Lue keskustelun säännöt.
Potilaan pesu, yökkäys
31.08.2015 |
Mikä avuksi? Miten olla yökkäämättä kun aikuisen vaippaa vaihdetaan? Entä jos vuodepotilas käyttää tamponia, ilmeisesti vaihdan senkin vai miten on?
Luonnollisia asioita, mutta miten opin yökkäysrefleksin pitämään poissa esim.pahan hajun vallitessa? Jännittää tuleva harjoittelu, avoimin mielin olen.
En halua potilaalle pahaa ja epämiellyttävää oloa koska olen harjoittelemassa. :( Päiväkodissa olen ollut ja lasten vaippoja vaihtanut. Aikuisen kakka vaan voi väistämättä haista erittäinkin pahalle ja tuotosta on varmaan paljonkin joskus..
Haluan ammattilaiseksi. Auttakaa! :(
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Muistan oman vanhainkoti harjoittelu jaksoni.
Juuri tuo vaipanvaihto ja pesut pelottivat. Siinä oli kaksi asiaa jotka hirvittivät: ne eritteet ja se että ihan oikeasti joudun pesemään toisen alapäätä.
Ei se ole kamalaa. Ajattelen jos esimerkiksi kamalasti ripulia että miten paljon parempi olo potilaalle tulee kun pestään ja laitetaan puhdasta tilalle :)
Saatat joutua laittamaan erilaisia pukamavoiteita, suppoja,peräruiskeita ja emätinpuikkoja. Siinäkin kannattaa vaan keskittyä siihen että laittaa lääkkeen oikein eikä siihen että missä kohtaa toisen kehoa nämä hoidettavat paikat ovat.