Todella tyhmä kysymys - laskun eräpäivästä
Minulla on lasku, jossa on osamaksumahdollisuus, mutta haluan maksaa sen kerralla pois enkä erissä.
Olin juuri maksamassa laskua, mutta huomasin siinä oudon sanamuodon: siinä sanotaan, että jos haluat maksaa koko laskun kerralla, se pitää maksaa "tarkalleen laskun eräpäivänä".
Ööö. Eli jos maksan tuon koko summan nyt, eli pari päivää ennen merkittyä eräpäivää, niin toimin tuon mukaan "väärin"? Eihän se noin voi mennä?
Outo sanamuoto kyllä...
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:12"]
Voit maksaa maksun tänään. Sanamuoto on huono, mutta käytännössä sillä tarkoitetaan sitä, että lasku pitää maksaa eräpäivänä eikä pari päivää myöhässä.
[/quote]
Kiitos! Teen näin :)
Oli tyhmä kysymys, onneksi tajusit.
Kun maksaa laskua, voi valita, milloin se menee tililtä. Olen monesti maksanut viivakoodilla ja vaihtanut eräpäivän aikaisemmaksi kuin laskuun on merkitty.
No itseasiassa tuo saattaa hyvinkin tarkoittaa just tuota.
Pankki jää tappiolle, kun maksat laskun ajoissa. ihanteellista olisi KAIKKI laskut maksaa JUURI eräpäivänä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:21"]
No itseasiassa tuo saattaa hyvinkin tarkoittaa just tuota. Pankki jää tappiolle, kun maksat laskun ajoissa. ihanteellista olisi KAIKKI laskut maksaa JUURI eräpäivänä.
[/quote]
Mitä tarkoitat? Kun laskun maksaa eräpäivänä, se on vielä ajoissa maksettu. Eräpäivän jälkeen myöhästymisestä hyötyvät perintätoimistot mikäli perintä on ulkoistettu.
Mä laitan yleensä aina maksupäiväksi sen eräpäivän, kun makselen laskuja. Onpahan raha siihen asti mun tilillä.
Jos maksaa koko summan eräpäivän jälkeen, niin siitä huomioidaan vain minimilyhennys ja loppuosa huomioidaan vasta seuraavana eräpäivänä, lisättynä korolla ja mahdollisilla käsittely- yms. kuluilla.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:08"]Pysy kaukana Klarnasta.
[/quote]
Klarna ei tee mitään pahaa, jos osaa hoitaa asiansa eli esim. maksaa laskut. Vai mitä kuvittelit Klarnan tekevän? :D t. Ei ap
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:08"]Pysy kaukana Klarnasta.
[/quote]
Klarna ei tee mitään pahaa, jos osaa hoitaa asiansa eli esim. maksaa laskut. Vai mitä kuvittelit Klarnan tekevän? :D t. Ei ap
[/quote]
Jos osaa hoitaa asiansa ei todellakaan tarvitse mitään klarnaa
Voit maksaa maksun tänään. Sanamuoto on huono, mutta käytännössä sillä tarkoitetaan sitä, että lasku pitää maksaa eräpäivänä eikä pari päivää myöhässä.