Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö normaalit postimerkit ulkomaan kirjeeseen?

Vierailija
31.08.2015 |

Olen lähettämässä kirjettä ulkomaille. Olen katsonut postin sivuilta hinnan tuon painoiselle lähetykselle, mutta on epäselvää, että voinko laittaa vain normaaleja postimerkkejä tuon summan verran vai vaatiiko ulkomaan lähetys jotain erilaisia postimerkkejä? Voiko pudottaa normaaliin postilaatikkoon vai pitääkö viedä postiin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko, että jos lähetät kirjeen vaikka Papua-Uusi Guineaan, sun on laitettava kirjeeseen P-UG:n postimerkin? No ei, ei tarvitse, suomalaiset kelpaavat ihan yhtä hyvin ja koska kirje leimataan Suomessa on se vähän pakollistakin.

Vierailija
2/10 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki merkit käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:35"]

Olen lähettämässä kirjettä ulkomaille. Olen katsonut postin sivuilta hinnan tuon painoiselle lähetykselle, mutta on epäselvää, että voinko laittaa vain normaaleja postimerkkejä tuon summan verran vai vaatiiko ulkomaan lähetys jotain erilaisia postimerkkejä? Voiko pudottaa normaaliin postilaatikkoon vai pitääkö viedä postiin?

[/quote]

Ei ole totta.....

Vierailija
4/10 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:39"]

Ajattelitko, että jos lähetät kirjeen vaikka Papua-Uusi Guineaan, sun on laitettava kirjeeseen P-UG:n postimerkin? No ei, ei tarvitse, suomalaiset kelpaavat ihan yhtä hyvin ja koska kirje leimataan Suomessa on se vähän pakollistakin.

[/quote]

Ei, kun ajattelin, että jos ulkomaille lähetettäviin kirjeisiin käytetään jotain omia ulkomaan postimerkkejä, että niihin siis ei kävisi normaali Suomen sisäisiin kirjeisiin laitettava postimerkki. Mutta hyvä tietää, että nämä normaalit postimerkit käyvät, kiitos :)

Vierailija
5/10 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kannattaa silti viedä postiin lähetettäväksi jos on epävarma kirjeen tarkasta painosta tms. Melko ikävää jos nuo koittavat karhuta lisämaksua kun se olikin 10 grammaa jonkun rajan yli tai jotain.

Vierailija
6/10 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: Jos kirje ehtii ulkomaille, niin ei siellä kukaan tarkista, onko postimerkkejä ollut Suomen päässä tarpeeksi.

Sitä en tiedä, mitä kirjeille tapahtuu, jos täällä lajittelukeskuksessa huomataan liian vähäiset merkit, eikä lähettäjän nimeä ole kuoressa. Ohut kirje saatetaan päästää eteenpäin, mutta isompi lähetys voi joutua hävitettäväksi.

Vierailija
7/10 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy. Ulkomaille menevään postiin pitää tilata kuukautta ennen postimerkit, ja aina 1. luokan merkit. Maksu on noin 3,5 kertaa kalliimpi kuin Suomen sisällä, niin ja pohjoismainen postiyhteisö tietty. Jos tulee kiire, niin voi laittaa 5 kertaa enemmän Suomen sisäisiä postimerkkejä, mutta tätä käytäntöä ei suositella, on se silti ihan ok.

Ymmärrän, että asiat ovat epäselviä. Tämä siksi, koska postin kulut ovat nousseet postikuljetusten vähentyessä. Muutoksia on ollut 5 viimeisen vuoden aikana monia. Epäilemättä lähetykset kallistuvat tulevaisuudessakin :-(

Vierailija
8/10 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:10"]

6: Jos kirje ehtii ulkomaille, niin ei siellä kukaan tarkista, onko postimerkkejä ollut Suomen päässä tarpeeksi.

Sitä en tiedä, mitä kirjeille tapahtuu, jos täällä lajittelukeskuksessa huomataan liian vähäiset merkit, eikä lähettäjän nimeä ole kuoressa. Ohut kirje saatetaan päästää eteenpäin, mutta isompi lähetys voi joutua hävitettäväksi.

[/quote]

Suomalainen byrokraatti on varmaan niin omistautunut että ne lähettää satunnaisesti pienryhmiä tekemään kirjevaa'an kanssa pistokokeita suomesta saapuneille kirjeille isoimpiin ulkomaisiin kaupunkeihin.

Vierailija
9/10 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:35"]

[/quote]

Ei ole totta.....

[/quote]

En tajua, miksi täällä on aina pakko vittuilla. En ole aiemmin lähettänyt kirjeitä ulkomaille. Olen postittanut vain Suomen sisällä. Yritin vilkaista asiaa Postin sivuilta, mutta en onnistunut löytämään sieltä tätä tietoa. Tältä foorumilta yleensä saa nopean vastauksen asiaan kuin asiaan. Pitääkö minun muka hävetä, etten tiedä jonkun yrityksen käytäntöjä? No voi anteeksi kamalasti! Mutta mieluummin minä kysyn etukäteen ja nolaan itseni, kuin lähetän kirjeen menemään väärillä postimerkeillä eikä kirje koskaan päädy perille. Olen ulkomailla nähnyt sellaisia postimerkkejä, joissa lukee GLOBAL, joten tämän vuoksi mietin, että onko Suomessakin eri postimerkit Suomen ulkopuolisiin lähetyksiin. Koska aivan hyvin käytäntö voisi olla myös tällainen.

Vierailija
10/10 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo käsittämätöntä et täytyy aina vittuilla ja pitää tyhmänä. Suomalainen tapa, valitettavasti. Ja tyhmiähän noi vittuilijat on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan