Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää ikinä osallistu polttareihin

Vierailija
20.03.2022 |

Lupauduin kaverini polttareihin, sillä tykkään kaveristani kovasti. Polttarit järjestää hänen parhaat ystävänsä, joihin en lukeudu.

Nyt on selvinnyt vähän enemmän, mitä osallistuminen vaatii. Polttarit kestävät koko viikonlopun. Itse olin ajatellut, että polttarit kestäisivät vain yhden päivän/illan. Koko viikonloppu on täynnä ohjelmaa ja polttareissa on minuuttiaikataulu. Lisäksi osallistujilta odotetaan talkootyötä etukäteen ja kaikilla tuntuu olevan aika isot paineet, että kaikki sujuu suunnitelmien mukaan. Budjetti oli myös yllätys ja selvisi vasta, kun ei oikein voinut enää perääntyä kutsusta. Arvioisin, että rahaa tulee menemään noin 120 e.

Uuvuttaa ajatus polttareista jo valmiiksi ja rahanmenokin harmittaa. Itse olin ajatellut, että kohtuullinen osallistumismaksu olisi noin 50 e ja itseäni olisi houkutellut paljon enemmän rento ja kiireetön päivä.

Toki ihanaa, että järjestäjät ovat nähneet kovasti vaivaa ja toivon, että morsian mielissään. Hänen takiaan aion purra hammasta ja olla polttareissa hyvillä mielin. Jatkossa aion kieltäytyä ehdottomasti kaikista polttarikutsuista.

Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (368)

Vierailija
1/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normaalilta. Viime polttareissa joissa olin, meni rahaa ainakin tuon verran, vaikka kestivät yhden päivän. Juomat, koristeet morsiamelle, brunssi, illallinen, piknik-eväät, maksullinen ohjelma. Ja järjestelyjä tehtiin paljon etukäteen. Oli ihan huippuhauskaa. Jätä menemättä jos siltä tuntuu.

Vierailija
2/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, ahdistaisi! Sanoisin etten pääsekään osallistumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttarit on kamalia stressipommeja järjestäjille. Harvoin on ollut aidosti hauskaa, enemmänkin väkinäistä ilonpitoa toisilleen usein melko vieraiden morsiamen kavereiden kesken ja hermoilua siitä ettei morsian viihdy. Ja rahaa palaa. Koita kestää!! Alan olla jo siinä iässä ettei kaverit enää juuri mene naimisiin ja olen vain helpottunut ajatuksesta etten ehkä enää tule polttareihin osallistumaan.

Vierailija
4/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samat fiilikset kuin sinulla, ap. Tosin sillä erotuksella, että olen juuri järjestämässä hyvän ystäväni polttareita. Morsian on ihana, mutta hänellä tuntuu olevan päivän suhteen paljon odotuksia. Lisäksi järjestän bileitä morsiamen parhaan ystävän kanssa, jolla on hyvin kunnianhimoisia suunnitelmia. Yritän parhaani mukaan pitää tyytyväisenä morsianta, hänen ystäväänsä, jonka kanssa bileet järjestän sekä osallistujia, jotka eivät varmasti ole valmiita maksamaan kaikkia ideoita. Todennäköisesti tulen maksamaan aika suuren osan kustannuksista itse, kun en kehtaa periä koko summaa morsiamen kavereilta.

Huoh. Itse olisin hyvin voinut perustaa ketjun nimeltä "En enää ikinä aio järjestää polttareita",

Vierailija
5/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän noita pidetään kun kukaan ei oikeesti haluaisi ja rahan meno harmittaa jokaista paitsi niitä jotka haluaa toisten tietävän että on rahaa. Erokin tulee muutaman vuoden päästä. Toivottavasti kukaan lähipiiristä ei mene enää naimisiin.

Vierailija
6/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto, ahdistaisi! Sanoisin etten pääsekään osallistumaan.

Näin varmaan jokainen itseään kunnioittava ihminen olisi tehnyt, kun työn ja ajan määrä sekä kustannukset selvisivät ja olivat yllätys. Itse en kehdannut, kun kuitenkin tykkään morsiamesta paljon ja en varmaan kunnioita itseäni tarpeeksi. :(

Ap

Vierailija
7/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon vuoksi on ihan ehdottoman tärkeää alottaa siitä että sovitaan budjetti.

Tosin eipä sekään aika auta. Eräs ystäväni oli menossa polttareihin joissa oli alkujaan sovittu tietty budjetti. Juuri ennen polttareita järjestäjät kuitenkin ilmoittivat että he ovatkin vielä suunnitelleet ekstrajuttuja ja kaikkien pitäisi maksaa x euroa lisää (summa oli useita kymppejä). Ystävälläni olo tuolloin hyvin pienet tulot ja hän oli joutunut vaivalla säästämään että sai edes sen alkuperäisen summan kasaan. Niinpä hän joutui sanomaan ettei hän vain yksinkertaisesti pysty näin lyhyellä varoitusajalla maksamaan monta kymppiä lisää. Hänet heitettiin ulos polttariporukasta...

Ihan älyttömän hintaisia polttareita kyllä vietetään nykyään. Viimeksikin kun olin mukana polttariporukassa yritti kaaso painostaa siihen että kaikkien pitäisi olla valmiita käyttämään vähintään 200 e. Kun kukaan ei halunnut noin paljon käyttää (joukossa oli myös oikeasti pienituloisia) haukkui kaaso polttariporukkaa pihiksi.

Vierailija
8/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hasuut vaatteet päällä, sekoilua, ryyppäämistä, joku mökki vuokrattu, sauna ja makkaraa. huh. yksi kerta riitti. 

Vierailija
9/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä en koskaan mene. Jostain syystä mun kaveripiirissäni (joka normaalissa elämässä ns. hillitysti käyttäytyvä ja järkevä) polttarit meinaa sekoilua, "hassuja" asuja ja mieluusti myös joku strippari tai mikä lie ja muutenkin seksuaalissävytteistä lässytystä. 

Vierailija
10/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hasuut vaatteet päällä, sekoilua, ryyppäämistä, joku mökki vuokrattu, sauna ja makkaraa. huh. yksi kerta riitti. 

Sekoilua ja ryyppäämistä ei näissä polttareissa ole. Toivottavasti! Nyt aloin pelätä tätä, kun ohjelmassa lukee illan viimeisenä ohjelmanumerona "rentoa yhdessäoloa". :(

Jos alkaa ryyppäys, niin otan taksin kotiin ja maksan polttareista melkein 200 e.

Ap

Vierailija
11/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miks kaikesta tehdään niin vaikeaa ja sitten kenelläkään ei edes ole kivaa? Naisporukalla syömään ja illanviettoa jonkun kotona/mökillä/terassilla. Ei tuu kalliiksi ja jää typeryydet tekemättä.

Vierailija
12/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon vuoksi on ihan ehdottoman tärkeää alottaa siitä että sovitaan budjetti.

Tosin eipä sekään aika auta. Eräs ystäväni oli menossa polttareihin joissa oli alkujaan sovittu tietty budjetti. Juuri ennen polttareita järjestäjät kuitenkin ilmoittivat että he ovatkin vielä suunnitelleet ekstrajuttuja ja kaikkien pitäisi maksaa x euroa lisää (summa oli useita kymppejä). Ystävälläni olo tuolloin hyvin pienet tulot ja hän oli joutunut vaivalla säästämään että sai edes sen alkuperäisen summan kasaan. Niinpä hän joutui sanomaan ettei hän vain yksinkertaisesti pysty näin lyhyellä varoitusajalla maksamaan monta kymppiä lisää. Hänet heitettiin ulos polttariporukasta...

Ihan älyttömän hintaisia polttareita kyllä vietetään nykyään. Viimeksikin kun olin mukana polttariporukassa yritti kaaso painostaa siihen että kaikkien pitäisi olla valmiita käyttämään vähintään 200 e. Kun kukaan ei halunnut noin paljon käyttää (joukossa oli myös oikeasti pienituloisia) haukkui kaaso polttariporukkaa pihiksi.

Jeps, opin läksyni. Budjetista olisi pitänyt kysyä heti alkuunsa.

Itse olen aika säästäväinen. Itse järjestämistäni juhlistani olen todennut, että tunnelmaa saa luotua pienelläkin rahalla. Hyvällä tuulella olevat ihmiset ovat tärkeintä. Kiire sekä rahasta stressaaminen estävät minusta aika tehokkaasti hyvällä tuulella olemisen.

Ap

Vierailija
13/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, ap. En pidä polttareista ja syynä on juurikin tämä, että järjestäjiltä lähtee mopo käsistä joko kustannusten ja/tai ajankäytön osalta. Jos polttarit olisivatkin kivoja max. yhden illan tapahtumia, joissa ei olisi mitään idioottimaista ohjelmaa eikä osallistujilta veloitettaisi älyttömiä summia rahaa, saattaisin tykätäkin. Mutta eipä ole vielä tullut sellaisia kekkereitä vastaan.

Erityisesti tämä kustannusasia on erityisen tärkeä, koska järjestäjillä täytyisi olla pelisilmää ja järkeä päässä sen verran, ettei kenellekään tulisi vaikeuksia. Ihan järkyttävää, että joku joutuu säästämään hullun lailla pystyäkseen maksamaan näitä typeryyksiä - ei pidä unohtaa, että polttarivieraat ovat todennäköisesti ostamassa vielä häälahjankin.

Vierailija
14/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti polttareissa petetään. Morsian ja sulhanen panevat vierasta kuin viimeistä päivää. Sitten mennään alttarille 😂

Kertoisitko oikein rautalangasta vääntäen mikä tässä on sinusta niin hauskaa, että oikein itkunaurattaa?

Vierailija
15/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miks kaikesta tehdään niin vaikeaa ja sitten kenelläkään ei edes ole kivaa? Naisporukalla syömään ja illanviettoa jonkun kotona/mökillä/terassilla. Ei tuu kalliiksi ja jää typeryydet tekemättä.

Jeps, samaa mieltä. Tuo olisi ollut omasta mielestäni täydelliseltä kuulostava tapa juhlia polttareita.

Ap

Vierailija
16/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä polttareissa lähti mopo ihan käsistä ja lopulta osallistumismaksu olisi ollut lähemmäs 400 euroa, kun piti olla jotain "kerran elämässä" kokemuksia sankarille, limusiinia jne jne. Ihan älytöntä, enkä tietenkään osallistunut, koska juhlakalu ei ollut läheinen, mutta jäin ryhmään seuraamaan keskustelua. Toivoisin, että kulttuuri polttareiden ympärillä muuttuisi jostain satumaisesta päivästä sellaiseksi rennoksi opm illanvietoksi.

Vierailija
17/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksissä polttareissa lähti mopo ihan käsistä ja lopulta osallistumismaksu olisi ollut lähemmäs 400 euroa, kun piti olla jotain "kerran elämässä" kokemuksia sankarille, limusiinia jne jne. Ihan älytöntä, enkä tietenkään osallistunut, koska juhlakalu ei ollut läheinen, mutta jäin ryhmään seuraamaan keskustelua. Toivoisin, että kulttuuri polttareiden ympärillä muuttuisi jostain satumaisesta päivästä sellaiseksi rennoksi opm illanvietoksi.

Huhhuh. Tuo kuulostaa siltä, että polttaripäivä on joillekin vähän kuin toinen hääpäivä, mutta ilman sulhasta? Itse olen ajatellut, että hääpäiviä on vain yksi ja polttarit joku tosi rento ja pieni juttu tyttöporukalla.

Ap

Vierailija
18/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti polttareissa petetään. Morsian ja sulhanen panevat vierasta kuin viimeistä päivää. Sitten mennään alttarille 😂

Kertoisitko oikein rautalangasta vääntäen mikä tässä on sinusta niin hauskaa, että oikein itkunaurattaa?

Se naurattaa koska ääliöt tekevät niin. Sitten napotetaan alttarilla ja lupaillaan pysyä uskollisina 😂

Vierailija
19/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ihan älytöntä, että kustannukset pitäisi polttareissa jakaa tasan kaikkien osallistujien kesken. Jos läheisimmät ystävät haluavat järjestää supermahtavan elämyspäivän, niin voivat ehkä maksaakin vähän enemmän kuin vähän etäisemmät kaverit.

Vierailija
20/368 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se naurattaa koska ääliöt tekevät niin. Sitten napotetaan alttarilla ja lupaillaan pysyä uskollisina 😂

Jaa, itse koen, että tuo on enemmänkin surullista. Varsinkin, kun harvemmin molemmat pettävät. Toinen pettää, kaverit ovat että hyss hyss, ja puolisolle pommi selviää vasta papin aamenen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän