Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potilaan pesu, yökkäys

Vierailija
31.08.2015 |

Mikä avuksi? Miten olla yökkäämättä kun aikuisen vaippaa vaihdetaan? Entä jos vuodepotilas käyttää tamponia, ilmeisesti vaihdan senkin vai miten on?
Luonnollisia asioita, mutta miten opin yökkäysrefleksin pitämään poissa esim.pahan hajun vallitessa? Jännittää tuleva harjoittelu, avoimin mielin olen.
En halua potilaalle pahaa ja epämiellyttävää oloa koska olen harjoittelemassa. :( Päiväkodissa olen ollut ja lasten vaippoja vaihtanut. Aikuisen kakka vaan voi väistämättä haista erittäinkin pahalle ja tuotosta on varmaan paljonkin joskus..

Haluan ammattilaiseksi. Auttakaa! :(

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla tamponi vuodepotilaalla. Yleensä toki ei ole.

Vierailija
22/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:16"]En osaa sanoa muuta kuin vähän aiheen sivusta, että minä joka en koskaan pysty katselemaan omia tuotoksiani vessanpöntössä tai mielellään pese edes omaa pönttöäni, olin vuosi sitten kesätöissä laitoshuoltajana sairaalassa ja jouduin päivittäin pesemään muiden kakkoja pöntöistä ja lattialta. Kertaakaan ei alkanutkaan öklöttämään tai tullut huonoa oloa, vaikka etukäteen kammoksutti vessanpesut.
[/quote]
Kiitti vaan alapeukuista, hoitsut! :D Aika ylimielisiä olitte sairaalassakin meitä laitoshuoltaja-kesätyöntekijöitä kohtaan, niin hierarkinen koko paikka. Olen kuitenkin yliopisto-opiskelija enkä koskaan tule tekemään enää siivoustyötä tai kakan kanssa ole tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:10"]

Älä hengitä nenän kautta. Kyllä se hyvin menee. Kun on pakko pärjätä, niin tollasissa tilanteissa kyllä pärjää.

[/quote]

Tämä. Kannattaa tosiaan hengittää suun kautta, niin mahdolliset hajuhaitat voi minimoida tällä tavalla kohtuullisen hyvin.

Vierailija
24/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:56"]

Mikä avuksi? Miten olla yökkäämättä kun aikuisen vaippaa vaihdetaan? Entä jos vuodepotilas käyttää tamponia, ilmeisesti vaihdan senkin vai miten on? Luonnollisia asioita, mutta miten opin yökkäysrefleksin pitämään poissa esim.pahan hajun vallitessa? Jännittää tuleva harjoittelu, avoimin mielin olen. En halua potilaalle pahaa ja epämiellyttävää oloa koska olen harjoittelemassa. :( Päiväkodissa olen ollut ja lasten vaippoja vaihtanut. Aikuisen kakka vaan voi väistämättä haista erittäinkin pahalle ja tuotosta on varmaan paljonkin joskus.. Haluan ammattilaiseksi. Auttakaa! :(

[/quote]

Vaihda alaa. Ei sinusta ole lähihoitajaksi.

Vierailija
25/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen tottuu, viikon päästä on jo rutiinia eikä vaipat kammota :) Itsellä tuo kakka/pissa ei tehnyt ikinä kauheen pahaa, mutta kerran "pääsin" putsaan korvaa jossa oli venyvää, paksua, keltavihreeruskeeta vaikkua, ja kun sitä siivos niin se vaan veny ja veny...Hyi helvv.... :D

Vierailija
26/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa avata ikkunaa, kun vanhukset sitten pestessä palelevat.

Vierailija
27/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeasti ällöä, jos on alapäässä jokin tartuntaseksitauti. Vaikka herpes.

Vierailija
28/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi virtsa muistuttaa hernekeittoa?

Vierailija
29/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin kun olin katsomassa tuttua terkkarin vuode osastolla kun siellä vietiin ripuli potilaita pesulle. Sängyllä. Aina niin mahtava haju tuli perässä. Oli joulun alus viikko

Vierailija
30/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:56"]

Mikä avuksi? Miten olla yökkäämättä kun aikuisen vaippaa vaihdetaan? Entä jos vuodepotilas käyttää tamponia, ilmeisesti vaihdan senkin vai miten on? Luonnollisia asioita, mutta miten opin yökkäysrefleksin pitämään poissa esim.pahan hajun vallitessa? Jännittää tuleva harjoittelu, avoimin mielin olen. En halua potilaalle pahaa ja epämiellyttävää oloa koska olen harjoittelemassa. :( Päiväkodissa olen ollut ja lasten vaippoja vaihtanut. Aikuisen kakka vaan voi väistämättä haista erittäinkin pahalle ja tuotosta on varmaan paljonkin joskus.. Haluan ammattilaiseksi. Auttakaa! :(

[/quote]

[/quote]
Kaikkihan toki on seppiä jo syntyessään ja mihinkään ei voi tottua vaan ällöttävät asiat ällöttää aina. Just just.

Vierailija
31/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ensiavussa ihanimpia hajumuistoja on aiheuttanut ns. puliukot jotka ovat maanneet samoissa vaatteissa kuset ja paskat alla viimeisen vuoden. Niin, ja kun veti kumisaappaat pois jaloista niin siellä kuhisi valkoisia kärpäsen toukkia säärihaavoissa. Toisaalta ne kärpäsen toukat ovat tehneet hyvää työtä samalla eli puhdistaneet säärihaavoja kuolleesta lihasta :)

Vierailija
32/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ällöttää mutta kyllä siihen tottuu :D Kun opettelet pidättämään hengitystä nenän kautta ja hengittämään pelkän suun kautta niin ei juurikaan haista mitään

Vierailija
33/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:56"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä on. Siksi harjoitusta kaipaankin. Motivaatiota löytyy oppimiseen. Ap

Vierailija
34/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kykenis, mutta en olekaan alalla. Kunnioitan kyllä teitä, jotka kykenette.

Vierailija
35/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vick Vaporubia hierot nenän alle ja sitten hengittelet suun kautta.

Vierailija
36/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Vielä on paljon kasvamista ja kypsymistä ammattimaisuuteen. Asiansa osaavat ammattihenkilöt eivät yököttele työtehtäviään keskustelupalstoilla.

Vierailija
37/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noista enimmistä oksennuksista ja paskoista kohta päästä. Hoitajarobotit nimittäin tekevät tuloaan ja kyllä ne ainakin suurimmat jätökset kykenee hoitamaan.

Vierailija
38/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi en voidi olla alalla mutta hienoa kun jotkut kuitenkin ovat!

Vierailija
39/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:36"]Miksi virtsa muistuttaa hernekeittoa?
[/quote]
Koska esbl + 7 muuta bakteeria sekä fisteli emättimen seinämässä. (Ulostetta pääsee emättimeen) esim.

Vierailija
40/61 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi ku mua ällöttää lukea näitä. Syön samalla keksejä ja tää ketju viä kyl ruokahalut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme