron, kun kuitenkin haavaan menee jatkuvalla syötöllä eritteitä, jotka olisi hyvä pestä pois.
Mutta kyllä itsekin vähän arastelisin pesua, pelkäisin niin helvetisti tikkien ratkeamista. Lisäksi varmaan jo tikkien ja haavojen tunnustelu sormilla pistäisi pyörryttämään.. Joten hyvin ymmärrän, että ap on vain huljutellut.
[/quote]
Miksi niitä pitää sormilla ronklata?? Suihkulla pesu riittää pelkällä vedellä ja joka vessakäynnin jälkeen.
Joo, sama homma, kyllä mulla terkkari tarkasti alapään myös. En tiennyt sitä etukäteen, jälkivuoto oli runsas, joten henkäisin vain, että käyn eka pesulla ja vaihtamassa siteen. Mutta kyllä mäkin suhkutin joka vessakäynnillä, ei ois tullut muuten mitään.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:52"]
Siis miksi terkkari katsoisi sinne?
[/quote]
muakin kiinnostaa. Yleensä neuvolantäti on kiinnostunut vauvasta ja tämän voinnista.
[/quote]
No lukekaa ketju niin tiedätte...
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:39"] Tää on kuulkaa sitä nykyajan uusavuttomuutta. Kun synnärillä ei kerrota että pitää peseytyä, niin mamma hautoo jälkivuotoista alapäätään viikon pesemättä! [/quote] Juurikin sitä uusavuttomuutta. Exällä pillu haisi kerran ennen panoa aika rankalle, käskin pesulle... tuli pian takaisin, minusta haju oli vieläkin mutta saippuan haju siihen päälle... Pantuani menin sitten itse pesulle, ja kun kastelin itse, alkoi mulkku vaahdota, jota ihmettelin naiselle. Kävi ilmi, ettei ollut peseytynyt, vaan hieronut saippuaa vaan pilluunsa!!!???? -voi jeesus naisen järkeä. En pystynyt sanomaan mitään. Olin vain järkyttynyt. Olen myös huomannut, että naiset pesee hampaat vaan silloin kun ne lähtee jonnekin, ei siis esim iltaisin.. vitun idiootit. Täällä jotkut uusavuttomat naiset kyseli toisiltaan, että kun on vatsa kovana, niin kaiveleeko muutkin paskaa sormilla perseestä, ja tottahan toki, kaivavat!!! Ei mene naisen logiikka jakeluun. Ehkä olenkin siksi sinkku. Todella monen naisen hygienia on tasolla sika. Hepeniä vedetään ja meikkiä, mutta perushygienia, eli suihkut ja pesut ei onnistu.. Olen järkyttynyt mies. [/quote] Kuulostaa, että olet mies joka ei kelpaa tervejärkiselle naiselle. En tunne yhtään normaaliälyllä varustettua naista, joka ei huolehdi hygieniastaan. Mistä sinä olet näihin törmännyt ja etkö ole todellakaan huomannut heidän vajavaisuuttaan huolehtia itsestään ennen kuin olet mennyt sänkyyn?
[/quote]
Just joo, naisen logiikkaa taas. Miehessä vika, jos nainen ei peseydy..
ps Minulla on ollut noin sata naista elämäni aikana, ja muutama pidempi suhde, eli on naisia nähty.
Enkä väittänyt 100% toimivan noin, mutta suurella osalla esim miehiinverrattuna todella paska hygienia.
Esim tullaan lenkiltä, ei heti suihkuun yms.
Mennään paskasena sänkyyn nukkumaan jne.
[/quote]
Miehessä on vikaa jos haluaa seukata paskaisen naisen kanssa, vai pyssy ohimollako he siihen pakotti?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:52"]Siis miksi terkkari katsoisi sinne?
[/quote]
Kyllä mulla ainakin katsoi, kun ekan kerran käytiin neuvolassa (ei ollut kotikäyntiä).
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:06"]Siis mistä tietää, millaisia (tikattuja) haavoja kuuluu pestä ja millaisia ei missään nimessä saa pestä?
Kun minulta poistettiin luomi, tikkeihin ja haavaan ei saanut mennä yhtään esim. hikeä, vettä tai mitään muutakaan. Mutta ilmeisesti esim. epparihaavaa nimenomaan pitää pestä?
Käytetäänkö siis eri haavoihin erilaisia tikkejä vai mitä häh? :D
[/quote]
Epparihaava on jatkuvasti virtsa- ja ulostepöpöjen vaikutuksen alaisuudessa eikä kyllä muutenkaan hengitä. Luulis nyt järjen kertovan että sitä pitää pestä.
[/quote]
+ veri/limaklöntit mitä tulee vähän niinkuin menkkojen aikana. Että huh huh, jos ei pese toosaansa viikkoon synnytyksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:09"]
[/quote]
Miten se väitteesi ilmenee?
-Siksi kun teillä naisilla on huomo hygienia?
Et esim itse vaikuta tervejärkiseltä, kommentistasi päätellen, vaan otit sen loukkauksena naisia kohtaan, sairas asenne.
Sinä et ainakaan minun sänkyyn kelpaisi.
Ja yliopistoporukoissa liikun, en nyt tarkenna ettei joku tunnista.
-Luulis täällä olevan ne fiksuimmat tytöt.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:09"]
[/quote]
Miten se väitteesi ilmenee?
-Siksi kun teillä naisilla on huomo hygienia?
Et esim itse vaikuta tervejärkiseltä, kommentistasi päätellen, vaan otit sen loukkauksena naisia kohtaan, sairas asenne.
Sinä et ainakaan minun sänkyyn kelpaisi.
Ja yliopistoporukoissa liikun, en nyt tarkenna ettei joku tunnista.
-Luulis täällä olevan ne fiksuimmat tytöt.
[/quote]
Miten otin loukkauksena? Kerroin vain rehellisen mielipiteeni. En tunne yhtään miestä jonka naiset ei huolehtisi hygieniastaan tai toisinpäin. Ja pyörin kaikenlaisissa ympäristöissä, pari ystävää ollut jopa työttömän välillä, kyllä he silti peseytyä osaavat. Sun päässä on jotain kummallista, että tuollaisten seuraan eksyy.
Ja nro 19 jatkaa ohisteluaan. :D
Kun tosiaan kaikille lienee (toivottavasti) selvää, että epparihaavaa (ja alakertaa yleensäkin) pitää pestä synnytyksen jälkeen, niin miksi muita tikattuja haavoja ei saa pestä?
Miksen voi pestä normaaliin tapaan esim. tähystysleikkauksessa tullutta haavaa/tikkejä? Luulisi että pesemällä ja puhdistamalla haava paranisi nopeammin...
Vääntäisikö joku tyhmälle rautalangasta? :D
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:09"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:39"] Tää on kuulkaa sitä nykyajan uusavuttomuutta. Kun synnärillä ei kerrota että pitää peseytyä, niin mamma hautoo jälkivuotoista alapäätään viikon pesemättä! [/quote] Juurikin sitä uusavuttomuutta. Exällä pillu haisi kerran ennen panoa aika rankalle, käskin pesulle... tuli pian takaisin, minusta haju oli vieläkin mutta saippuan haju siihen päälle... Pantuani menin sitten itse pesulle, ja kun kastelin itse, alkoi mulkku vaahdota, jota ihmettelin naiselle. Kävi ilmi, ettei ollut peseytynyt, vaan hieronut saippuaa vaan pilluunsa!!!???? -voi jeesus naisen järkeä. En pystynyt sanomaan mitään. Olin vain järkyttynyt. Olen myös huomannut, että naiset pesee hampaat vaan silloin kun ne lähtee jonnekin, ei siis esim iltaisin.. vitun idiootit. Täällä jotkut uusavuttomat naiset kyseli toisiltaan, että kun on vatsa kovana, niin kaiveleeko muutkin paskaa sormilla perseestä, ja tottahan toki, kaivavat!!! Ei mene naisen logiikka jakeluun. Ehkä olenkin siksi sinkku. Todella monen naisen hygienia on tasolla sika. Hepeniä vedetään ja meikkiä, mutta perushygienia, eli suihkut ja pesut ei onnistu.. Olen järkyttynyt mies. [/quote] Kuulostaa, että olet mies joka ei kelpaa tervejärkiselle naiselle. En tunne yhtään normaaliälyllä varustettua naista, joka ei huolehdi hygieniastaan. Mistä sinä olet näihin törmännyt ja etkö ole todellakaan huomannut heidän vajavaisuuttaan huolehtia itsestään ennen kuin olet mennyt sänkyyn? [/quote] Just joo, naisen logiikkaa taas. Miehessä vika, jos nainen ei peseydy.. ps Minulla on ollut noin sata naista elämäni aikana, ja muutama pidempi suhde, eli on naisia nähty. Enkä väittänyt 100% toimivan noin, mutta suurella osalla esim miehiinverrattuna todella paska hygienia. Esim tullaan lenkiltä, ei heti suihkuun yms. Mennään paskasena sänkyyn nukkumaan jne. [/quote] Miehessä on vikaa jos haluaa seukata paskaisen naisen kanssa, vai pyssy ohimollako he siihen pakotti?
[/quote]
Seukat loppu, mutta miksi yrität kääntää asian kokoajan miehen syyksi, onko päässä vikaa?
-Vaikeaa myöntää tosiseikat?
Esim en tiedä ainuttakaan miestä maailmassa, joka meni urheilusuorituksen jälkeen ilman suihkua yhtään mihinkään, oli se sitten sali, kävely, pyöräily, yms.
Naisten kuulee usein sanovan, ettei tullu hiki, ethän säkään mee suihkuun? (toiselle naiselle)
-Meen myöhemmin, nyt kiire.
Tullaan linja-autolla kotiin jostain, ei pestä käsiä, vaan jääkaapille suoraan..
Ei jakseta pestä perunoita kunnolla, sitten hiekka narskuu suussa..
Tulipa kerra raakaa jauhelihaakin syötyä, kun olin ostanut kauppahallista ns tuorelihapiirakoita, eli uunissa paistettavia. Nainen teki aamupalan, tiesi piirakoista, kun oli aiemminkin ollut, muttei jaksanut uunittaa vaan mikrossa lämmitti käden lämpöön... hohhoijaa...
Autolla peruuttaessa ei näe taakse, mutta peruutetaan silti vaan... logiikka.
Mies, järkyttynyt.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:09"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:39"] Tää on kuulkaa sitä nykyajan uusavuttomuutta. Kun synnärillä ei kerrota että pitää peseytyä, niin mamma hautoo jälkivuotoista alapäätään viikon pesemättä! [/quote] Juurikin sitä uusavuttomuutta. Exällä pillu haisi kerran ennen panoa aika rankalle, käskin pesulle... tuli pian takaisin, minusta haju oli vieläkin mutta saippuan haju siihen päälle... Pantuani menin sitten itse pesulle, ja kun kastelin itse, alkoi mulkku vaahdota, jota ihmettelin naiselle. Kävi ilmi, ettei ollut peseytynyt, vaan hieronut saippuaa vaan pilluunsa!!!???? -voi jeesus naisen järkeä. En pystynyt sanomaan mitään. Olin vain järkyttynyt. Olen myös huomannut, että naiset pesee hampaat vaan silloin kun ne lähtee jonnekin, ei siis esim iltaisin.. vitun idiootit. Täällä jotkut uusavuttomat naiset kyseli toisiltaan, että kun on vatsa kovana, niin kaiveleeko muutkin paskaa sormilla perseestä, ja tottahan toki, kaivavat!!! Ei mene naisen logiikka jakeluun. Ehkä olenkin siksi sinkku. Todella monen naisen hygienia on tasolla sika. Hepeniä vedetään ja meikkiä, mutta perushygienia, eli suihkut ja pesut ei onnistu.. Olen järkyttynyt mies. [/quote] Kuulostaa, että olet mies joka ei kelpaa tervejärkiselle naiselle. En tunne yhtään normaaliälyllä varustettua naista, joka ei huolehdi hygieniastaan. Mistä sinä olet näihin törmännyt ja etkö ole todellakaan huomannut heidän vajavaisuuttaan huolehtia itsestään ennen kuin olet mennyt sänkyyn? [/quote] Just joo, naisen logiikkaa taas. Miehessä vika, jos nainen ei peseydy.. ps Minulla on ollut noin sata naista elämäni aikana, ja muutama pidempi suhde, eli on naisia nähty. Enkä väittänyt 100% toimivan noin, mutta suurella osalla esim miehiinverrattuna todella paska hygienia. Esim tullaan lenkiltä, ei heti suihkuun yms. Mennään paskasena sänkyyn nukkumaan jne. [/quote] Miehessä on vikaa jos haluaa seukata paskaisen naisen kanssa, vai pyssy ohimollako he siihen pakotti?
[/quote]
Seukat loppu, mutta miksi yrität kääntää asian kokoajan miehen syyksi, onko päässä vikaa?
-Vaikeaa myöntää tosiseikat?
Esim en tiedä ainuttakaan miestä maailmassa, joka meni urheilusuorituksen jälkeen ilman suihkua yhtään mihinkään, oli se sitten sali, kävely, pyöräily, yms.
Naisten kuulee usein sanovan, ettei tullu hiki, ethän säkään mee suihkuun? (toiselle naiselle)
-Meen myöhemmin, nyt kiire.
Tullaan linja-autolla kotiin jostain, ei pestä käsiä, vaan jääkaapille suoraan..
Ei jakseta pestä perunoita kunnolla, sitten hiekka narskuu suussa..
Tulipa kerra raakaa jauhelihaakin syötyä, kun olin ostanut kauppahallista ns tuorelihapiirakoita, eli uunissa paistettavia. Nainen teki aamupalan, tiesi piirakoista, kun oli aiemminkin ollut, muttei jaksanut uunittaa vaan mikrossa lämmitti käden lämpöön... hohhoijaa...
Autolla peruuttaessa ei näe taakse, mutta peruutetaan silti vaan... logiikka.
Mies, järkyttynyt.
[/quote]
Lopeta jo. Annat itsestäsi tyhmän vaikutelman.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:06"]
Se luomiarpi sulkeutuu vuorokaudessa, se yksi tikki, jonka jälkeen normimeininki.
Useampi tikki tai hankala paikka, kestää päiväkausia, jopa parikin viikkoa parantua, eli todellakin pitää joka päivä puhdistaa tai ainakin huudella.
Tikkejä sormessa, joka päiväinen uittaminen miedossa pesuliuoksessa, jne.
Aivotkin sanoo, että kostea vittu pestään joka pvä.
[/quote]