Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön korvalehti vähän turvoksissa, korvis pois?

Vierailija
31.08.2015 |

Mitäs pitäisi tehdä: Tytär 10v. sai kesäkuussa korvikset, ja kaikki sujui hyvin. Elokuussa vaihtoi hopeisiin korvauksiin ja nyt on viikon ajan pitänyt roikkuvia. Putsaa korvikset vaihdon yhteydessä ja reiät myös, ja muutenkin vähintään kerran viikossa. Itse kerran viikossa tsekkaan että kaikki kunnossa. No eilen sit huomasin että korvanlehti on turvonnut ja otin korviksen pois, puristin ja sieltä tuli veristä nestettä, vähän ehkä mätääkin mut en huomannut varsinaista mätää, reiän ympärillä on patti ja lehti tosiaan turvoksissa. Ei kuulemma ole kipeä kuin silloin kun puristin kovaa. Ajattelin että olkoot nyt ilman korviksia jotta korvanlehti paranee, mut hän sanoi että haluaa laittaa nappikorvikset ettei reikä mene umpeen ja kun lehti ei ole kipeä. No niin sit tehtiin ja putsasin itse hyvin korvanlehdet ja korvikset. Tänä aamuna edelleen turvoksissa, putsasin ja hän lähti kouluun. Nyt mietin että korvis pitää varmaan ottaa pois illalla, jos korvanlehdessä on selvää turvotusta ja iso pahkura edelleen? Eihän se tommosenakaan voi jatkua. Pahimmassa tapauksessa tulee isompi tulehdus ja/tai korviksen lukko menee jotenkin sinne sisään ja se on lääkärireissu. Eihän hopeakorviksen sinällään pitäisi ärsyttää ja tulehduttaa mut järki sanoo että korvis pois ja lepoa korvsnlehdelle. Onko teillä kokemusta vastaavasta? Itselleni tulee välillä pieniä pahkuroita korviksen reiän kohdalle mut oon vaan putsannut ja pitänyt korviksia ja se on kyl mennyt pois mut mielestäni tyttären korvanlehti on pahemmin turvonnut kuin itsellä koskaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvä ihminen, korvanlehti on kipeä joten ei mitään korviksiä pitkää aikaan, tuon ikäinen ei tarvitse niitä muutenkaan. Huoh.

Vierailija
2/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korvista pois. Olisiko teillä mitään titaanikorua (tai hankkikaa) olisi turvallisin. Googlaapa lävistysliikkeiden sivuilta lävistysten hoito-ohjeet, ovat kaikkein parhaat ohjeet hoitaa tulehtunutta rrikää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:40"]Ei korvista pois. Olisiko teillä mitään titaanikorua (tai hankkikaa) olisi turvallisin. Googlaapa lävistysliikkeiden sivuilta lävistysten hoito-ohjeet, ovat kaikkein parhaat ohjeet hoitaa tulehtunutta rrikää!
[/quote]

*reikää

Vierailija
4/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä korvis pois, oletteko ihan TYHMIÄ?

Vierailija
5/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:39"]No voi hyvä ihminen, korvanlehti on kipeä joten ei mitään korviksiä pitkää aikaan, tuon ikäinen ei tarvitse niitä muutenkaan. Huoh.
[/quote]

Eikös ap sanonut että tytön korvalehti ei ollut kipeä? Mut joo, meidän molemmilla tytöillä on ollut tommosia tulehduksia ja oon vaihtelevasti antanut heidän pitää korviksia tai pitänyt reikää ilman korvista, tällöin se saa levätä ja "tuulettua" ja paranee nopeammin. Olisko roikkuva korvis jäänyt kiinni vaikka hiuksiin tai paitaan riisuttaessa, kun tulee verta, nimittäin normaali tulehdus tekee vaan sitä pattia ja märkää.

Vierailija
6/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just nyt sama juttu, tänä aamuna jouduin jättämään korut pois toisesta korvasta. Joskus ennenkin ollut. En pidä korvista niin kauan kun on kipeä, mutta käytän korviksen reijässä joka päivä. Sen avulla on muutenkin hyvä tunkea bacimycin -salva sinne sisään. En vaan jätä korua korvaan. Mulle ei sovi kaikki hopeiset, jotkut kutittaa ihan älyttömästi. Onkohan toisissa nikkeliä? Farkun napit, kellon soljet yms. tekee mulle myös ihottumaa, mutta vasta kun useamman päivän/viikon olen pitänyt.

Vierailija
7/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli mieleen että olisko sattunut joku vahinko kun tulee verta. Sekin tietty turvottaa korvanlehteä jos reikään tulee haava. Se mätiminen ei jää epäselväksi, mätää tursuaa kun vähänkään koskee korvanlehteen ja mätää hyytyy kiinni korvikseen jne.

Vierailija
8/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:43"]Kyllä korvis pois, oletteko ihan TYHMIÄ?
[/quote]

Jos ei pidä korvista, reikä saattaa umpeutua siten, että sisälle jää silti mätää. Ja jos haluaa kuitenkin sen reiän pitää.

Huuhtelu muutaman kerran päivässä, mietoa keittosuolaliuosta voi käyttää tai sebamedia. EI mitään ns. desinfioivaa.

Vierailija
9/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvista ei pois. Suolavedellä haudot pari kertaa päivään ja vaihdat titaanisen siks aikaa ,että parantuu. t:lävistäjä

Vierailija
10/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:45"]Mulla on just nyt sama juttu, tänä aamuna jouduin jättämään korut pois toisesta korvasta. Joskus ennenkin ollut. En pidä korvista niin kauan kun on kipeä, mutta käytän korviksen reijässä joka päivä. Sen avulla on muutenkin hyvä tunkea bacimycin -salva sinne sisään. En vaan jätä korua korvaan. Mulle ei sovi kaikki hopeiset, jotkut kutittaa ihan älyttömästi. Onkohan toisissa nikkeliä? Farkun napit, kellon soljet yms. tekee mulle myös ihottumaa, mutta vasta kun useamman päivän/viikon olen pitänyt.
[/quote]

Miekin aattelin että oisko nikkeliä? Sitä kun on ihan kultasepänliikkeittenki hopeisissa korvakoruissa välillä. Olisko järkevää laittaa hoitokorvikset vähäks aikaa takasin

Vierailija
11/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:48"]Korvista ei pois. Suolavedellä haudot pari kertaa päivään ja vaihdat titaanisen siks aikaa ,että parantuu. t:lävistäjä
[/quote]

Just näin. T. Lävistetty ja ohjeet saanut

Vierailija
12/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun: Titaanikorvisten ostoon, laitat ne tytölle etkä ota niitä pois. Pahin skenaario on, että mätä ja kudosneste tukkivat reiän ja tulehdus jatkaa kasvuaan, tällöin pitää lopulta mennä lääkärille joka kiturginveitsellä avaa korvalehden ja poistaa mädän.

Vierailija
13/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista!! Ap

Vierailija
14/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titaanikorujen ohella kulta on hyvä materiaali.

Vierailija
15/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on pitänyt sellaisia kultaisia läpikorvan vedettäviä korviksia, joissa ei siis ole taustaa ollenkaan, vaan takana roikkuu se läpivedetty ketju. Nämä ovat olleet hyvät, kun eivät paina korvaa ja reikä tuntuu saavan myös ilmaa. Ehkä sellaiset, kun reikä parantunut?

Vierailija
16/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ollut korvikset 4 vuotta, kunnes toinen hiukan tarttui johonkin. Tuli reikänbviereen pieni haana. Siitä vuoti vähän nestettä välillä. Odottelin ja kai laitoin lääkettä en muista. Sitten yhtenä yönä korva turposi kaksinkertaoseksibja meni aivan hörökorvaksi. Menin lääkäriin. Hoidettiin päiväsairaalassa. Nyt oli korvis otettava pois. Tuli mätäpatteja myös siihen lähistölle muualle ihoon.
Parani kyllä. Reikä meni täysin umpeen.

Vierailija
17/17 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistysliikkeestä kirurginteräksinen tai titaaninen tappi tilalle. Riittävän pitkä, että turvotus ei häiritse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi